1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 225pk Lpg g3

Discussie in 'Performance' gestart door sjansse, 22 feb 2010.

  1. Hier al dik 10 jaar ervaring met LPG, momenteel heeft die betreffende auto al 320 000km gereden... 1 keer is het inspuitstuk kapot gegaan, dat koste dan wel ef 400 euro...
    Maja, ik lach wel altijd bij de pomp als ik sta te tanken :)

    De diesel van mn vader heeft 2 grote voordeel:
    geen kofferbakruimte verlies en een veel groter actieradius dan LPG.

    Voor de rest ben ik zeer tevreden met mn LPGtje die nog een lang leven heeft :)
    Het betreft een Kia Shuma 1.8GS
    int begin was ik vrij voorzichtig ivm dingen als motorrevisie etc... maar die dingen zijn nog nooit nodig geweest of oververhitting.
    En de auto rijd regelmatig 200km/u in duitsland :) , dus hij kan wel wat hebben.
     
  2. Kijk, en zo passeren bijna alle voor-en nadelen de revue, waar je zelf niet aan denkt.
    Kan ik straks een (hopelijk) goed oordeel vellen.
    Met name de hierboven geopperde iedere 288 km aan de pomp, zou ik zeker niet willen.
     
  3. Ik heb deze al eens gezien op de beurs in Essen 2008

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik heb al veel meer gehoord over deze tuner. Op duitse forums zie je er veel van.
    http://www.mtb-fahrzeugtechnik.com/
     
  4. Ook met reservewiel heb je nog 37 cm:confused: over....ruim voldoende voor kratje bier dus;)

    Maar aangaande LPG inbouwen.....ik zou het idd ook niet doen ivm met de grotere warmte-ontwikkeling. Geen zin om een kop te laten reviseren......en zoals Joost al zegt : een :st: koop je niet omdat het zo'n zuinige auto is;)
     
  5. Afgelopen december was ik bij de forddealer om te vragen gas of diesel. Het antwoord van de verkoper was: een ford ombouwen op gas, dat is vragen om problemen. Ze staan meer hier op de brug dan op de weg.... Das wel eerlijk.
     
  6. Is dit niet meer een spreuk van de oudere fords? Mijn ouders rijden een galaxy op gas en ook nog steeds zonder problemen (en netjes warm rijden hebben ze volgens mij nog nooit van gehoord ;))
     
  7. Indirect advies om te zeggen: "Op gas moet je kokuh en nie rije......"

    Zonder gein. De gas techniek gaat ook met z'n tijd mee. Dus word ook steeds beter. Maar het moet wel goed in 1x worden gedaan. Anders komen er wel problemen. En daar heb ik nare ervaringen van meegemaakt bij klanten.
     
  8. Een lpg tank is in alle maten en in de vorm van een reserve wiel te vinden. Dat Ford niet op gas kan, geldt voor de 1.4 en 1.6. De 2.0 wordt sinds kort affabriek met lpg verkocht! Waarom zou een flexifuel niet op lpg kunnen? Bio ethanol heeft ook een warmere verbranding.

    Niet dat je het moet willen maar een 200 liter gas tank kan ook:badgrin:.
     
  9. @kolere. Dat klopt. De dealer vertelde ook dat je met de nieuwe lpg instalatie af fabriek zonder problemen rijd. Alleen bij later inbouwen, dat gaat volgens hem niet goed...
     
  10. Nou, dat is ook wel wat overdreven. Ik heb zelf een aantal auto's gereden op gas wat naderhand is ingebouwd maar nooit problemen mee gehad met het gasgedeelte.

    In mijn audi TT tijd waren er een 2-tal 225pk TT's die op LPG reden. Alletwee zonder problemen. Het kan dus wel...
     
  11. @Rene4u. Hij had het puur over het merk Ford. Niet over welk merk dan ook...
     
  12. Ford op gas, lang verhaal.
    Het begon met een mondeo zetec, een en al ellende (af-fabriek)
    ook later iknbouwen alleen ellende.
    Iemand opperde de galaxy van zn ouders, die is wel geschikt, dit is namelijk een VW motor, vandaar, ook de Audi tt is de 1.8 20VT motor van VAG, daar gaat het ook prima.

