1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 225pk Lpg g3

Discussie in 'Performance' gestart door sjansse, 22 feb 2010.

  1. Ben benieuwd wat ze hierop gaan vinden. Iig wel balen :nocheer:
     
  2. Er is bij de installatie van de verstuiver voor cilinder 1 een foutje gemaakt,
    Dat zijn van die snelkoppelingen die in een klik goed zitten.
    En heel af en toe komt het voor...............
    En dan trekt deze een beetje lucht mee, en dat wordt steeds meer..

    Morgen nog ongeveer 2 uurtjes en dan is ie weer klaar.
    Schijnt nogal veel werk te zijn.
     
  3. Auto is weer klaar en rijdt als een zonnetje, zelfs beter als toen ik hem de eerste keer ging halen (ja dat kun je nu wel zeggen):mrgreen:

    Reageert beter op gas geven en volgens de inbouwer heb ik nu ook 2 a 3 pk meer, zal wel.

    Hopelijk post ik hier voorlopig alleen nog maar goed nieuws.:lol:
     
  4. Succes ermee dan :)
     
  5. Ja nu klopt dat he;)

    Lijkt me stug maar je zal het verschil toch wel merken?;)


    Maar fijn dat het zo'n klein euvel was en gemakkelijk opgelost kon worden.
    Veel plezier ervan toegewenst iig:P
     
  6. Dat ie echt 2 a 3 pk meer heeft kan ik niet zeggen, zou je moeten meten, maar ik weet wel dat ik aan de reacties van de motor niet meer kan zeggen of ik op LPG rij of op benzine, en das precies de bedoeling.

    Dat verschil merk ik alleen aan de pomp.
    Laat ik nou in Vlodrop (voor mij 18 km) een tankstation gevonden hebben waar ze het LPG verkopen voor €0.549. Denk dat ik daar vaker kom.
     
  7. Toevallig P. Janssen ?
     
  8. Dat zijn prettige bedragen om voor te tanken :shock:

    Ik las dat je bij je eerste echte testrit 1 op 6,6 haalde. Wat haal je nu voor verbruik bij rustig rijden, 1 op 7 - 1 op 8 ofzo?
    Is nu je wegenbelasting eigenlijk ook aangepast (geen idee hoe dat werkt)?

    Klinkt verder goed wat ik zo lees.:thumbs:
     
  9. Das mijn naam maar ook die van de pomphouder ja.
    Is voor jouw zeker ook niet zo ver??
     
  10. Iets meer dan 20 kilometer, kom er af en toe wel eens langs.
    Maar ze hebben geen 98 octaan (nodig voor Bluefin), dus kan ik er niet tanken.
     
  11. Zo, ik heb eens alle pagina's van deze topic doorgelezen omdat ik ook LPG in mijn Focus wil laten zetten. Maar wat ik niet kan opmaken is een duidelijke reden of redenen waarom er nu voor Vialle LPi gekozen is ipv van een 'gewoon' verdamper LPG-G3 verdamper injectie systeem. (bijvoorbeeld van Landi).

    Wat waren de motivaties hier nu voor? Het Vialle LPi systeem schijnt een geweldig systeem te zijn, maar de huidige 'gewone' LPG-G3 systemen zijn toch ook prima? Ik zie niet duidelijke de voor- en nadelen van beide systemen in dit topic voorbij komen. Ben heel benieuwd voordat ik ook een knoop doorhak..

    Ps: Ik schrok nogal van de opmerkingen van Tinus Oost op pagina 8 over zijn Focus..
     
  12. @ YBJ:


    Ik zie dat je een 2.0I 16 V hebt uit 2002


    DAT IS EXACT DEZELFDE MOTOR ALS IK HAD ( je leest het goed HAD )

    Dit is een heel andere motor dan die van de ST ( die motor is van VOLVO )


    Dringend advies doe het NIET.

    Of alleen als je bereid bent de motor te laten aanpassen door een gespecialiseerd bedrijf
    ( speciale gaskop met bijbehorende kleppen ).


    Als je meer info wilt geef me dan ff een PM
     
  13. Ik kan niet oordelen over de niet ST motoren anders dan wat Tinus aangeeft. In de wandelgangen zijn er nogal wat slechte ervaringen te horen als het gaat om de FoFo en achteraf gas inbouwen.

