1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 225pk Lpg g3

Discussie in 'Performance' gestart door sjansse, 22 feb 2010.

  1. #141 sjansse, 7 jun 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jun 2010
    Ik heb inderdaad wel zin in zoiets, maar voor ik precies weet wat er te koop is en wat dat kost en oplevert, koop ik niks natuurlijk.

    Maar ik moet zeggen, tot nu toe neig ik naar BF wegens de eenvoud, ik hoef geen 5 mappen, 1 goeie is zat:rock:
     
  2. #142 sjansse, 9 jun 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jun 2010
    Verrassend nieuws van Bluefin:
    Vraag van mij,
    Hello, i am interested in buying a bluefin for my Ford Focus ST225.
    The only question is, does it run on LPG without troubles, i have a Vialle LPi system in my car.

    Antwoord:Hi, No sorry we cannot modify a car running LPG I’m afraid.

    Dus geen Bluefin voor mij, maar ik geef het niet op.
    Ik heb informatie en advies gevraagd bij,

    www.tuningsystems.nl
    bovenstaande kan ik laten doen bij de gasinbouwer, die hebben er nog 3 lopen.
    http://www.mtb-fahrzeugtechnik.com/
    http://www.dreamscience-automotive.co.uk/contact-us.php

    en natuurlijk bij jullie.
    Ik ben niet op zoek naar topvermogen bij hoge toerentallen.
    Ik zoek meer pk's en meer souplesse, kortom, meer rijplezier.
     
  3. ben benieuwt
    maar het gaat niet alleen om topvermogen bij hoge toerentallen..
    maar ook voor meer souplesse en meer rijplezier :)
    het loopt allemaal gewoon soepeler met een tuning erop
     
  4. Ondanks dat je geen BF kunt gebruiken, wil ik toch nog even een fabeltje uit de wereld helpen. Zonder grotere intercooler (en evt. sportfilter + ECU-spacer) zul je in ieder geval bij temperaturen boven de 15 graden nooit de beloofde 271 bhp (= 275 pk) halen. Het echte vermogen zal rond de 255 pk liggen volgens welingelichte bronnen die het zelf hebben laten meten op de rollenbank.
    Na wat getest te hebben en aannemende dat de door mij gebruikte waardes (beschikbaar koppel bij een bepaalde turbodruk) ongeveer kloppen, kan ik dit zelf nu ook beamen. Ik had namelijk 'slechts' bijna 0,75 bar (335 nm) bij 5363 rpm i.p.v. de benodigde 0,85+ bar.
    Bij koelere temperaturen zou de turbodruk dan iets hoger blijven in dat toerengebied, dus meer vermogen. Maar of de 275 pk echt behaald wordt zonder verdere aanpassingen (wat zij wel claimen) waag ik te betwijfelen.

    Dit geldt natuurlijk ook voor DS.
     
  5. #145 sjansse, 9 jun 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jun 2010
    Ik heb geinformeerd bij DS over tunen met LPG.
    Hello Sir
    We have another customer running DS with an LPG conversion with no problems.
    (:)

    Regards,

    Jared Apollonios (K.O.R.)
    dreamscience Ltd

    Mobile: +44 (0)7917 685007
    Telephone: +44 (0)1482 224433
    Email: jared@dreamscience.co.uk

    dreamscience


    Ik zal alleen de map Performance+ gaan gebruiken denk ik, ongeveer 260 pk bij 400NM koppel.

    Zal inderdaad veel aan de temperatuur liggen zoals hierboven door FF gesteld.
     
  6. Nu vraag ik mij dan af, waarom DS wel en BF niet, aangezien ze beide de :st: op dezelfde wijze tunen (alleen staat op het kastje een ander etiket).
    En voor zover ik weet heeft DS geen aangepaste mapping voor LPG, die klant van hun heeft denk ik gewoon de tune voor benzine erop zitten.

    Dat ie geen problemen ermee heeft zou best kunnen, maar je weet niet of het echt goed zit. Kan zijn dat die beste man een nette, rustige rijstijl heeft waardoor de motor niet vaak tot het uiterste hoeft te gaan (overigens niets mis mee).

    Maar goed, ik ben geen LPG-deskundige, maar ik zou zoals ik een tijd geleden al adviseerde wat meer informatie inwinnen op bijvoorbeeld de engelse en duitse fora.
     
  7. Performance+ is bijna standaard, BF is vergelijkbaar met de Race map van DS.
     
  8. Ik heb diverse bedrijven gemaild:
    MTB Tuningsystems (morgen antwoord)
    E: info@tuningsystems.nl
    I: www.tuningsystems.nl
    http://www.mtb-fahrzeugtechnik.com/home (morgen antwoord)

    Bluefin adviseerde negatief
    Dreamscience zei dat ze 1 klant hebben rijden, ik denk dat FF gelijk heeft, die heeft gewoon een map voor de benzine auto erop staan en tot nu toe is alles goed gegaan.
    Als ik na ga is het ook een beetje vreemd.
    Eerst wil je goedkoop rijden door op LPG te gaan rijden en vervolgens wil je meer PK's waardoor het verbruik weer omhoog kan gaan.

