1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

focus 1 2.0 zetec 16v 170kmh top?

Discussie in 'Performance' gestart door joppejoppe, 19 okt 2009.

  1. Oke voorzichtig nog een keertje.... Vloet is geen Forddealer en heeft mogelijk niet de juiste software om de auto uit te lezen (Ford is nogal eigengereid wat betreft eigen spullen).

    Wat je zou kunnen doen is MAF sensor (dat zwarte kastje op je luchtfilterslang) voorzichtig verwijderen en kijken of het spiraaltje wat er in zit schoon is. Is deze namelijk vuil, wat kan, dan trekt de wel redelijk op maar zal hij zeker niet hard rijden. Dit spiraaltje moet je dan reinigen.

    Wat voor een olie heb je er trouwens inzitten? 5w30 moet er namelijk in, zeker geen 10w40.
     
  2. Joppe het is echt geen pesterij, maar Chris en Marco hebben echt gelijk. Als het probleem goed geanalyseerd wil hebben moet echt even lang bij een Ford Dealer.

    Wellicht dat ook daar geen foutcodes naar voren komen maar de soft en hardware welke door de Ford dealer wordt gebruikt biedt zeer zeker meer mogelijkheden. Tevens is men daar ook beter in staat, het is immers een Ford, om eventuele ander oorzaken voor je op te sporen en je te adviseren wat te doen.

    Nu heb je de auto laten uitlezen zonder resultaat en een advies gekregen iets met de kat. te doen. Ik maak hieruit op dat men dit niet voor je gecontroleerd heeft :?:
     
  3. dat zwarte kastje op je luchtfilter is tog je lucht massa meter ?

    die heb ik al schoongemaakt was trouwens ook niet vuil

    als ik de kat laat controleren door hun ben ik al weer een hoop geld kwijt..
    daarom doe ik dat gewoon zelf...

    als de kat dus niet verstopt zit zal ik dan tog maar naar de dealer moeten

    over de olie:
    heb even gekeken er zit nu 10w 40 in en er moet dus 5w 30 in
    of dit nou echt mijn probleem oplost weet ik ook niet...

    er staat ook in het boekje dat je ook 10w 40 kan bebruiken ipv 5w30 alleen is dit dus niet echt aan te raden ofzo

    ik zal binnen kort olie en oliefilter vervangen dan
     
  4. Bij lagere temperaturen zal de 10W40 te dik zijn en te veel weerstand geven
    in het draaiende gedeelte, dat noemen ze de stroperigheid van olie,
    5W30 smeert dus sneller als 10W40.
    Er staat idd dat 10W40 kan, maar daar hoort een bepaalde min. buitentemp. bij, overigens kan ik uit ervaring zeggen dat ze de prijs van 5W30 een stuk
    verlaagd hebben en betaalde vorige week ongeveer €10,- per liter.
     
  5. Beste joppejoppe.
    even een vraagje wat en hoe wil je je katalysator zelf testen erop blazen of iets.
    al die keren dat je nu al naar een niet ford garage ben geweest had je kunne besparen door gelijk naar een ford garage tezijn gagaan.
    meerdere mensen zeggen het al niet iedereen heeft de goede software om uit tekunnen lezen.
    En als blijkt dat je kat verstopt zit koop dan een fatsoenlijke en geen goedkoop is duurkoop katalysator bij de kwik fit.
    Mijn ervaring is Goedkoop is Duurkoop.
    Overigens Mijn focus zelfde als jou ree toen ik um kocht ook niet harder dan 180km.
    maar door goed doortrekken en afwisselend hard maar verantwoord rijden is dit gelukkig opgelost rij nu netjes 210km op de teller.
    Succes.
     
  6. Als de kat defect is een 2e hands kopen bij een autodemontagebedrijf.
     
  7. hallo allemaal het is nou ook allemaal nog erger geworden het zelfde probleem wat ik pas ook had is terug gekomen het gaat hier om hoog toeren tal hier heb ik trouwens ook een forum over...

    maar wat gaat het ongeveer kosten bij de garage..

    dit loopt tog wel minimaal op 400 euro ofzo
    of niet??/

    ik word helemaal gek van die problemen

    advies:

    +naar ford garage
    +naar vloet in mill (gewone garage)
    +zelf kat nakijken en nieuwe nulastregelaar kopen


    gr jp
     
  8. Wordt tijd dat je de dealer eens opzoekt;)
     
  9. #29 McGyver, 4 nov 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 nov 2009
    [​IMG]
    Dat zwarte kastje aan de rechter zijde van de luchtfilter is de resonatiebox [7].
    De MAF-sensor [2] zit links van de luchtfilterbehuizing. Heb je dan wel het goede schoongemaakt/nagekeken?

