ja he he billy beer 170 of 200 is nogal een verschil dat merk je wel bewijs: tom tom maar het is echt een vermogen kwestie door weinig vermogen kan hij gewoon niet harder en snap ook niet dat niemand anders dit probleem nooit heeft gehad ik wacht rustig af...en ga binnen kort dus naar de ford dealer olie heeft nog niks geholpen grjp
hallo allemaal ik ben helemaal radeloos ik ben dus naar de dealer geweest en hun komen dus ook niet achter het probleem wat ze hebben gedaan is: nulastregelklep vervangen(IVM HOOG STATIONAIR) (DIT IS WEL OPGELOST) de computer uigelezen (bij ford dealer) (geen probleem gevonden) disdtribussie timing gecontrolleert brandstof druk gemeten compressie per cilinder gemeten brandstof filter vervangen ze hebben het prbleem dus niet kunnen vinden....... daarom vraag ik jullie nogmaals of iemand mij kan helpen... en weet wat ik nog kan doen behalve mijn auto verkopen.. want dan zit de volgende met dit probleem mvg jp van eenbergen
Heb je hem wel eens helemaal doorgetrokken in de 4e versnelling tot maximaal toerental? (bij voorkeur in Duitsland doen hoor) Waarschijnlijk niet want denk dat ie dan al boven de 170 uitkomt.
nou uuhh ik heb da ding al helemaal de bodemplaat door getrapt en ook echt alles geprobeerd ook in de 4 zo hard mogelijk maar dan komt hij niet hoger als 150 dan zijn 5 en dan komt hij tussen de 160 en 170 duss is flink klote maar hansie?? heb je ook een 2.0 zetec of wat? mvg jp van eenbergen
die heeft een 1.8 tdci (zie onderaan). Zijn de bobine, de bougies en de rest van de ontsteking ook nagekeken?
bougies zijn vervangen bobine gecontroleert want kan nog wel is scheuren kabels zijn ook wel oke hij loopt gewoon te perfect voor een onstekingsprobleem ook 4gastest was perfect zou hij gewoon op zijn...(de motor) 200.000km gr jp
Zoals gezegd heb ik een TDCi. Heb wel ervaring met 1.6 en 1.7 Zetec motoren. Zetec motoren zijn normaal niet op met 2 ton op de teller. Een van de veelvoorkomende problemen is de bobine die niet goed meer werkt. Is aan de buitenkant niet te zien. Misschien dat je er even een andere op kunt zetten in overleg met de garage, of gewoon uit voorzorg een nieuwe erop zetten.
Als de compressie nog goed is lijkt mij een versleten motor niet aan de orde. Maar dat je pk's gaat verliezen met de jaren is een feit, kijk maar naar top gear. Waarom is het zo belangrijk dat de auto harden dan 170 km/h gaat als de auto verder goed rijdt? Zeker als je niet teveel geld kweijt wil zijn zou ik zeggn, niet een te groot probleem van maken.
hoeveel toeren kun jij maximaal halen? Kun jij 'm in de 2de of 3de versnelling wel doortrekken tot 6500-7000 toeren?
Mijn god, wat een discussie. Ik snap dat je het idee hebt dat hij niet goed, fijn rijdt, maar ik hoor je al een hele tijd niet meer over het verbruik van de wagen. Hoe is dat dan nu? Is dat opgelost? Wij hebben een 1.6 zetec benzine en die is gewoon lui. Hij trekt in de 1, 2 en 3 perfect op, maar in de 4 en 5 laat hij steken vallen. Harder dan 140 - 150 gaat ie (nog) niet en dat vind ik hard zat. Ik heb niet echt het gevoel dat er iets met jouw wagen is, buiten het verbruik om dan. Je hebt nu al zoveel laten vervangen en nakijken dat er waarschijnlijk niet iets echt mis is met de auto. Misschien wil jij meer en kan jouw auto dat niet geven.
