1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 225pk Lpg g3

Discussie in 'Performance' gestart door sjansse, 22 feb 2010.

  1. #201 sjansse, 17 dec 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 dec 2012
    Investering = aanschaf LPi installatie 2850.
    Extra onderhoud 0,0

    gereden 77.780 verbruik 1 op 8
     
  2. oké, tnx! das op zich wel een flinke investering, echter zul je het met 77k km er wel uit hebben schat ik zo :D
     
  3. Zeg dat wel.

    77780/8

    9722,58 * € 0.905 (lpg) = € 8798,93

    77780/9 (Benzine is misschien iets zuiniger)

    8642,22 *€ 1,791 (Euro 95) = € 15478,21

    € 15478,21 - € 8798,86 = € 6679,36 :wow:

    Is Peter nou zo slim of zijn wij zo dom...

    € 6679,36 - € 2850,- = € 3829,36 verdient tot nu toe...
     
  4. Elke benzine auto kan wel een LPi installatie maar, kun je dat ook op elk moment inbouwen? Ik heb geen interesse (te duur voor mij qua aanschaf) maar wellicht interessant voor anderen. Of voor mijn ooit komende volgende auto.

    Als een motor 100.000 km op benzine heeft gereden snap ik dat het op gas opeens overgaan tot problemen kan lijden, niet?
     
  5. Juist niet elke auto kan erop rijden. Veel motoren hebben te zachte klepzittingen. Deze gaan dan te diep in de kop zakken, waardoor de klepspeling te klein wordt. Tot ze op een gegeven moment gaan lekken of verbranden.
    Variabele klepstoters is een voordeel, want dan hoef je niet te stellen. Tot ze niet meer verder kunnen natuurlijk.

    Sommige motoren zoals de flexifuel hebben hardere klepzittingen. Veel auto's moeten na circa 100.000 kilometer op gas een koprevisie. Maar zelfs dan is het nog rendabel.
     
  6. #206 sjansse, 19 dec 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 dec 2012
    Goede berekening maar, verbruik is hetzelfde LPG of Benzine en,
    Benzineprijs heb je goed maar ik betaal gemiddeld maar 0.70 voor LPG.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  7. 1 op 8 gemiddeld? Rij je veel in duitsland dan...:mrgreen:
    € 0.70 cent per liter das helemaal lekker. Een ding had ik niet meegerekend. Je betaald natuurlijk ook meer wegenbelasting nu je LPG rijdt. Dat scheelt ook nog.

    Om het plaatje compleet te maken
    Voor benzine is dat € 672,00 per jaar en voor gas € 928,00 uigaande van LPG3. Als jij nog ff het aantal jaren invult dan weten we het precies.
    Leuk om te weten trouwens...
     
  8. Er zijn verschillende 'standaard' berekeningen gemaakt voor auto's op lpg. De meest opvallende: een auto waar 2e hands al een LPG installatie in zit is vanaf 4/5000 km al goedkoper per km.

    Afgezien dan dat de LPG auto meestal wat meer km op de teller heeft staan (hoeft niet, wij hadden er 1 van 10 jaar oud met 120.000 op de teller)
     
  9. Ja, tis een :st: he, en hij wordt gebruikt als een :st:

    Ik hou alles bij en iedereen kan het volgen, ik vul alles in niet alleen de tankbeurten maar ook verzekering en belasting.

    http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/393798.html
     
  10. #211 sjansse, 25 dec 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 dec 2012
    Ten eerste moet ik zeggen dat je zuinig rijdt met je :st:, is de auto nog getuned??

    Wat betreft die brandstof, het ligt eraan hoeveel km je rijdt, maar het scheelt wel ja, zeker aan de pomp.:schater:
    Als je meer als 8.000 km rijdt ga je verdienen.

    En de motor van de :st: kan het goed hebben, is immers een Volvo blok.
    Wel een electronisch flashlube systeem in laten bouwen.
    Mocht je willen overschakelen, ben je bij deze uitgenodigd om alles te komen bekijken en een ritje te maken.
    Het blijkt op de rollenbank als je de goede installatie neemt dat je een pk'tje of 12 wint t.o.v. Euro 95.

    In jouw geval denk ik dat je de kosten voor de Vialle LPi installatie (ik betaalde 2850) er binnen anderhalf jaar uit hebt.
     
  11. Nee de auto is nog niet getuned :-)

    De st word alleen gebruikt voor 2x in de week naar het werk te rijden. Dat zijn ongeveer 110 km waarvan een 20 km bundesstrasse (100 kmh) en 80 snelweg.
    Ik rijd om 05:00 weg thuis en om die tijd is het lekker rustig en kan ik gewoon doorrijden zonder dat ik iedere keer moet remmen. En geloof me iedere rit word er wel even boven de 200 gereden, maar dat is ook zo gebeurt met de st :-)
     

  12. Interresant onderwerp... :D
    Maar wat als de inruilwaarde van een ST met een LPG installatie nu 4000 euro minder is?
    Hier wordt met de berekeningen geen rekening gehouden..;)
     
  13. Ik kan je verzekeren dat de inruilwaarde niet lager is.
    Dit omdat ik dat helaas mee moet maken,
     

Deel Deze Pagina