    Waarom niet gewoon naar een Ford-garage? Dan kost het je (wellicht) 400 euro.
    Als de problemen nu al erger worden..... straks doet 'ie helemaal niets mee,
    dan is de schade misschien een veelvoud van het bedrag dat het je nu gaat kosten.
     
  10. Sorry dat ik het moet zeggen; Maar je maakt jezelf gek want je bent echt aan het aantobben.
    Neem ajb het advies in handen wat meerdere posts in dit draadje aangeven.
     
  11. Ik denk dat je dit zelf niet meer kan oplossen.
    Ga toch naar een Ford-garage.

    Straks doet hij het helemaal niet meer en dan .... ben je nog verder van huis.

    Had ook een aankoopkeuring laten doen, was je waarschijnlijk goedkoper (beter) uit geweest.
    Tis nu op de blaren zitten. Sorry, het is niet anders.
     
  12. hallo allemaal


    heb hem vandaag op de brug gedaan en even gekeken

    heb olie vervangen en goede olie erin (ook olie filter)

    katylisator er onder uit en was netjes schoon en niet verstopt

    nou heb ik een laatste tip gekregen van iemand die bij de ford garage werkt

    dat ik even de brandstof filter moet nakijken en vervangen
    als hierna niet is opgelost dan.....(nou komt het!!!!!!!!!!!!!!)


    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!naar de dealer en uitlezen!!!!!!!!!!!!!!!!!



    dus ik zal het laten weten als ik heb opgelost

    als jullie nog ideeën hebben dan roep maar raak.........

    gr jp
     
  13. Ik denk niet dat iemand nog een tip durft te geven.
    Inmiddels is namelijk al zovaak verteld dat je het beste naar de dealer kan gaan, met een nieuwe tip begin je waarschijnlijk zelf weer te sleutelen (met alle gevolgen van dien ;)).

    Ik hoop in ieder geval dat je auto binnenkort weer goed rijd, na een bezoekje aan de dealert!
     
  14. haha ja dat hoop ik ook ja

    krijg zo beetje verkeerd beelt van ford...

    is ook mijn eerste ford dussss....

    maar als het allemaal werkt rijd wel relaxe fijn autotje:P

    gr jp
     

  15. Wow, hoezo een verkeerd beeld van Ford, je bent nog niet naar een Ford dealer geweest ondanks dat dit toch meerdere keren is geadviseerd :!:
     
  16. mm ja daar heb je wel gelijk in ja

    maar ja als ik gewoon naar de dealer ga..

    dan ben ik hande vol geld kwijt alleen al aan man uren a 80e per uur

    dit is best veel voor als je de auto voor 2700 hebt gekocht

    als je je nou een gloednieuwe ford koopt is dit wel te betalen

    maar voor een arme student als ik niet..

    daarom wil ik eerst zelf proberen op te lossen..

    maar zoals ik gister al zei ga ik binnenkort na de dealer om uit te laten lezen...

    hoop dat er hier iets op te zien valt

    gr jp
     
  17. Ja, ja, ach laat maar ............................
     
  18. Ja JP niemand hier zal zeggen dat het berijden/bezitten van een auto goedkoop is. De meest gemaakte fout is dan ook dat mensen een auto kopen zonder zich te realiseren dat het niet de auto maar juist het op de weg houden van die heilige koe is waar je spaarcenten naar toe gaan ;)

    Ik begrijp wel wat je bedoeld maar je zal je moeten neerleggen bij het feit dat je tegenwoordig veel, zo niet heel veel, moet weten van de elektronica van een auto om deze zelf, dus zonder tussenkomst van de dealer, te repareren, helaas maar waar.

    Als 25 jaar eerder op deze wereld was gezet dan had je nog een jaren '70 auto kunnen rijden voordat deze het stempel oldtimer kreeg en had je naar hartelust kunnen knutselen zonder dat je het predicaat "auto ICT'er" hoefde te dragen :mrgreen: maar tijden veranderen :grin:

    Dus even door sparen en een FORD Dealer raadplegen (advies ook bij de dealer is GRATIS)
     
  19. Het hoeft in principe niet zo duur te worden, er worden tegenwoordig steeds
    meer diagnosapparatuur aangeboden, door het grote aanbod dalen de vraagprijzen.
    MAARRRRR.... zodra je zo'n apparaat hebt, moet je wel weten wat en hoe je
    uitleest, tot die tijd ben je aangewezen op vakmensen, dus de dealer;)
     
  20. Dussss.... Problemen....

    Heeft je oliewissel al geholpen? Als ie toch op de brug stond had je de brandstoffilter gelijk kunnen wisselen. Maar ik geloof er neits van dat dat het is, want dan kwam je ook niet aan de 7000 toeren. dat laatste is trouwens ook niet bevorderlijk voor je verbruik...
     

Deel Deze Pagina