eehhhh, mischien omdat hij dan ingehaald word door een 1.6i 16v die van ons haal iig de 190km/h op de teller. Voor hetzelfde geld hebben ze bij jouw een andere versnellingsbak onder gezet waarbij de verhoudingen afwijkenb tov de originele bak, mischien dat je aan de hand van het toerental bij een bepaalde snelheid kan achterhalen/vergelijken of dat iig goed zit, dus meld dan de versnelling, snelheid en toerental. Maar gevoelsmatig moet een 2.0i toch op de teller de 200km/h aan kunnen tikken. (Onze Renault Scénic 2.0i 16v tikt de 210km/h aan op de GPS)
ben ik het niet helemaal mee eens tuinheks, ik heb ook een 2.0 en die haalt in ieder geval met gemak 190km/u. Of ie harder kan weet ik niet, dat heb ik nog niet geprobeerd. Als ie niet harder gaat dan 170 is er dus wel degelijk iets mis
mijn 1.6 16v was ook lui gereden en in het begin trok hij voor geen meter op. Ik heb er een aantal keer zo'n flesje bij het tanken ingedaan wat je motor schoonmaakt. Het komt van een vriend van mij die bij een motorzaak werkt. Forté Moto Power I is een complex mengsel van speciaal geselecteerde oplosmiddelen in combinatie met oppervlakte-actieve stoffen en bindmiddelen. Het lost reeds gevormde afzettingen in brandstofsystemen op. Bij gebruik volgens voorschrift in de tank van een motorfiets biedt Forté Moto Power I de volgende voordelen: Verzorgt de reiniging van de tank, brandstofkraan, carburateurs en het hele injectiesysteem. Verwijdert afzettingen van sproeiers, doseeropeningen en injectornaalden. Lost teer, vernis en hars op in het gehele brandstofsysteem. Stabiliseert de met alcohol vermengde brandstoffen. Neutraliseert zuren die gevormd worden door veroudering en oxidatie van de brandstof. Verlaagt het brandstofverbruik en verbetert de motorprestaties. Forté Moto Power I is compatibel met alle soorten benzine, inclusief benzine voorzien van synthetische componenten. Gebruik Forté Moto Power I bij servicebeurten om het brandstofsysteem schoon te houden en als symptomen aangeven dat behandeling noodzakelijk is. Het product bevat geen stoffen en veroorzaakt geen gevolgen waardoor de garantie van de fabrikant kan komen te vervallen. de focus is inmiddels niet meer lui en kom net over de 205 km/h. en als ik er gewoon normaal mee rijdt kan ik er gemakkelijk 700 km op een volle tank mee rijden. Grtsz
Joppe het is natuurlijk erg vervelend dat je de beoogde topsnelheid niet haalt, als ik het goed heb is dat 201 km/u voor de MK1 2.0L, maar de FoFo is al wel op leeftijd. Omdat je aangeeft dat de auto verder prima zijn/haar werk doet is het misschien beter de auto regelmatig flink de sporen te geven, mits warm gereden natuurlijk, om te zien of dit op den duur resultaat oplevert. Een paar keer planken helpt niet dit zal meerdere malen over langere tijd moeten gebeuren. Ik weet het ik heb makkelijk praten en zal mijn huidige FoFo ook niet als maatstaf gebruiken, maar trek eerder een vergelijk met een FoFo MK2 Rally Edition (2006) welke ik hiervoor gehad heb. Deze haalde uiteindelijk de door de fabriek opgegeven topsnelheid van 209 (215 op de teller) maar daar zijn de nodige snelle ritten aan vooraf gegaan. Nadat de motor goed los gereden was waren snelheden van 190 tot 195 gemakkelijk haalbaar. Voor het behalen van de laatste paar km/u had ik echter veel snelweg kilometers nodig Ik weet niet wat jij in gedachte heb als het om de topsnelheid gaat bv 190 of 200, maar ik denk dat je dit niet gaat halen door aan de auto te sleutelen, uitgaande van het feit dat je zegt dat de auto verder oké aanvoelt. Mijns inziens is de auto lui en moet hij/zij wakker geschud worden en dat kost tijd. O ja indien je besluit de daad bij het woord te voegen pas op voor de ps: topsnelheid van de st is 250+ km/u hihi
Als de auto lui is moet er nu, na een paar weken, al merkbaar verschil in zitten. In elk geval dat hij harder gaat lopen dan de 170 km/u.
gisteravond op een niet nader te noemen weg even gecontroleerd wat mijn 2 liter (want daar hebben we het toch over?) rijdt. In de 4e versnelling max toerental 185 km op de teller. In de 5e versnelling haalde ik niet de max toeren (te weinig weg over zeg maar) maar reed ik op de teller net over de 200 km/uur. Dus 170 is denk ik echt te weinig ook voor een al wat oudere 2 liter.
mijn focus uit 1999, een 1.8, haalt de 200 (op teller) zelfs. Volgens de papieren is dat ook gelijk zo'n beetje mijn top. een 2ltr moet dat ook op zijn gemak kunnen halen.
Jahaa, lui Als hij nu een normaal benzine verbruik heeft, dan is mijn mening dat ie lui is. Die van ons zou ook makkelijk de 190-200 km p/u moeten halen, maar dat doet ie niet. Verder rijdt het tootje zoals die rijden moet, en zoals Iodokus (ben zijn voornaam weer eens kwijt) aangeeft, moet ik wat meer snelle ritjes maken.