1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 225pk Lpg g3

Discussie in 'Performance' gestart door sjansse, 22 feb 2010.

  1. @Tinus Oost: de huidige Fords kunnen idd niet zo best tegen gas. De ST weet ik niet. Maar bijv. de oudere Fordjes bijv. Escortjes, de mondeo MK1 en 2 (met Silvertop Zetec) kunnen prima tegen LPG.

    Ford komt trouwens strax zelf met auto`s op LPG fabrieks af gemonteerd.:thumbs:
     
  2. #82 sjansse, 12 mrt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 mrt 2010
    Precies:
    http://www.gms.nl/nl/nieuwsberichten...ek-op-lpg.html
     
  3. zoals ik ook al melde zal het bij een volvo blok waarschjnlijk ook geen problemen opleveren

    alleen als waarschuwing voor de rest
     
  4. Zo,
    Ik zou dus de ST op gaan halen bij www.aisb.nl
    Ik zag de monteur de plaats afrijden voor de proefrit, en ben geduldig aan de koffie gegaan met mijn vrouw.
    Na 30 minuutjes komt de receptioniste vertellen dat er een waterslang is gesprongen, dat de monteur geen meter meer durft te rijden omdat anders iets kapot gaat zonder koelvloeistof.
    Ik mag de leenauto weer meenemen, was eigenlijk blij dat ik dat PK pakhuis daar kon laten.
    Niet normaal zoals dat ding aan het stuur trekt:)

    Ben net thuis belt de chef werkplaats op.
    Er is geen waterslang kapot.
    Met het monteren van het luchtfilter, is er een oogje, haakje van een slangenklem geraakt, of losgetrokken, waardoor de slang er, na het opengaan van de thermostaat, afgeschoten is.
    Het veertje lag nog keurig op de startmotor te wachten.
    Morgen kan ik de auto gaan halen, Nieuws volgt.:cool:
     
  5. Beter zo dan andersom. Nog ff wachten dus:P
     
  6. Nou je dat zo zegt, had net zo goed kunnen gebeuren 2 kilometer voor mijn huis.
    Iedereen bij AISB naar huis, en dan maar bellen met FordSOS??
     
  7. Toch kan het gebeuren maar komt wel een beetje stom over.

    Hopen dat het morgen echt in orde is.
     
  8. #89 sjansse, 13 mrt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 mrt 2010
    Goed, ik heb de auto weer opgehaald.
    Tijdens het rijden merk je niks van de LPi installatie.
    We zijn aangenaam verrast door het bedrijf, en zeker door de chef werkplaats.
    We stonden echt verbaasd, de auto was gewassen, van binnen gereinigd, matjes gezogen. bekleding schoongemaakt, de buitenland-vulnippels erbij, een volle tank LPG gratis,(66 liter) en de vrouw kreeg een spaarvarken, daar moesten we het verschil tussen benzine en LPG maar indoen.

    Maar ja, het was toch een goedmakertje, de bestelde tank (73 liter) was nog niet geleverd door Vialle, er zit tijdelijk een 83 liter versie in.
    Moet dus nog 1 keer terug als de bestelde tank er is, maar dat deert me niet zo.

    En nu kan ik niks anders doen dan kilometers maken, als er dingen te melden zijn, laat ik het horen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. Nou ben benieuwd naar je bevindingen in de toekomst.
    Ben je alweer gewend aan je :st: na het geweld van de VW Fox?
     
  10. :schater::rofl:

    Fox is wel zuinig, ik heb er 190 km mee gereden.
    12.6 liter LPG getankt, en €8.09 afgetikt.:thumbs:

    Maar geef mij maar mijn eigen ST, we zijn verwende mensen kan ik je vertellen.
     
