1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

ook aan de beurt...turbo

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door joske, 3 jan 2014.

  1. Ik meende ook dat je er erg om moet denken of er geen ijzerdeeltjes in de olie zijn gekomen, waardoor je meer schade aan je motor kan krijgen. Die ijzerdeeltjes zijn dan afkomstig van de turbo. Misschien dat er hier nog experts zijn die dit kunnen aanvullen/verbeteren ;)
     
  2. #22 dutchguy, 6 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jan 2014
    Deze turbo is beschadigd door zand of iets anders wat aangezogen is.
    Anders zie je alleen beschadiging aan de zijkant/hoeken.
    Ook lijkt de turbo nog niet aangelopen, want de behuizing is nog onbeschadigd.

    Je moet dus goed kijken naar je aanzuigbuis en je luchtfilter/box.
    En op zijn minst checken of het filter van de onderdrukpomp niet vol gruis staat.
     
  3. Helden :-) dank

    Mede door deze info wat beter gevoel en goede afspraken gemaakt.
    bizar...6 maanden buiten garantie, toch delen ze mee in kosten.

    Betaal "alleen" de turbo plus materiaal...totaal 900,-. Geen revisie, een nieuwe.

    Tevens Hoets nog gesproken, exact dezelfde info (eigenwijs manneke :-)

    Kan zeker door zand, zeker bij max 200.000 toeren.

    Volgende week dus nieuwe turbo en slang, hoop dat het hierbij bijft :-)

    Dank!!
     
  4. bij 200.000 toeren gaan alle turbos er wel aan ;)

    wel netjes opgelost.
     
  5. Dat is hoog, maar niet onmogelijk voor een Turbo hoor.
     
  6. wel voor de turbo's in een ford focus denk ik .....

     
  7. hahahah nou ja...heb er de ballen verstand van...waren de woorden van Hoets :-)
     
  8. Nope; de turbo van de 1.6 ecoboost doet 240.000(!) rpm.
     
  9. ohw wow

    weer wat geleerd.....

     
  10. #30 HokusFocus, 6 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jan 2014
  11. #31 hdw, 7 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jan 2014
    Leuke weetjes over de turbo???
    De laatste zin vind ik helemaal niet leuk. ( Hierdoor de motor op hol kan slaan en dat alles dan kapot is.)
    Durf straks amper boven de 2000 rpm te komen met onze econetic.
     
  12. hahahahah ach...zet je er toch gewoon een nieuwe in :-) Doe ik ook :-(
     
  13. #33 Marco Morello, 7 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jan 2014

    "Bovendien wordt een turbomotor vaak iets rijker afgesteld, waarbij de extra brandstof dient ter koeling van de cylinderwand."

    Moet direct denken aan de kapot gelopen 1.6 Ecoboost motor met verbrande (gesmolten) zuigerveren.... Iets met te arm afstellen enzo... :mrgreen:

    Nederlandse spelling is voor de plaatser van het artikel wel lastig...
     
  14. #34 joske, 21 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jan 2014
    Nog even een aanvullende vraag:

    Heb de rekening binnen. Volgens de factuur is er een turbo vervangen plus luchtfilter?!
    Weet wel dat de slang vanaf het filter gescheurd was, mogelijk doelen ze op die slang want die is nu nieuw.
    Ik heb bijna preventief de boel heb laten vervangen, want volgens de kenners zou er geen enkel gruis in het blok kunnen zitten.
    Wel is tevens het filtertje van de banjobout verwijderd.

    nu werd er gezegd dat het een revisie betrof.
    Ik vroeg meteen waar die vandaan kwam en of hij op een schade auto had gezeten ofzo.
    Ik kreeg meteen te horen dat revisie iets totaal anders was!!! het betreft een nieuwe, maar dan met modificaties?!

    Kort gezegd: De turbo is dus nieuw EN gereviseerd? Volgens het bedrijf doet bv Turbo Hoets dergelijke revisie ook.

    Ik ben hem even kwijt....wie kan het me uitleggen?

    Ik betaal trouwens 950,- incl btw en nieuwe slang vd turbo.
    De garage heeft de rest op zich genomen, maar gezien er niet gespoeld is vraag ik me af of er wel een "rest" is qua werkzaamheden. Of is dit evengoed nog wel een paar uur werk?

    Gr
     
  15. iemand hier een tip in?

    Moet namelijk nog betalen. Wil wel weten wat ik krijg voor dat geld :-)
     
  16. Zoals ik al zei een variabele turbo reviseren is een vak apart.
    Niet onmogelijk maar wel moeilijk en moet secuur gebeuren.

    Bel Turbo's Hoet en stel hun de vraag of zij idd gereviseerde turbo's leveren.

    Verder vind ik het persoonlijk niet akkoord dat het blok niet gespoeld is....
    Wat ze nu hebben gedaan is ouwe eruit nwe erin.
    Is wel een paar uurtjes werk omdat het roetfilter etc. ook los moet.

    Ohja laat voor de zekerheid ook je turbobuis controleren op scheuren. Zeker ter hoogte van de ophangingspunten.
     
  17. Thanx!

    Tja..maar een revisie is dus zeker geen nieuwe?!
    Dus dat verhaal strookt niet dan?!

    Zag overigens dat er Garret op turbo staat
     
  18. Revisie is een oud onderdeel als nieuw opbouwen. Een revisie wil niet zeggen dat het slecht is, vaak wordt met revisie de kinderziektes/ontwerpfoutjes ook verholpen. Of er worden sterkere onderdelen gebruikt.

    Zoals ik al zei, bel morgen Turbo's Hoet. Had ik destijds ook gedaan, die mannen geven je keurig antwoord op je vragen.
     
  19. Doe ik! Dank je wel.
    Werd ook wel verteld, kinderziektes zouden er zeker uit zijn door middel van vervanging voor betere en gemodificeerde spullen.

    Gaat me wel ook om het idee. Was expliciet gevraagd om NIEUW, dat is dan niet netjes.

    Zal morgen de update van Hoets ook ff posten
     
  20. turbo hoets bevestigd het verhaal mbt revisie. Vaak beter dan nieuwe. Ik ben er nu alleen achter dat een revisie incl oliewissel ca 900 kost incl alles. Ik ging uit van minimaal 1200 en dus gematst te zijn met 950.-
    resume: heb dus geen nieuwe, niet gespoeld en betaal dus wel voor een nieuwe die ex btw al. 750 is.

    Voel me lichtelijk genaaid in plaats van gematst
     

Deel Deze Pagina