1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 225pk Lpg g3

Discussie in 'Performance' gestart door sjansse, 22 feb 2010.

  1. Ik durf zelfs te stellen dat degene die gekozen hebben voor Buefin of Dreamscience wel degelijk weten wat ze doen. Misschien zelfs wel beter dan jij. Beide concepten zijn beproefde concepten met vermogens die iedere keer waargemaakt worden. Je kan er de verschillende fora's op na slaan.
    Het is een groter risico wanneer je op de bank gaat beslissen hoeveel vermogen je wilt. Het is namelijk erg makkelijk om een paar ok's erbij te prikken.
    Ik pak even een benzine als voorbeeld. Zonder de turbodruk te verhogen kun je een paar pk's winnen door de AFR te verlagen. Een argeloze rijder merkt daar niets, behalve het extra vermogen. Wat ze echter niet in de gaten hebben, en vaak ook die snelle chippers, is dat het AFR bij enkele motoren wel degelijk hoger moet blijven.
     
  2. Heren, dit topic gaat over het inbouwen van een LPGinstallatie in een ST. Niet over het chippen. Indien hier verder over gediscussieerd moet worden graag een nieuw topic hiervoor openen!

    :ontopic:
     
  3. #63 Iodokus, 28 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 feb 2010
    Ik ga in dit topic niet reageren op zaken welke niets met dit topic van doen hebben zeker niet als er spaken is van onwetendheid of appels met peren vergelijken, maar ik deel de mening van Harrie.

    Trek aub de zaken niet uit zijn verband de Bluefin reactie is er één geweest naar aanleiding van een opmerking van Peter, discussies over chippen zijn er genoeg maar niet hier.

    Dus :ontopic: please kortom wachten op de resultaten van de LPI inbouw bij Peter :thumbs:
     
  4. Er is weer nieuws van het LPI front.
    Woensdag 10-03-2010 mag ik de auto afleveren bij inbouwcentrum Baarlo.
    www.aisb.nl
    Vrijdag na 16:00 uur mag ik hem weer ophalen.
    Kan ik dan eindelijk gas geven.
     
  5. :worship:WOW, je hebt wel durf. (als ik dat zo mag zeggen). Ben heeeeel erg benieuwd naar je ervaringen en het gebruik over het lange termijn.
     
  6. Ik post hier straks mijn bevindingen.
    Zowel positief als negatief.
    Als ik straks een hele domme aankoop heb gedaan,(wat ik beslist niet geloof) hoop ik dat iedereen die dit leest er zijn voordeel mee doet.

    Maar, ik denk dat het zover niet komt.
     
  7. Hoop het niet voor je:P
    Hou dit topic nauwlettend in de gaten de komende tijd;)
     
  8. Tijdelijk de ST geruild voor een VW Fox 1198cc en 40KW.
    De naverbranders kunnen aan tot vrijdagavond.
     
  9. VW Fox :think:
    Best een leuke auto maar 40kw is wel een stapje terug.
    Gelukkig is het maar voor een paar dagen ;)

    Ben echt erg benieuwd naar het resultaat.
     
  10. Geen tikfout?? 40 x 1,36 = 54,4 PK. Als je de brug over wil moet je zeker aanloop nemen;)
     
  11. :schater: wat had jij verwacht dan; 400 of 140 KW :rofl:
     
  12. Nee, had geen tikfout verwacht maar die polo moet wel heel zuinig zijn;)
     
  13. Net even op het kentekenbewijs gekeken.
    Inderdaad geen supercar.
    3 cilinders 1189cc 40 KW=54.4 pk

    verbruik, geen??:schater:
     
  14. Deze motor word op je eigen auto als startmotor gebruikt:mrgreen:
     
  15. :schater::rofl:
     
  16. Hallo,

    Ik wil toch even reageren

    ST met VOLVO motor zal misschien prima gaan op gas

    ook de nieuwste modellen flexifuel hebben een aangepaste verharde kop/kleppen. ( alleen de allernieuwste modellen )


    MAAR doe nooit LPG inbouwen in alle andere Ford automobielen met 16 Kleppen of meer.

    Ook niet met gebruik van Flashlube.

    Ik kan het weten uit ervaring

    na ongeveer 40.000 km en 4x klepstellen later, moest de kop worden vervangen omdat er geen mogelijkheid meer was om de ontstane speling nog af te stellen. Flashlube heeft niet geholpen en maakt het rijden alleen maar duurder, omdat je de speciale flashlube olie ook nog moet kopen.

    in mijn geval betrof het een Ford Focus 2.0 GHIA station. die ik tegen het advies van de ford dealer in, toch had laten ombouwen door een gasinbouwspecialist die dacht dat het wel kon met flashlube.

    Nou NIET dus

    Ik hoop dat het met de ST en de nieuwe flexifuel modellen wel goed gaat

    Ook heb ik daarvoor ooit eens ( 1e model Ford Focus ) besteld met DUALfuel. bij een forddealer. Hij stond toen gewoon in de prijslijst ( af fabriek met LPG ) maar deze auto is nooit geleverd dit i.v.m. problemen........
    Toen moest ik na 6 maanden wachten alsnog aan een DIESEL.

    Oftewel BEZINT eer ge BEGINT ( aan LPG )

    Ik blijf bij BENZINE of DIESEL
     
  17. Nou, ik kan je vertellen dat ik me zo goed mogelijk heb geinformeerd.
    Het is een feit dat er heel veel ST's met Volvoblok met een LPi installatie rijden in Duitsland.

    De meeste daarvan rijden (blazen) met regelmaat honderden kilometers per week weg op de Duitse Autobahn
    Het bedrijf waar ik de installatie laat inbouwen (http://www.aisb.nl/)
    heeft ook de Duitse TUV op de deur staan.
    Het inbouwen van Flashlube is een voorzorgsmaatregel, en eigenlijk niet nodig bij een Volvoblok, wordt alleen op mijn verzoek erin gezet, omdat ik geen risico wil nemen.
     

Deel Deze Pagina