    Als je dan een Ford wil ombouwen naar gas, dan moet je een Flexifuel pakken, deze heeft een verharde kop, en hardere kleppen en zittingen.
    Overigens denk ik dat Vialle LPI in de ST een prima optie zal zijn hoor, het draaiende gedeelte is direct uit de volvo, dus ook de kop en kleppen.

    Overigens komt Ford binnenkort weer met af-fabriek LPG en CNG(aardgas), ben paar maanden geleden op cursus geweest, komt als eerst in de fiesta, maargoed dat is verder off-topic

    Als ik een ST zou hebben zou ik het serieus overwegen, maar dan wel een Vialle LPI, en ik zou de olie vroeger verversen. Maar in ieder geval ga je niet verder komen dan 300km op een tank, dat is een ding dat zeker is. (tenzij je zon enorme gastank achterin legt)
     
  13. net voor de gein prijs opgevraagd voor een Vialle LPI systeem, ben benieuwd.
    Gewoon LPG G3 kost gemiddeld 2200 euro.
     
  14. In de prijslijst staan ze al bij de focus 2.0 en de mondeo 2.0!
     
  15. #36 sjansse, 25 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 feb 2010
    De prijzen zijn binnen.
    Gewoon LPG G3 is 2200 euro all-in
    Een Vialle LPI systeem dat erg veel door de duitse autobahn-blazers wordt gebruikt is 2850 euro all-in.
    Ze hebben al vele Focus ST225 op gas omgebouwd, voornamelijk duitse klanten.
    Ook hebben ze al 2 gifgroene RSjes op LPi omgebouwd
    de gastank wordt dan een ringtank met een inhoud van 83 liter, en hier blijft ongeveer 63 liter van over, bij 1 op 8 dus ruim 500km.
    Natuurlijk geldt ook hier de wet van Murphy.
    De vloer van de kofferbak wordt 14 cm opgehoogd.
    de overgebleven kofferruimt ga ik vanmiddag bekijken bij de inbouwer, die heeft daar opvulplaten voor liggen.
    Nieuws volgt.
    PS, van verlies van vermogen is geen sprake, er is zelfs een winst van 2 a 3 procent.
     
  16. 14 cm is ongeveer gelijk aan de ruimte welke je kwijt bent als je een reservewiel achterin hebt liggen ;)
    Het nadeel nu is dat je dus geen reservewiel meer mee kan nemen :nocheer: vind ik persoonlijk wel een groot bezwaar.
    Tot nu toe heb ik nl alleen maar lekke banden gehad die niet gedicht konden worden met schuim en moeten wachten op hulp in the middle of nowhere vind ik geen prettige gedachte.

    Maar goed ik ben wel benieuwd naar je bevindingen :thumbs:
     
  17. De kogel is door de kerk.
    Ik ga de gasinstallatie in laten bouwen bij
    http://www.aisb.nl/

    Het wordt een Vialle LPI systeem.
    Het gas wordt hier, net als benzine, in vloeibare vorm ingespoten,
    Er komt een ringtank in van 73 liter, kan dan 58 liter gas in, verbruik met gas ongeveer 1 op 8 (benzine 1 op 10)
    dus 467km op de gastank.
    Kan ik anderhalve week mee vooruit.
    Vloer wordt maar 7 cm verhoogd, dus geen 14.
    Bij hoge toerentallen wordt elektronisch een kleine hoeveelheid benzine ingespoten, en er komt nog een extra smeersysteem op, ook elektronisch waarbij olie in de motor wordt ingespoten, voor extra smering en koeling.
    Nieuws volgt.
     
  18. Vind het (nog) een (te) riskante onderneming maar ben zeer benieuwd naar de resultaten:P

    Moet je voortaan gas én olie tanken;)
     
  19. Ik moet toegeven Peter het klinkt wel interessant ;)
     

Deel Deze Pagina