  11. Je meent het;)
     
  12. Vandaag een lekker testritje gemaakt.
    Een dikke 350 km gereden inclusief flink wat Duitse Autobahn.
    Mijn medereiziger vind het maar niks als ik boven de 160 ga rijden.
    Maar heb toch verschillende keren boven de 200 gezeten.
    Verschillende keren terug laten zakken tot 140 en dan weer het gas erop tot 200 of meer.
    Wat me daarbij opvalt is dat de auto als er wat spoorvorming is, enkele linke bewegingen maakt, maar dat zal te maken hebben met de brede banden.
    Heb hem niet gespaard terwijl ik normaal best wel normaal rij.
    Verbruik op gas deze snelle rit (voor mijn doen) 1 op 6.6
    Benzine rustig rijdend ongeveer 1 op 9.5
    Leuke is dan weer het tanken, 50.46 liter, ik mocht €32,24 aftikken.
     
  13. Als er heftige spoorvorming is dan moet je goed oppassen met de brede banden inderdaad.
    Wat enigszins wil helpen is om de banden op de juiste spanning te houden. En dan het directe stuurgedrag van de auto zorgt ervoor dat de auto wat nerveus kan worden. Wat ik vaak doe is dat ik net rechts naast het spoor te rijd.
     
  14. Aan welke spanning moet ik dan denken, is die in de tankdop niet goed?
     
  15. Lees dit draadje eens door. ;)
     
  16. Nadien is er op het Engelse forum nog het nodige over de bandenspanning geschreven. Één van de Engels collega :st: rijders heeft vervolgens een test gedaan met verschillende banden (merken) en verschillende bandenspanningen.

    De beste rijeigenschappen behaalde hij met de volgende bandenspanning:

    [​IMG]


    LET OP: het gaat hier om de bandenspanning van een :st: en je leest het goed de spanning voor is 0,2 bar hoger dan achter :thumbup:

    Eigen ervaring:

    Bandenspanning standaard geleverde Conti's:
    Voor 2,5 bar - achter 2,3 bar

    Bandenspanning GoodYear Eagle F1 Asymmetric
    Voor 2,7 bar - achter 2,5 bar
     
  17. Hmm, dat zijn wel leuke bedragen om te tanken:) een :st: is zo leeg namelijk
     
  18. Vandaag naar de meeting in Zwolle geweest.
    Onderweg gaat ineens het motormanagement lampje aan, terwijl het vermogen ook ineens weg is.
    Gelijk de eerste parkeerplaats opgezocht en daar stond toevallig een ANWB auto.
    Hij heeft de auto uitgelezen en de storing was vonkoverslag cilinder 1,3, en 5.
    Hij heeft de storing gewist en de ECU gereset.
    Daarna hebben we de auto weer gestart, en doorgereden naar het volgende tankstation, met de auto van de ANWB voor me.

    Bij fel optrekken merk je gewoon dat er geen vermogen is en daarbij gaat het lampje weer aan.
    Aangekomen bij de volgende parkeerplaats de ECU weer gereset, weer dezelfde storing, vonkoverslag.

    Op advies van de ANWB monteur de auto op benzine gezet en de reis vervolgd.
    Vanaf daar geen problemen meer, de auto loopt als een :st:

    Toch weer eigenwijs en overgeschakeld op LPG, zolang ik constant rij, geen probleem, als de gasklep te ver opengaat, schakelt de ECU gewoon 3 cilinders uit.

    Kort samengevat:
    Op benzine rijdt de auto zoals een :st: hoort te rijden.
    Op LPG kan ik alleen met een constante snelheid rijden, dan merk je ook niks geks.
    Geef je een keer flink gas vanaf een laag toerental, lijkt het alsof de motor zich verslikt.
    Oorzaak is volgens de ANWB monteur het feit, dat de lambdasonde bij benzine bepaalde uitlaatgaswaardes meet en deze waarden op LPG bij lange na niet haalt, waardoor de ECU denkt dat er een storing is.
    Morgenvroeg ben ik bij http://www.aisb.nl/ om het probleem op te lossen.
     
  19. Hopelijk niets ernstig...
     

Deel Deze Pagina