1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

ook aan de beurt...turbo

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door joske, 3 jan 2014.


  1. Ik hoop dat er bij de andere auto ook een andere turbo zit. :mrgreen:
     
  2. In dat geval wel ja:)
     
  3. Hoeveeel anders zou het gaan bij een revisie bedrijf denk je? Het balanceren wat specialistisch werk is is immers al gedaan. Je moet niet alles afbranden wat je niet kent.
     
  4. #64 joske, 1 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 feb 2014
    Toch nog FF on topic een vervolg vraagje:

    De turbo zal woensdag alsnog even voorzien worden van nieuwe leidingen, spoeling, filters e.d.
    Dit ivm de garantie toch een fijn idee.
    Wel heb ik de afgelopen week tot twee keer toe iets gemerkt.....
    Af en toe heb ik minder vermogen. Het optrekken, vrijwel in iedere versnelling, voelt alsof de handrem erop staat.
    Uiteraard ben ik geneigd dit aan de turbo te wijten...maar die is dus als nieuw.
    Aangezien de EGR al vernieuwd is en afgedopt verwacht ik dat dus ook niet.

    Met MN elm237 geen meldingen gezien.

    Voordat ik de turbo definitief laat `afmaken` vd week....

    Iemand een tip om nog naar te laten kijken?

    Als de auto uit geweest is, is het daarna vaak weg.
    Geen lampjes, geen elm melding.
    Wellicht sowieso even niveau additief mbt regeneratie checken!?
     
  5. Turbo slang zit er wel op? En zit goed vast?
     
  6. #66 joske, 2 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 feb 2014
    Ga zo nog een keer kijken....maar de vorige keer wel ja.
    Is ook niet altijd.

    Vandaar dat ik aan regenereren dacht.

    Is die turbo druk uit te lezen met elm?

    Heb wel bepaalde flow achtige waarden...bij stationair is alles rond de 0,99 of zo?!
    Edit: dit zijn totaal andere waarden denk ik

    Net gekeken:

    Turbo slang, die overigens nieuw is, zit prima vast.
    Wel een heel klein laagje olie op de rand van de slang...maar dat lijkt me normaal?!

    Wederom de u0073 melding ivm communicatie fout...maar ik ben ervan overtuigd dat deze door de elm327 zelf wordt veroorzaakt....
    Als ik hem bij draaiende motor insteek krijgt ik hem direct, zit hem in de odb zelf denk ik.
     
  7. #67 kolere, 2 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 feb 2014
    Ja, Torque kan het standaard al.


    Welke is "de"? Alle slangen moeten droog zijn, behalve rond de carterventilatiebuis, die sluit nooit goed af.
     
  8. De slang die direct aansluit op de turbo bedoel ik, als die eraf is zie je direct de schoepen vd turbo.

    Is dus de slang waar ook de carterontluchting op uitkomt.

    Heb de slang opnieuw vastgezet en een paar keer flink doorgetrokken....na tussentijds even rustig bijkomen en herstarten. Heel vreemd...vermogen nu steeds aanwezig.
     
  9. Toch misschjien een lekkage?
     
  10. #70 joske, 2 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 feb 2014
    Ja misschien wel...maar van waar.

    Zoals gezegd gaan ze de turbo voorzien van nieuwe leidingen e.d, maar meteen naar laten kijken.
    Pas bij een turbo van een andere focus gekeken en naar mijn idee was die kurkdroog

    PS bij torque kiezen voor < boost PSI> ?
     
  11. Is de regelsolenoide van de turbo ook vervangen? Deze kan ook inhouden veroorzaken.
     
  12. Wat dacht je van "turbo boost gauge"...;)
     
  13. #73 joske, 3 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 feb 2014
    Juist...was FF zoeken in de instellingen....thanx. Als ie inhoudt zal ik hem eens meten.

    De solenoide? Gezien MN avontuur mbt deze turbo (slecht vervangen in eerste instantie) verwacht ik dat het echt alleen vervanging turbo was.

    Zal het doorgeven.

    Zit deze direct bij de aandrijfas achter las ik?

    Zag wel een ander, rondvormig, apparaat hangen welke nieuw oogt...zit rechts achter de turbo.
    De zwartkleurige, stalen steun die de afdekkep vasthoudt zit daar ook aan vast, deze heeft een tweetal slangen aangesloiten . die viel me me op omdat daar een stekkerverbinding aanzit welke niet wordt gebruikt.

    Gr
     
  14. Anton bedoelt denk ik het ding dat ook wel de vacuumregelklep wordt genoemd. Is een potje met een stangetje eraan. Ik dacht ongeveer rechts naast/onder turbo.
     
  15. Wat ik omschreef waarschijnlijk? Rond potje met twee stekkers bovenop.

    Heb de turbodruk gemeten op het moment dat het weer duidelijk mis was...bewust auto niet uitgezet maar direct odb eraan.
    De waardes zijn gemeten met de auto in stilstand, koppeling ingetrapt en op genoemde toerentallen.

    Stationair; -0,1 PSI
    Bij 2000 toeren: 1,4 PSI
    Bij 3000 toeren: 3,1 PSI

    Zoals gezegd...geen scheuren, slang goed vast en net gereviseerd.
    Verder nooit dergelijke klachten gehad.

    Iemand die wijze raad heeft mbt turbo druk?
     
  16. Psi? Ik heb de app al een tijd niet gebruikt maar volgens mij zit de mijne bij het pedaal goed indrukken over de 1 bar (circa 15psi). Waarom lees je hem niet rijdend uit? Dan zie je toch wat er tijdens inhouden gebeurt?
     
  17. #77 joske, 3 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 feb 2014
    Ja dat wil ik ook zeker doen, maar het is erg lastig peilen..
    1 op de zoveel keer merk ik het, met name als ik 100 rijd en door trek naar harder...duurt een eeuwigheid voordat ik de 120/plus aantik. Maar na een herstart kan het maar zo weer een dag niet zijn.

    Vandaar dat ik hoopte dat iemand zijn PSI waarden wilde posten.

    Goed indrukken? Dus FF bekijken bij vol doortrekken?
    Zal zo eens rijden
     
  18. #78 kolere, 3 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 feb 2014
    Het klinkt toch wel als een vacuümregelklep die niet goed werkt. Die stuurt de schoepen aan via vacuum waar weer de turbodruk mee wordt beïnvloed , dus als die niet goed werkt kan de druk te hoog worden (motor gaat in noodloop) of te laag. Wat je dan ook kan merken is dat de auto niet vloeiend optrekt maar meer in golven.

    Torque kan gewoon loggen dus gewoon app opstarten als je gaat rijden?
     
  19. #79 joske, 3 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 feb 2014
    Net gereden...probleem blijft aanwezig....niet vooruit te branden!

    Heb de app op bar gezet.

    Bij flink doortrekken in de lage versnellingen heb ik een keer de 1.0 bar gezien.
    Verder bij doortrekken van 100 naar 140 met vol gas ( duurt wel een minuut) heb ik steeds 0,7 bar staan.

    Ik word geeeek.

    Denk dat ik helemaal niets ga betalen en bij hoets MN turbo laat reviseren
     
  20. #80 Albert, 3 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 feb 2014
    Dat is te weinig. Is de verstelling wel goed afgesteld? Wat is je druk als de auto wel goed trekt? Normaal zit deze rond de 1.5 a 1.8 bar als ik me niet vergis. Is het vacuum slangetje niet poreus of misschien gescheurd door demontage?
     

Deel Deze Pagina