1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

ook aan de beurt...turbo

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door joske, 3 jan 2014.

  1. Ik weet het allemaal niet meer...dank vh meedenken.

    Auto was prima, scheur in turbo slang...lichte schade aan schoepen, revisie erop en klaar.
    Daarna dit inhouden.

    Welke slang doel jij dan op?
    Misschien een voorbeeld foto van een ander topic?

    Kan natuurlijk altijd gebeuren, maar heb niet veel vertrouwen meer in de reperateur.

    Maar goed dat er nog niet betaald is :-)

    Zal doorrijden extra schade kunnen veroorzaken?
     
  2. De vaccum regelklep regelt door middel van vaccuum. Dat is het slangetje wat erop zit als het goed is. (Google afbeeldingen)
     
  3. #83 kolere, 3 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 feb 2014
    Ik zal morgen is opnemen wat die bij mij doet;). Maar ik dacht toch echt dat die rond de 1,3 bar zat als ik versnel naar 140 in ze 5. Echter als er een reparatie is gedaan omtrent de turbo zou ik eerst is je probleem bij degene die de reparatie heeft gedaan voorleggen. Wanneer de turbodruk te hoog wordt gaat de motor in de noodloop, dus kans is klein op schade. Toch zou ik er niet mee doorrijden, maar ik ben erg voorzichtig als iets niet klopt.
     
  4. Thanx...daar kan ik wat mee. FF vergelijken.

    Zal morgen eens kijken of hij normaal rijdt en wat dan de waarden zijn.
    Eerst eens FF uitvogelen waar dat slangetje zit
     
  5. Je ziet een ijzeren stangetje aan een soort potje. Dit stangetje moet kunnen bewegen en niet moeilijk lopen. Dit is de betreffende klep.
     
  6. #86 joske, 3 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 feb 2014
    Net even naar wat slangetjes gekeken en hier en daar wat aan gezeten.
    Nu rijdt hij weer even helemaal top.

    Bij goed doortrekken tikt hij inderdaad bijna de 1,4 bar aan!

    Zou die klep gevoelig kunnen zijn voor iets of is ie goed of stuk en zit het in een slangetje?
    Zal de klep graag testen...kan dat? (Bijvoorbeeld even rijden zonder slang of....?!)

    Zag op een onderdelen site dat het een turbo drukmagneetklep is van ca 50,-.......maar hopen dan :-)
     
  7. Dagje later...probleem is definitief aanwezig.
    Gemeld bij garage...naast geplande vervanging leiding werk turbo zal de genoemde vacuüm klep vervangen gaan worden. Heb hem overigens zelf niet kunnen vinden :-)

    Hoop dat het allemaal gaat lukken
     
  8. Zit achterop de motor, bij de aandrijfas in de buurt met 3 slangetjes en 1 stekker. Gaan vaker stuk.
     
  9. OK, thanx. Volgde het slangetje naar achteren maar had geen zicht meer.

    Vond het alleen zo raar dat het dan wel en dan niet is, maar goed.

    Gr
     
  10. Heb vandaag nog gekeken, obd bluetooth wilde niet connecten met mobiel (denk door de nightly rom op me mobiel). Was moe heb geen zin meer gehad er verder naar te kijken.
     
  11. Thanx, snap ik!

    Irritant ja, heb ik ook geregeld. Baal er al van dat hij niet op de iPhone werkt bij mij ivm bluetooth restricties.

    De druk was in ieder geval weg, gehalveerd. De garage gaf aan wat rond gebeld te hebben en er van uit te gaan dat dit het was. We gaan het zien.

    Die euro 900 ben ik toch al kwijt, dus hoop dat ze voor die vaste prijs een hoop extra vervangen :-)
     
  12. #92 joske, 7 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 feb 2014
    Auto weer terug, vacvuumregelklep vervangen, nieuwe turbo leidingen en de olie plus filters gedaan.
    Alles weer zo goed als nieuw , das een lekker idee.

    Toch twijfel ik over het vermogen...het leek net alsof hij weer niet lekker doortrok in z'n 5 tussen de 110 en hoger, kan ook omdat de turbo pas wat later opkomt rond de 2500 toeren?!

    Zal zelf eens de druk meten. Volgens de garage zou hij tegen de 2 bar geven?!

    Ik kan het in ieder geval vergelijken als ik flink doortrek met de waardes van afgelopen week (0,7 en max 1,3)

    Kan het zijn dat de vacuüm regelklep moet `wennen` / `inleren` of zou hij het direct goed moeten doen ?

    Ga vanavond vd laatste keer met stekker rijden...als het dan weer niet ok is ga ik wel langs de forddealer.

    Een scheurtje in een slang zou het vermogen toch altijd moeten wegnemen?
    Sowieso trekt ie mega door in z'n eerste drie versnellingen
     
  13. Ja 2 bar ja , dat is 1 bar boost ;-)

    Standaard atmosferische druk is 1 bar op zeenivo
     
  14. Misschien is tie wel niet sneller...;)
     
  15. #95 joske, 7 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 feb 2014
    :) Dus ik moet max meten bij flink doortrekken ?
     
  16. 2500tpm:|? Toch echt vanaf 1800tpm en zeer goed voelbaar vanaf 2000tpm.

    Wat is niet lekker in ze 5? Het moet vanaf 1800tpm gewoon vloeiend gaan. Het is logisch dat het allemaal minder fel aanvoelt in ze 5, de overbrenging is een stuk langer. Dit is in elke auto zo.
     
  17. OK, ga toch zo nog FF testen. Van de week was echt een ramp...alsof de handrem erop stond, in alle versnellingen. Dat is nu minder.

    Zo eens FF kijken
     
  18. Lijkt de Mediamarkt wel :-) ...ik ben toch niet gek?!!

    Eerste versnellingen... Top. Vanaf zijn 5 mega traag.
    MAF waarden rond de 35/45...

    Toen even de stekker van de LMM afgehaald....waarden vast 134 of zo, foutmelding EN.....
    De auto rijdt exact hetzelfde.

    Heb zo,n idee dat de LMM aan gort is
     
  19. Beter bren je hem eens naar een specialist op tdci gebied of enen Dealert. Die weten er vast raad mee.
     
  20. #100 joske, 7 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 feb 2014
    Ja zeker...zelfde geld is het een verstuiver ....zal
    Morgen FF bellen

    Als iemand de waardes van zijn LMM zal willen doorgeven...graag!
    Exact zal ik moeten loggen...maar rond de 35/45
     

Deel Deze Pagina