1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

focus 1 2.0 zetec 16v 170kmh top?

Discussie in 'Performance' gestart door joppejoppe, 19 okt 2009.


  1. Geeft niet hoor Abby maar je kan mijn naam zo vinden:


    [​IMG]

    :mrgreen: :mrgreen:
     
  2. OK, missschien trap hij niet dagelijks, maar vaak genoeg om te weten dat de auto niet boven de 170 km/u komt. ;)


    De eerste alinea ben ik het absoluut niet mee eens. Het is zeker geen broodje aap verhaal. Hoe verklaar je anders het feit dat mijn opa's auto eerst met moeite 165 km/u haalde. En nadat ik een maand redelijk normaal met dat ding had gereden dat hij de voorgeschreven v-max haalde?

    Het is wel waar dat je de motor opnieuw rustig moet "inrijden". Al is de reden wat ver gezocht. Tegenwoordig zijn de marges/toleranties bij zuigerveren e.d. stukken minder dan 15/20 jaar terug.

    Overigens, mijn ex racecursus auto ging na enkele cursus dagen steeds lekkerder rijden. Uiteraard werd hij zwaar misbruikt op zandvoort en verbruikte weinig tot geen olie. De motor werd natuurlijk lekker schoongebrand als het ware. Ding had al 225.000 km gereden en de vorige eigenaar was een boer........
     
  3. heb je het motorblok wel origineel gehouden of wat heb je eraan laten doen??

    de mijne is ietwat aangepast en ik rijd zelfs 1 op 8.5 / 9

    gr rob
     

  4. Hoi rob noem jij dat iets aangepast?????? 35 pk winst hahahahahahaah



    nu eff ontopic

    jop kan je je gasklep wel maximaal open trapen( als je onbelast gas geeft kan je dan wel het maximale toerental halen( dus tot de begrenzer)
    anders zal ik het ook niet meer weten want al je testen die er uitgevoerd worden zijn allemaal goed en toch mis je de max top snelheid
     
  5. zo jongens een hoop berichten....

    zal het allemaal proberen te beantwoorden

    ik kan gewoon in stilstand de toerenbegrenzer aantikken
    dit kan ik ook in de 1 en 2 verder niet geprobeerd

    ik vermoed zelf ook niet echt dat hij lui is want rijd behoorlijk sportief
    mijn ritten zijn zeer verschillend per dag maarja 1 op 7 is wel echt heel erg
    ik snap dat als je in de stad rijd hoger verbruik hebt...
    maar 1 op 7 is niet normaal
    ik denk dat ik kwa km's een normale rijder bent... ongeveer 50km per dag over een week

    met die flesjes heb ik ook 1 keer geprobeert maar dat werkte niet echt bij mij

    ook dat inrijden merk ik vrij weinig van

    ook reed hij eerst 170 en gister nog even geprobeert en hij haalde de 170 niet... hij kwam op de 165 op de teller dus dat is ongeveer 160km echte km

    opzich vind ik de snelheid niet heel HEEL belangrijk
    maar het verbruik natuurlijk wel

    ik rijd per dag ook in veel verschillende voortuigen van mercedes sprinter tot volvo v70 naar opel combo enz enz

    en heb echt het gevoel dat al deze auto's ook een stuk sneller zijn dan mijn eigen auto

    zelf de 1.7dci combo met top 140km/u maar die trekt tog iets harder op als het goed is


    maar is er iemand op het forum die een 2.0i 16v heeft focus mk1 dan he??
    mischien kan ik bij u langskomen en u een rondje rijd in mijn focus en beordeeld..?

    ik heb ook niet in een andere 2.0 i 16v gereden dus kan het verschil ook niet weten

    bedankt voor de nu al veel reacties

    hoop op nog meer.... zal vaker proberen te reageren

    mvg jp van eenbergen
     

  6. Stond dat er daarstraks ook?? :oops::oops:
     
  7. Ik heb een 2.0 16v uit '99 (dus een mk1) Ik woon in berghem dus die afstand is goed te doen. Enigste nadeel is dat ik het meestal erg druk heb :oops:

    Misschien dat er een keer iets af te spreken valt om te vergelijken?
     