    De ST is een ander verhaal, Peter heeft heel gedegen gekeken naar alle mogelijkheden en is bij onze oosterburen te raden gegaan om het simpele feit dat daar al een aardig aantal ST bezitters zijn die een dergelijke installatie hebben ingebouwd.

    Omdat Ford voor de ST gebruik maakt van het 2.5L blok van Volvo kan je ook daar opzoek gaan naar referenties en zal je zien dat, een uitzondering daar gelaten, in het geval van dit performance blok ook daar gekozen wordt voor een LPi installatie. Belangrijkste reden hiervoor is de inspuiting van het gas in vloeibare vorm waardoor de eigenschappen van de motor gelijk blijven aan het rijden op benzine, iets wat je met een ST zeer zeker wil :mrgreen:

    Zou ik het doen .......... euh ......... nee, maar dat speelt geen rol ;) en met nee bedoel ik; niet in mijn ST maar ook niet als ik er een 1.4, 1.6, 1.8 of 2.0L in zou hebben liggen.
     
  14. Rustig tokkelend haal ik zelfs 1 op 8.5
    Normaal gesproken is het toch echt 1 op 8.
    Wegenbelasting wordt aangepast door de inbouwer, hij moet het kenteken op sturen naar het RDW met de melding dat er gas in komt en of dat een G3 installatie is.
    De RDW stuurt je kenteken weer naar je thuis.(duurt 2 a 3 weken)
     
  15. #115 YBJ, 4 apr 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 apr 2010
    @ Tinus Oost:

    Had jij een LPi installatie met vloeibare inspuiting of een 'gewone' lpg g3 installatie met een verdamper inlaten bouwen? Heb je ook een PM gestuurd.

    @ sjansse:

    Waarom de keuze voor juist een LPi installatie?

    Ik kan me ergens voorstellen dat het vloeibaar inspuiten van de lpg een koelend effect geeft ter compensatie van de hetere ontbranding. Zodoende zouden de temperaturen lager kunnen zijn t.o.v. een lpg g3 installatie die met een verdamper werkt. Maar heb ik dit juist?

    Zeker bij Turbo motoren wordt de boel nog veel warmer!
     
  16. #116 sjansse, 4 apr 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 apr 2010
    Dat heb je helemaal goed.
    Hoofdreden is dat de eigenschappen van de motor niet verloren gaan.
    De orginele ECU stuurt de LPi ECU aan waardoor de motor hetzelfde karakter houdt.
    Dus ook geen vermogensverlies.
    Ik heb de meting van de inbouwer gezien, orgineel 225 pk, met LPi 226.

    Je kunt al rijdend niet aan het gedrag van de auto merken op welke brandstof je rijdt.
     
  17. Heb je inmiddels al je nieuwe papieren binnen? En nog leuke of interessante ervaringen opgedaan met het LPi?

    Inmiddels staat mijn auto ook bij de garage voor inbouw van LPi, dus ik ben heel benieuwd!:P
     
  18. Jammer maar ik heb niks te melden, saaie business dat LPi rijden.
    Moet wel steeds lachen bij de pomp in Vlodrop. (€0.549)
    Papieren zijn binnen ja.
    O Ja, ik heb wel wat te melden.
    Omdat bij de inbouw de tank die ik besteld had niet geleverd was, heb ik een andere, grotere tank gekregen.
    Deze is 83 liter bruto, 66 liter netto (max 80%)
    De bestelde tank word over 2 a 3 weken ingebouwd, die is 73 liter, 58 liter verbruik 1 op 8 dus 467 km, is voor mij net genoeg.
    Hopelijk kan die tank er snel in, dan wordt de kofferbak netjes afgewerkt, en kan ik gaan bekijken of ik voor de vakantie een dak koffer moet huren.
     
  19. Ik denk dat je die dakkoffer moet gaan aanschaffen!:nocheer:
     
  20. Das nog niet zeker, vorig jaar waren we met 4 in de ST170, toen had ik die dakkoffer wel nodig.
    Is nog niet zeker, maar waarschijnlijk zijn we dit jaar met z'n tweeën.
    En dan gaat het wel passen.

    En huren is bepaald geen aanslag op je portemonnee.

    http://www.rent-a-skibox.nl/R_A_S_Huur_Dakkoffers.htm
     

Deel Deze Pagina