1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

ook aan de beurt...turbo

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door joske, 3 jan 2014.

  1. Nou inderdaad... Dat word even ruzie zoeken lijkt mij!!
     
  2. Die rekensom kun je zelf ook maken. Als je 750 euro en daar 21 % bij opteld zit je al aan 900 euro exclusief montage.
    Dus matsen met een nieuwe is niet van toepassing hier. Ff bellen ;-)
     
  3. #43 joske, 23 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jan 2014
    Nou het ruzie maken lukt aardig :-)

    Heb gelukkig geleerd van mn fouten...auto staat vd deur, met revisie, maar nog niets betaald :-)

    Ik denk dat ik eerst zelf onder de kap ga kijken.

    - Controle (visueel) schoepenwiel
    -Controle op zichtbare nieuwe onderdelen (wel of geen leidingen vervangen)
    -?

    Mochten er tips zijn...graag

    Anders rijd ik langs Hoets en betaal ik voor een controle...breng ik desnoods in mindering.
    (Heb ze al gemaild)

    Wat ik weet is dat het filter van de banjoubout is verwijderd en de turbo is vervangen. Verder nog een luchtfilter (was 1 uur daarvoor al gedaan bij de beurt) en de gescheurde slang.

    Expliciet gevraagd of er extra zaken waren gedaan. "Nee, je kan het zo uitgebreid doen als je wil. We hebben niet gespoeld"

    Ben benieuwd wat ik op de uiteindelijke bon ga zien :-)
     
  4. Eerst maar eens informeren waar deze turbo dan vandaan komt; waar is hij gereviseerd.
    Garret geeft aan dat variabele turbo's niet gereviseerd mogen worden, dus de officiële kanalen zullen doorgaans alleen nieuw leveren.

    Verder is het zeker niet zo dat revisie perse slechter is dan nieuw.
    Dat de prijzen tussen revisie en nieuw vergelijkbaar zijn verbaasd me ook niets.
    Revisie zal zeker goedkoper zijn, maar ze willen ook wat verdienen hé ;)
     
  5. #45 joske, 23 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jan 2014
    Zo is het...we wachten af.
    Hoe weet ik of het een variabele betreft dan?
    snap in grote lijnen de werking van een variabele, maar dat is waarschijnlijk pas aan de schoepen te zien bij demontage?!

    Sowieso wel een Garret zag ik.

    Edit:
    Op de site vd leverancier staat VNT. Oftwel...variabele "nozzle" turbo.
    Nog een puntje dus :)

    thanx vh advies!
     
  6. Als je een 109pk 1.6 tdci hebt, dan heb je een variabele turbo. De 90pk versie niet.
     
  7. #47 joske, 23 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jan 2014
    Klopt, net ff eea uitgezocht.

    Hoets geeft aan dat het tegenwoordig wel gedaan wordt.
    Om gruis en achterwege laten vh spoelen niet druk maken, dit is anders dan "Normale" turbo klachten.

    Dat valt dan weer mee.
    Dealer zegt dat het per se moet en dat de kosten minimaal 2000,- gaan worden.
    Maar dat is niets nieuws voor mij :)

    We wachten af....

    EDIT

    Turbo FF goed bekeken, is van binnen wel als nieuw. Nul speling.
    Alleen zijn de oude leidingen hergebruikt.

    Als eea achter de rug is...wil ik graag achteraf carter laten reinigen, olieleidingen doorspoelen en mogelijk alleen die leidingen laten vervangen.
    Wat zal dit kosten qua tijd? Ik wil dit als compensatie als korting en dan door eigen garage laten doen
     
  8. #48 joske, 24 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jan 2014
    Zo....we zijn eruit.

    Er werd inderdaad iemand getild...maar ik niet. (Reviseur VS garage)
    Afspraak is dat we het houden op 950 en dat volgende week alsnog wordt gespoeld, leidingen worden vervangen en alle filters plus olie worden vervangen.

    Ga het hoofdstuk maar eens afsluiten.

    Hopen dat we nu FF een paar duizend kilometers kunnen maken...

    Nieuwe EGR, gereinigd roetfilter, branderplaatjes en turbo afgelopen jaar ....pffff :-)
     
  9. misschien is www.turboonderdelen.nl wat voor je, een nieuw turbo patroon, eenvoudig en snel te vervangen, ook goed voor de portemonnee.
     
  10. Ook welkom.... Is niet echt een lekkere binnenkomer door meteen reclame te maken voor een website.
     
  11. Goed voor zijn portemonnee zeker. Ik zeg delete met dat profiel ;-)
     
  12. Wel een interessante website overigens...
     
  13. Hahaha ja dat dan weer wel....had al voor 150 klaar kunnen zijn :-)

    Zal ik ook wat sites noemen?
    Maken we er een reclame topic van :-)
     
  14. #55 joske, 29 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jan 2014
    Wat dacht je van deze...

    Www.ishetvrijdag.nl

    Tip: kijk vrijdag nog een keer :-)

    Moet trouwens zeggen dat er zo een leuk einde komt aan een topic waarvan ik begon met tranen in m,n ogen :-)
     

  15. En wat voor ellende zal zo`n kitje geven wanneer deze niet goed is?
    Klinkt niet echt vertrouwen wekkend.
     
  16. Dat weet je niet. Kan best prima zijn. Mits het binnenwrrk van goede kwaliteit is. Het huis blijft hetzelfde tesamen met de verstellingsmechaniek. Goed afstellen zoals het filmpje op de site zal ook belangrijk zijn voor de duurzaamheid. Ik zou het best aandurven als ik de rommel naar de bliksem heb.
     

  17. Jij staat er anders in dan ik qua onderhoud en reparatie. ;)
     
  18. Op een oefenblok zou ik het best eens willen proberen, in mijn eigen auto komt er tzt of een nieuwe turbo in of een gereviseerde of er komt naast een andere turbo ook een andere auto om de turbo heen:mrgreen:
     

Deel Deze Pagina