  8. hee bas

    dat zou zeker relaxe zijn...

    ik heb het meestal ook behoorlijk druk..

    maar kunt u mij u email sturen dan kunnen we wat afspreken ofzo...

    alvast bedankt

    mvg jp van eenbergen
     

  9. Yep, vanaf het moment dat dit mogelijk is :mrgreen:
     
  10. Ik heb ook een mk1 2.0 en haal met gemak de 200 op de teller.
    Hoe rijd hij naar de 170 toe? Houd deze er ineens mee op of gaat hij daar rustig naartoe?
     
  11. hij gaat naar de 100 wel snel maar daarna duurt het een euwigheid naar de 160

    hier wat foto's van mijn blok mischien hebben jullie er iets aan

    als je ze kan zien hier onder
    [​IMG]


    [​IMG]




    gr jp
     
  12. hallo

    ik kwam er net achter dat mijn bougiekabels niet op de juiste plek zaten

    dus ik heb ze nou wel goed gedaan maar merk er niks van..(in rijgedrag vermogen)

    gr jp
     
  13. Hallo Joppe.
    Ik heb ook een 2liter 16v en haal in ze 4 al 185km. 5versnelling 210 op de teller harder ben ik nog niet gegaan had nog wel toeren over.
    170km top is gewoon veelste laag. Wat je zou kunnen doen is het nummer wat op de versnellings bak staat laten opzoeken bij de dealer. Hun kunnen dan zien of bijvoorbeeld de bak wel orgineel achter de motor hoord.
    Iets klopt er niet maar wat????
    succes
     
  14. Ook al zou de bak niet goed zijn, dan zou hij toch in zijn 4 harder moeten kunnen.
     
  15. m mm ik heb niet echt het gevoel dat het een versnellingsbak probleem is

    ik denk echt een vermogen probleem

    ik had wat filmpjes op youtube gezien

    van 0 naar 100 enzo

    en die gasten stampen hem allemaal vol naar de 6500 toeren en dan schakelen

    nou als ik dit doet stopt hij ongeveer bij de 5500 en dan zit er geen power meer in

    als ik dan schakel valt hij terug naar 4000 en dan weer naar de 5000/5500 maar heb niet echt gevoel dat daar de power zit

    dus iets is er niet goed....

    maar wat???

    gr jp

    ik kan alle hulp gebruiken :P
     
  16. heb je m'n pb gehad joppe? kom maar een keer langs, kunnen we ff een vergelijk maken :sturen:
     
  17. Het lijkt wel of de motor in een noodmodus loopt.
    Loopt hij wel mooi rond? Branden er geen waarschuwingslampjes? Branden de waarschuwingslampjes wel als je je sleutel op contact draait?
    Is de distributieriem al eens vervangen? Kan zijn dat hij een tandje is verschoven.
    Zijn de bougies OK? Zijn de bougiekabels OK, stekkers goed schoon? Is de uitlaat goed open, vooral de Katalysator?

    1 op 7 is knap, dat is met een gezonde motor bijna onmogelijk.

    Ik ben er wel benieuwd naar, mijn vader heeft deze motor ook in zijn Focus, en ik zelf heb hem in mijn Mondeo.
     
  18. mischien is het handig dat je eerst het topic leest voordat je gaat reageren..

    de bougies zijn vervangen timing van kleppen enzo is ook gecontroleert en klopt

    kat is open (ook gecontroleert)

    en bougiekabels ook schoon



    ik denk zelf tog mischien dat het aan de lambasonde of lmm ligt

    omdat als ik de lmm loskoppel hij geen motor storing geeft.. maar wel anders rijd

    hij heeft geen meer vermogen ofzo maar hij reageert iets schokkeriger met gas los laten en weer gasgeven

    de lamba heb nog niet losgekoppeld gehad

    kan ik dit proberen?/

    gr jp
     
  19. Als ik het zo lees dat de auto geen storing geeft, is het lampje niet kapot of losgehaald.
    Auto loopt namelijk wel in een noodprogramma.
     
  20. als tie in een noodprogramma loopt, dan zouden ze dat bij de garage toch moeten hebben gemerkt? En daar een oplossing voor moeten hebben gehad?
     

Deel Deze Pagina