1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 225pk Lpg g3

Discussie in 'Performance' gestart door sjansse, 22 feb 2010.

  1. alles went :D
     
  2. Vanmorgen geprobeerd een andere map er op te zetten.
    Kwam weer een foutcode (40)
    Daarna recover gedaan en na 2 foutcodes (37) de Performance+ weer terug gezet.
    De computer klaagde dat er te weinig spanning op de accu stond, de stroomvoorziening van de laptop had ik al aan de 220 gehangen.
    Acculader aangesloten.
    Performance+ weer terug gezet, ging nu goed.
    Proefritje doen, de turbodruk vliegt weer naar 0.85 of zo iets.
    Op de autoweg gaat motormanagementlampje aan en motor stottert.
    Auto de vluchtstrook op gestuurd en de motor loopt weer normaal, lampje is weer uit.
    De map zit erop maar ik heb hier geen goed gevoel bij.

    Wordt vervolgd.
     
  3. foutcode 40 geeft mijn dsci ook wel eens....
    meestal de eerste keer dat ik een map wil downloaden naar de auto, vervolgens recover ik hem ook en daarna kun je alles installeren wat je wilt.... (code 37 heb ik nog nooit gehad)

    het klopt idd dat de dsci app kijkt naar de accuspanning van je laptop volgens mij bij 60% krijg je die melding en ben je verplicht hem aan de netspanning te hangen
     
  4. heb ff op het forum van dsci gekeken, maar kan het probleem van je motormagagement lampje daar ook niet echt terugvinden, heb je gekeken of er fouten instaan ? die kan je ook uitlezen met je dsci.
    misschien dat hier iets instaat ?
     
  5. Ik heb de codes uitgelezen en weer verwijderd:
    P0300-61 Algehele misfire
    P0301-61 Misfire cil 1
    P0302-61 Misfire cil 2
    P0304-61 Misfire cil 4
    P0303-61 Misfire cil 3

    Het ligt volgens mij steeds aan dezelfde fout, en dat is de communicatie tussen de PC en de ECU via de kabel.
    Ik las net ook dat je de anti-virus software uit moet schakelen, hebben jullie dat ook gedaan, ik dus niet.

    Ik krijg de stock-file zelfs niet meer ge-recoverd, steeds weer foutcode 40, 37, of 36.

    er staat hier nu een dooie ST in de straat, zonder map op de ECU is het net een computer met een lege Harddisk.

    Ik ga Jared eens een mail sturen met alle gegevens, misschien kan ik dit pakket omruilen voor een Live-Wire met 1 map.
     
  6. #166 BarryST, 13 jun 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 jun 2010
    Wat een verhaal :nocheer:
     
  7. Zo dan! Dat lijkt mij ook niet de bedoeling dat de ST erop stil staat. :shock:
     
  8. Mail naar Jared is weg, ik ben benieuwd.
    Leuk dat tunen, hij is nu wel een stuk zuuniger, 1 op niks

    Maar zonder gekheid, voorlopig ben ik een beetje armer, en heb een stilstaande ST.
    Marcel kan ik niks kwalijk nemen, toen ik bij hem wegreed, werkte immers alles naar behoren, ook onderweg geen enkel probleem.
    We zullen zien waar het STrandt.

    Als iemand goede ideeen heeft hou ik me aanbevolen, maar kom niet met koop een RS, gaat niet, geld op.
     
  9. Hey,

    wel klote om dit te horen.. ik weet dat ik er niks aan kan doen maar toch komt het *** over, net alsof ik je rommel aan heb gesmeerd o.i.d. maar dat is niet het geval :( hopelijk is het maar iets simpels waardoor je snel weer van je ST kan genieten :D
     
  10. #170 Danny, 14 jun 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 jun 2010
    en toch denk ik dat het met je lpg install te maken heeft...
    want die andere klant van ds heeft meschien wel een hele andere lpg install erin liggen als jou, of meschien dingen aangepast?

    verder kun je nog proberen je KAM zekering eruit te halen.
    die zekering zit in de zekeringskast onder de motorkap rechter kant, en dan moet je zekering 26 er even uithalen... deze is van de ECU zodat de ECU zn instellingen als ware vergeet en probeer dan weer te restoren naar stock...

