1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 225pk Lpg g3

Discussie in 'Performance' gestart door sjansse, 22 feb 2010.

  1. zou het echt niet aandurven met een motor met drukvulling :O , ik ben benieuwd !
     
  2. Maakt niets uit bij een lpi systeem, of er wel of geen turbo op zit!

    Succes met de inbouw! Ben zeer benieuwd naar de resultaten.
    Zoals ik eerder al zij: ik ken diverse volvo's met hetzelfde blok icm lpi. Dit gaat probleemloos, zelfs gechipped.
     
  3. Bedankt voor de leuke reacties, en soms wat goed gepast tegengas.
    Ik hou jullie op de hoogte, foto's en al.
    De inbouwer moet eerst de gastank bestellen, als die binnen is kunnen we een afspraak maken, en kan ik kennismaken met een Volkswagen Fox op LPI.
     
  4. het zal mij benieuwen
    stel dat je hem wilt laten chippen kan dat dan ook zomaar?
     
  5. #45 sjansse, 26 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 feb 2010
    Sterker nog, door LPI heb je al 2 a 3 % winst, en het bedrijf doet ook chippen, ik meen met de hier zo bekende blauwe vin.
     
  6. Met gas vermogenswinst? hmmm.....
     

  7. Peter mocht je besluiten een tuning te laten uitvoeren wees dan op je hoede als het op de prijs aankomt. Tot nu toe ben ik geen bedrijf tegengekomen welke de Bluefin goedkoper of tegen dezelfde prijs kan leveren dan Superchips. Om deze reden heb ik mijn Bluefin in Engeland besteld en voor de installatie heb je echt geen tuner nodig zelfs mijn zoon van 6 kan dit doen :mrgreen:
     
  8. Mooi, bedankt voor de tip!!
     
  9. Jij zegt 467km is anderhalve week. Dus ca. 300km per week. Gesteld dat je dat 52 weken per jaar doet, rij je 15.600 km per jaar.

    Liter gas: €0,62
    Liter benzine: €1,43
    Gemiddeld verbruik 1:10 (voor beide brandstoffen gelijk)
    Tanken per jaar bij 15600 km is dus 1560 liter

    Kosten gas: €967,20
    kosten benzine: € 2.230,0

    Verschil per jaar: €1.263,60

    inbouwkosten €2.850,--

    terugverdiend in 2 jaar en 3 maanden (afgerond)

    Maar:
    Geen rekening gehouden met hogere wegenbelasting. (omslagpunt nog later)
    Rekening gehouden met 52 weken per jaar 300km dat is waarschijnlijk minder (omslagpunt
    nog later)
    Verbruik lager dan 1:10 dan kan gas weer sneller uit.

    Per saldo moet je globaal tenminste 2, 2,5 jaar zonder kosten rijden wil gas uitkunnen. Of je moet gewoon veel meer gaan rijden! En daar is de :st: voor bedoeld!
     
  10. Duidelijk pleidooi......
     
  11. @uwbuurman
    Klopt helemaal deze berekening, ik heb ongeveer dezelfde cijfers gebruikt, behalve:
    Benzineprijs wordt 1.38, ik tank in duitsland.
    Verbruik wordt bij gas 1 op 8 (volgens de inbouwer)
    Hogere wegenbelasting komt nog de G3 regeling bij (317 euro jaar)
    ik betaal nu 162 euro per 3 maanden, wordt straks 228 euro.

    En dat ik meer moet gaan rijden, kan ik geen spijt van krijgen denk ik

    Hier kun je een exacte berekening uitvoeren, houd ook rekening met de belasting en de G3 regeling.
    http://www.autobytel.nl/keuzehulp/LPGOmslag.asp
     
  12. Als ik het rekensommetje even snel los laat op mijn eigen situatie dan zou een investering van € 2850,- binnen 3 jaar zijn terugverdiend en daarbij houd ik rekening met verbruik benzine/gas, hogere wegenbelasting en de (niet)G3 toeslag.

    Ik ga hierbij uit van 35000 km/jaar en een verbruik van 1:8,5 benzine en 1:6,5 gas. Benzine prijs € 1,48 en gas € 0,61.

