1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 225pk Lpg g3

Discussie in 'Performance' gestart door sjansse, 22 feb 2010.

  1. Pfffffff....gelukkig is het nagenoeg simpel op te lossen :cheer:
     
  2. hehe beter
     
  3. Gelukkig was het maar wat kleins :)
    heb er zelf ook altijd een hekel aan als er wat mis is met de auto.. gelukkig is het weer opgelost :D:cheer:
     
  4. Dat is wel beter dan. Is maar 1 nadeel... Je verbruik is niet meer 1 op niets
     
  5. lol:schater:
     
  6. Na gas getankt te hebben weer gelachen bij het afrekenen
    Daarna ff die bundesdeutsche autobahn opgeweest om met bundesdeutsche geschwindigkeit zu testen.
    Alles goed bevonden tot nu toe, maar ik blijf opletten op temperatuur, oliedruk, e.d.
     
  7. ik ben benieuwd
     
  8. Ik heb met de Vista PC en zonder verdere hulpmiddelen de Performance+ map er op gezet.
    Ging helemaal goed, de foutcodes die er waren toen de gastank bijna leeg was waren weer misfire in cil 4 en 5.
    Foutcodes heb ik kunnen verwijderen, lol dat ik daar niet meer voor naar de dealer hoef.
    Maar na het gas tanken dus geen problemen meer, loopt als een raket.
    Voorlopig laat ik deze map staan, ik wil eerst het vertrouwen weer terug krijgen, want dat stond tijdelijk op een laag pitje.

    Ik ben weer een supertevreden:ford::focus::st:LPi Dreamscience rijder:thumbs:
     
  9. Fijn om te horen Peter, veel plezier weer met je st :D
     
  10. Leuk te horen dat de problemen weer zijn opgelost.:)
     
  11. :thumbs:
    Dus windows 7 eraf, Vista erop :D!
     
  12. Nieuw probleempje,
    Sinds de DS tune er op zit, schakelt de auto niet meer automatisch over op benzine als de LPG tank leeg is gereden.
    Voor de rest geen problemen, alleen als de tank leeg is begint het spul te stotteren, en moet je snel overschakelen op benzine, anders sta je zo stil.
    Morgen heb ik een afspraak bij AISB.
     
  13. Het automatisch overschakelen op Benzine is weer opgelost.
    Met een speciale procedure kun je dit uitschakelen, bij mij was dit dus uitgeschakeld.
    Is mogelijk veroorzaakt door een te lage accuspanning, (toen ik de tunes erop aan het zetten was)
    Tevens heeft Flashlube een nieuw systeem op de markt, dat hebben ze er bij mij meteen maar ingezet, schijnbaar meer betrouwbaar als wat ik er in had zitten.
     
  14. Krijg wel de indruk dat de gasinbouwer weet wat een goede service is! Zo zijn niet alle bedrijven. Zo te lezen een aanrader.

    Je moet met gas heel erg oppassen met het leeg rijden. De pomp lijkt een klein beetje op een pomp die in diesels zit, deze is erg gevoelig voor droog staan, daarbij zijn de pompen niet goedkoop!
     
  15. Ik durf er iedereen naar toe te sturen.
    Iedere keer dat ik er ben loopt die werkplaatschef met me achterom als de auto klaar is en vult mijn LPG tank tot aan het nokkie.

    Als ik dan vraag wat dat moet kosten, zegt ie doodleuk:
    Dat mijn jongen, is testgas, en dat kost niks.

    Je gelooft me zeker als ik zeg dat ik het goed kan vinden met hem.
    Ik heb nog nooit iets hoeven te be-talen, ik spreek ook niet veel talen, behalve de rekening.
     
  16. Ze hadden alles vervangen behalve de nieuwe Flashlube ECU.
    Die wordt vervangen omdat er gewoon geen Flashlube olie ingespoten wordt.

    Het nieuwe systeem is na vervanging dan pas compleet nieuw als de ECU ook vervangen is.
    Die was nog niet leverbaar, maar is nu besteld en onderweg naar Baarlo.
     
  17. #197 sjansse, 15 jul 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jul 2010
    Compleet nieuw Flashlube systeem erin gezet door www.aisb.nl
    Met gratis volle tank lpg en 250ml Flashlube.

    Ben benieuwd of het werkt, de vorige kit heeft geen werking getoond.
    Sinds de inbouw had het vorige systeem geen druppel flashlube door de cilinders laten stromen.
    Klepspeling is gelijk gecontroleerd en was goed.
    Over ongeveer 1000km moet er toch wat Flashlube uit de houder zijn verdwenen.
     
  18. Het flashlube systeem werkt.
    Dat wil zeggen dat ik na ongeveer 850 km kan zien dat er smeermiddel is gebruikt.
    Er zit 400ml in de houder en dat moet goed zijn voor ongeveer 4000 km.
     
  19. Pfffff weg stof.
    De auto staat inmiddels op een respectabele 95120 km.
    Ik heb sinds de inbouw van de LPi installatie precies 77780 km gereden.
    En dat zonder reparaties die met LPi te maken hebben,
    Alleen de normale beurten zij gedaan, de zwakke :st: punten heb ik ook allemaal gehad, Dynamo, Oliefiltermembraam, de klepspeling is nog steeds 100 % ok.

    Dus geen spijt van en veel geld gespaard, krijg ik ooit de kans een :rs: te scoren, gaat die ook op LPi, zonder twijfel.
     
  20. wat zijn de investeringskosten peter? Vergt het ook extra kosten mbt onderhoud?
     

Deel Deze Pagina