    Maar ik blijf er bij dat het moet kunnen. Zoveel verschil zal er toch niet zijn tussen BF en DS.
    Waarom zou een LPG auto geen 250 a 260 pk kunnen leveren.
    En een koppel van 400Nm moet ook haalbaar zijn.
    Als ik 300 pk wil koop ik wel een :rs:

    Ja was dat maar waar.
    Moet alleen het thuisfront nog overtuigen, en die is net zo koppig als ikzelf:lol:

    Ik ga nog wat rondvogelen op Duitse en Engelse Fora.
     
  9. of je past een paar dinge aan en dan heb je ook 300 PK :cool:
    maja dat is dus het nadeel van je lpi dat dat niet kan......
     
  10. Check mijn verbruiksmeter: http://www.youtube.com/watch?v=7aXBkSgoc30. Wat je ziet is verbruik + koeling!
    Een auto met een turbo is dik te tunen zolang je de temperatuur van diverse onderdelen maar onder controle hebt. Dat doe je oa door benzine te dumpen, dat werkt bij LPG niet.
     
  11. je mag helemaal niet zo hard rijden!
    FOEI! :vingertje::vingertje: :schater:

    nee maar daar heeft Rob gelijk aan
     
  12. Jouw LPG systeem kijkt toch naar hoeveel benzine je motor zou inspuiten?
    Zit toch een 2e cpu op of hoe zat het?
     
  13. Vanwaar je vraag?
     
  14. #154 sjansse, 10 jun 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jun 2010
    Er zit een ECU in die de instellingen van de orginele ECU overneemt, om het karakter van de motor te behouden.
    Dus als er getuned wordt neemt hij die ook over, met dien verstande dat als de temperatuur te hoog word, het vermogen geknepen wordt.
    Hierdoor komt de temperatuur dan weer sneller binnen normale waarden.
     
  15. Vanwege dit antwoord Huigie;)
     
  16. Ik ga er van uit dat dit verhaal klopt, heb geen reden om aan te nemen dat dat niet zo is, dus heb ik even een lijstje gemaakt van de verschillende DS mappen.
    Code:
    		                  Pk    Nm	- -10% wegens kleine intercooler	
    1	Standaard	          225	320    209	298
    2	Race  	                  261	420    243	391
    3	Race+	                  268	447    249	416
    4	Performance	          248	385    231	358
    5	Performance+	          255	400    237	372
    6	Dsci	                  275 	465    255      432
    7	Mod B	                  281	485    261	451
    8	Mod B+	                  288	506    268	470
    9	Mod C	                  294	526    274	489
    10	Mod X	                  301	547    280	509
    Zal toch lekkerder rijden als standaard hoop ik.
     
  17. Ik heb zojuist het Dreamscience tuningpakket van Marcel overgenomen.
    Ik ga het in ieder geval zelf halen, verder nieuws volgt.

    Ik ben benieuwd!!
     
  18. Het max. koppel blijft gewoon hetzelfde, ook bij hogere temps.
    Alleen het koppel in het hogere toerengebied wordt geknepen.
     
  19. Het droomwetenschap platform zit erop, na een hartelijk welkom in Elburg en wat te drinken zijn we aan het werk gegaan.
    Eerst hadden we dezelfde foutcode die Marcel de hele tijd heeft gehad.
    Na opnieuw opstarten van de PC was die melding ineens weg, en hebben we Performance+ er op gezet.
    Mijn god wat een verschil.(komt omdat ik niks gewend ben)
    Normaal rijdend merk je er weinig van, maar als je dat pedaal intrapt krijg je een schop onder je reet...
    Door de dorpjes op weg naar huis merk je dat de auto beter reageert op gasje geven. Ook valt me op dat er altijd mensen voor me zitten die beter met de fiets hadden kunnen gaan.:schater:
    Later op de snelweg even doorgetrapt, verrassend hoe snel je op 200 zit.
    Het geluid is ook anders, bij flink accelereren is het net of Darth Vader achterin zit, ik heb zowaar een keer omgekeken, dat komt door de pomp van de LPi installatie.
    Verder nog niet veel ervaring mee, heb er net 167 km op zitten.

    Het lijkt nu een veel completere auto als voorheen, ben benieuwd naar het effect van de andere mappen, maar daar wacht ik nog even mee, eerst hier een beetje aan wennen.

    Nogmaals, Marcel Bedankt!!:thumbs:
     
  20. Die mensen zijn dus schijnbaar overal. Maar na een ritje met een Ka of een Polo weet je wel dat deze mensen harder willen maar helaas niet kunnen :lol!:
    En helaas (na deze update) lijken de hoeveelheid mensen die beter op de fiets kunnen gaan, alleen maar toe te nemen;)

    Maar veel plezier met de compleet nieuwe sensatie die :ford::focus::st: heet:P
     

Deel Deze Pagina