    Het klinkt aantrekkelijk maar..... ik kan niet zo ver vooruit kijken, de laatste 10 jaar heb ik een auto gemiddeld niet langer dan 3 jaar in mijn bezit gehad. Als ik deze lijn doortrekken dan wordt de :st: over 2 jaar vervangen dus geen winst. :(
     
  13. #53 sjansse, 26 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 mrt 2010
    klopt helemaal Joost,
    Ik heb mezelf verplicht minimaal 5 jaar met deze ST te blijven rijden.
    Kan prima, kilometerstand is nu 16000 dus over 5 jaar 75000 en over 7 jaar passeer ik de ton.
    Net als jij kan ik ook niet in de toekomst kijken, de ST170 heb ik ook maar anderhalf jaar gehad.
    Mijn motto is dan ook.
    Aste Nix Pax, Kriste Nix.




    in het abn, Als je niks pakt, krijg je ook niks.
     

  14. Das ook weer waar :mrgreen:
     
  15. OK besteld en ingebouwd neem ik aan.
    Maar wat is je werkelijke vermogens winst :roll::roll::roll:
    Zonder run op de testbank weet je natuurlijk niks exact.
    Ze kunnen bijv wel opgeven dat je er 30 pk o.i.d. bij hebt, maar zonder run weet je niet wat je doet.

    Ik heb mijn TDCI 2 jaar geleden laten chippen bij Tuningcenter Geldermalsen, het hele gebeuren, ook met losse chipbox d.m.v. stekkers ingeplugd, aangesloten en op de testbank.:thumbs:
    Ik kon zelf aangeven wat en hoeveel ik erbij wilde, dat werd ter plaatse met de laptop ingevoerd in de box, en vervolgens weer een run.
    :rock:
    DAN weet je tenminste wat je doet:rock::rock::rock::rock:

    Prijs : € 400,- , dus gangbare prijs én weten wat er gedaan is.

    Dan komt natuurlijk de reactie over Bluefin van "gerenomeerd bedrijf, goede kwaliteit, bla bla bla ....."

    Dames en heren : METEN IS WETEN:dance:
     
  16. Ik heb dan wel geen bluefin maar dreamscience, het principe is hetzelfde.
    Ik nodig je graag uit voor een ritje bij mij in de ST.
    Standaard en gechipt. Ik weet zeker dat je dan wel anders praat want het verschil bij een :st: is heel erg goed te merken:cheer::cheer::cheer:

    Daarbij komt dat je met een handset zoveel extra mogelijkheden hebt die erg handig zijn ;)
     
  17. Het gaat er mij niet om of je het verschil wel of niet goed merkt.
    Maar dat als je iets doet, dat je ook WEET wat je doet, om naderhand schade te voorkomen.

    Dus met run WEET je wat je gedaan hebt, zonder is alleen maar gissen.

    Voorbeeldje : volgens een aantal berichten kun je de 1,8 tdci voor lange tijd probleemloos chippen tot ca. 350 Nm.

    Het is natuurlijk veel meer kicken als je 450 Nm zou hebben/krijgen, wat ook haalbaar is met een instelbare losse box. Echter als je dan om de haverklap de koppeling eruit jast, of de bak aan gort helpt, word het toch duur chippen.
     
  18. Beste Hans,

    370Nm vindt ik erg veel voor een 1.8 tdci, als je zegt dat je dat op een testbank hebt gemeten dan geloof ik je. Maar ik kan je ook garanderen dat je dat wel gaat merken in je onderhoud. Denk aan zaken als de uitlaatspruitstuk-pakking en de koppeling + dubbelmassa vliegwiel.
    De meeste tuners gaan maar tot ongeveer 300NM om problemen te voorkomen, en zelfs dan gaat de uitlaatpakking nog gaar. Het kan er bij mij dus echt niet in dat dit 'veilig' kan zonder extra aanpassingen te doen aan overige onderdelen.
     
  19. Meer is met chippen vaak niet moeilijk, alles heel houden op de lange termijn wel. En als het daarop aankomt ga ik toch voor de gerenommeerde Engelse chippers met een Ford.
     
  20. Allemaal leuk maar niet erg on topic dacht ik zo.
     

Deel Deze Pagina