    ik heb namelijk zelf ook 2 weken geleden zo gestaan(mn eigen domme fout pc werd automatisch opnieuw gestart door windoos) toen pakte die hem ook opeens niet meer maja ik als volhouder toch blijven proberen he haha, en toen opeens pakte die hem weer. mijn dsci geeft ook wel eens code 40 aan dan restore ik hem en als ik daarna een andere mapping installeer is het goed
    het kan meschien ook nog een software conflict zijn die foutcodes...
    of meschien zit je lpg ecu er wel tussen die dit conflict veroorzaakt?

    ik kan me eigenlijk zo maar ff snel 2 manieren bedenken waarom die en misfire storing geeft...
    de bougies gaan sneller vonken en meschien brand lpg toch anders dan benzine?
    en het enigste wat ik me dan nog kan bedenken zijn de injectoren, zijn deze nog orgineel of zijn deze vervangen? (ik neem aan dat de lpg install zn eigen injectie systeem gebruikt?)
     
  11. Antwoord van Supportafdeling:

    Hi Peter

    I have copied Carl to your e-mail as he will be the man to support you from our technical department. We have many cars running with LPG with no issues so I suspect your pc is not up to running the dsci and I am sure Carl can make some suggestions to you to get it working, we will not be swapping this for anything else unfortunately.

    I will be away from the office for the next 2 weeks so please communicate with Carl.

    Regards,

    Jared Apollonios (K.O.R.)
    dreamscience Ltd

    Mobile: +44 (0)7917 685007
    Telephone: +44 (0)1482 224433
    Email: jared@dreamscience.co.uk
     
  12. schiet ook lekker op....
    meschien eens formateren en alleen de dsci app draaien?
     
  13. Ik ben er een beetje beu van, ga mijn bedje eens opzoeken, morgen verder met deze Soap.
    Bedankt voor de tips.
     
  14. ennnnnnnnnnnn?
     
  15. Nog geen nieuws, volgens Jared ligt het aan mijn pc.
    Dus ga ik zometeen de pc van mijn zoon voorzien van dsci software, daar staat niet Windows 7 op zoals bij mij maar gewoon Vista, je weet maar nooit, tis windhoos he?

    De dealer bellen kan altijd nog, ik ga nog even niet voor de hoofdprijs.
     
  16. Net contact gehad met
    Carl Balmforth
    Technical Advisor / Workshop Manager

    Telephone: +44 (0)1482 224433
    Email: carl@dreamscience.co.uk

    plan van aanpak:
    Ik ga een acculader kopen, gisteren klaagde de software over een te lage accuspanning.
    dan ga ik de pc van mijn zoon gebruiken, die draait op Vista, de mijn op Windows 7.
    Dan hangen we alles aan de 220 volt en kunnen we weer een poging wagen.

    Nieuws volgt.
     
  17. Klinkt als rare programmering, sorry hoor maar een acculader en 220 volt op de laptop?
    Wat een bullshit zeg.
    Als de spanning te laag is (lijkt me te meten) dan installeer je toch niets (zou software moeten uitzoeken). Zal wel aan mij liggen
     
  18. Ik vind het raar, want de laatste generatie van laptop batterijen geeft minstens 90% van zijn spanning tot op het laatste kwartier (tot 10 minuten) alvorens dan héél snel zijn spanning kwijt te spelen tot het alarm-niveau.

    Succes in ieder geval met het trouble shooting.
     
  19. lol
    die dsci app kijkt gewoon naar de meter die windows erin geprogrameerd heeft (staat in de taakbalk rechts onderin)
    die telt af en zodra die onder 60% komt zeg de dsci app dat die aan de lading moet (soort van bescherming van de ecu zodat de laptop niet uitvalt tijdens het installeren van een mapping)
     
  20. Bullshit of niet.
    Na advies van:
    Carl Balmforth
    zijn we gaan troubleshooten.
    Je gaat dan dus alle dingen die fouten zouden kunnen veroorzaken elimineren of uitsluiten.
    Wat is er dan simpeler als zorgen dat er genoeg spanning is bij de laptop, en bij de auto-accu.
    Gaat het dan alsnog fout, weet je in ieder geval dat het niet aan de spanning ligt.

    Maar om een lang verhaal kort te maken:
    Mijn accu spanning was aan de lage kant.
    Ik heb de laptop op 220 gehangen
    en de PC van mij zoon met Vista gebruikt i.pv. mijn eigen pc met Windows 7

    En nu werkt het als een trein, ik heb voor nu even Performance erop.
    Maar omdat de gastank leeg was heb ik dat nog niet kunnen proberen.
    Straks ff LPG tanken en weer proberen, op benzine liep de auto gewoon lekker.
     

Deel Deze Pagina