1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

focus 1 2.0 zetec 16v 170kmh top?

Discussie in 'Performance' gestart door joppejoppe, 19 okt 2009.

  1. Bedoel als JP de lmm heeft losgehaald.
     
  2. Dit verhaal komt mij bekend voor. In een ver verleden heb ik dit meegemaakt met een :ford: Escort 1.6 I. Bleek toen dat er een aantal klepstoters niet goed functioneerden. Waarschijnlijk veroorzaakt door verkeerde olie.
     
  3. Klepstoters heb je enkel bij een onderliggende nokkenas

    Klepstoter, stoterstang, tuimelaar, klepveer en dan de klep
     
  4. hallo allemaal

    ik hoop dat ik de oplossing heb gevonden

    ik zo is zitten kijken onder de moterkap enzo

    en wat los getrokken om de beurt

    nu kwam ik dus bij de labdasonde

    ik los halen en stukje rijden

    wat blijkt.. hij rijd een stuk beter.. nog geen 200 ( nog steets 1600

    maar trekt een stuk beter op en trekt ook beter door

    nou heb ik gelezen dat als je de labda los haalt dat de motor in noodstand gaat

    en dat hij dus dan ook niet harder gaat dan 160

    ik kreeg trouwens in geen enkel geval een moterstoring..

    ik denk dus dat de labda niet helemaal kapot is maar behoorlijk gaar

    is het slim om nieuwe te kopen??(140euro)

    gr jp
     
  5. ik denk dat het het proberen waard is, het feit dat hij al beter gaat lopen als hij losgekoppelt is geeft mij de indruk dat hij niet goed werkt als hij wel aangesloten is.
     
  6. #86 Godtoh, 9 dec 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 dec 2009
    Zou je de garage er eens naar kunnen vragen?
    Misschien zeggen die wel kom maar langs proberen we het....
     
  7. op het moment dat je lambdasonde stuk is, is er ook een grote kans dat je ook niet door de gasmeting (of hoe dat ook mag heten) heen komt. Maar die was bij jouw toch goed?
     
  8. ja die gasmeting was goed ja


    vandaar dat ik jou een prive bericht heb gestuurt?

    moet nutuurlijk wel zeker weten..

    anders is het veloren geld

    weet iemand mischien hoe je de labdasonde kan testen
    (ik bedoel de labda zelf niet met uitlezen ofzo)

    gr jp
     
  9. Uit ervaring weet ik dat vervuiling van de brandstofslangen en vooral de injecteurs en de kleppen een belangrijke rol spelen.

    Wat ik doe (en iedereen kan aanraden) is elk jaar een 'schoonmaakmiddel' bij uw brandstof te mengen.

    Dit kuist niet alleen de injecteurs maar ook de kleppen, waar eveneens veel koolafzetting plaatsvindt. Op die manier wordt de brandstof opnieuw mooi verneveld bij de inspuiting en de kleppen (klepsteel) zien er weer optimaal uit :thumbs:
     
  10. Met een warme motor zou je Storing moeten krijgen op je lambda sensor gebeurt dit niet lijkt mijn dat er ergens in de bedrading iets niet goed zit altans dat is mijn vervaring.
     
  11. hallo alllemaal

    is weer effe geleden

    maar intussen heb ik een nieuwe univerzele lambdasonde gekocht en aangesloten

    deze heeft eigelijk alleen maar een negatief efect gehad

    de auto stottert nou ook af en toe in de 2 a 3 duizend toeren als ik dan terug schakel is het over

    ik heb de labda door gemeten als volgt:

    wit met massa 14v
    andere wit met massa 14v
    tussen zwart en grijs : varieerde het tussen de 0.0 volt en 0.9 dit gebeurde natuurlijk als ik gas gaf

    ook als ik het toeren tal gelijk hield op 2000 toeren dan had ik ook een waarde van 40 en deze bleef ook op 40

    zo dra ik de gas weer los haalde schoot hij eerst iets op naar 50 en dan zakt hij naar 20 en lager

    nou dacht ik van oke de labda is goed

    dus heb ik even de luchtmassa meter los gehaald en toen weer de LABDA gemeten

    nou kon je duidelijk zien dat de auto in noodstand liep

    de waardes bleven constand op 45 staan

    (ik dacht dat je dit niet op de sensor kon meten maar blijkbaar wel:p

    nou neem ik aan dat dus de lmm ook goed is...

    nou zag ik dat er langs de luchtfilter nog een klein doosje zit zeg maar
    wat is dit??? want daar heb ik een keer een zekering op vast gezet en zitten dus 2 kleine gaatjes in?/ nou niet meer trouwens heb weer dicht gemaakt

    kan de cpu kapot zijn

    of dat er ergens van de labda naar de cpu kabel kapot is (maar dit geloof ik niet echt)

    weet iemand iets anderss

    lijkt op de cpu omdat hij niet aangeeft als ik de lmm en labda los trek?/

    helpp astublief want moet binnen kort 1100 km naar frankrijk...

    o ja trouwens pas de 1 op 10 gehaald op de snelweg:P
    met veeeelll moeite:P

    gr jp
     
  12. Dat kleine boxje aan je luchtfilter is je resonatiebox. Doet niets anders dan het geluid in bepaalde maten dempen.

    Daarnaast zijn universele lamdasondes niet altijd betrouwbaar om te gebruiken. Misschien kan je de oude schoonmaken. Hier zijn genoeg handleidingen voor op internet.

    Voor de rest zit je auto altijd in een soort van noodloop totdat hij op voldoende temperatuur is. In deze fase worden deze lamdawaardes niet gebruikt voor de aansturing. Afhankelijk van de temperatuur duurt dit 5 sec tot 2 min. In deze fase wordt namelijk de soort van ''choke'' functie gebruikt (extra rijk mengsel).
     
  13. Wat ik me afvraag; je hebt de auto laten uitlezen (bij de forddealer?) hebben ze dit ook rijdend gedaan? Namelijk niet alle storingen zijn uit te lezen bij stilstand.
     
  14. nee ze hebben dit niet rijdend gedaan

    is dat een aanrader dan..

    en weten jullie waar ik een ecu vandaan kan halen

    en wat de prijs daar van is


    ik vind het ook heel gek dat ik dus op heel het internet niemand met het zelfde probleem heb gevonden behalve hier nog zown forum maar die reageert niet..

    gr jp
     
  15. Even een vraagje.. hoeveel geld heb je op dit moment in de auto gestoken..?
    Want ik krijg het idee dat het voordeliger is om de auto gewoon aan een Ford dealer te geven voor analyse. Dan kunnen ze na het analyseren contact met je opnemen om te beslissen of je het wilt laten repareren of niet....?
     
  16. Lijkt mij ook de beste optie, ze kunnen zo je lambdasignaal bekijken zoals dat bij je PCM binnenkomt, had je alweer een lambdasonde gescheeld.
     
  17. Wanneer ze de auto rijdend uitlezen, door de forddealer, dan wordt live de auto uitgelezen. Rijdend heeft de auto andere waardes dan stationair.
    De compressie test is wel goed uitgevoerd en niet op 1 cilinder?
     
  18. compressie test is goed uitgevoerd en uuhh

    welke ford garage raden jullie mij dan aan?

    zitten er natuurlijk geoeg in de buurt

    maar zijn natuurlijk niet allemaal even goed

    ik woon in Beers (cuijk/Nijmegen)

    dan zal ik is langs gaan en vragen wat het allemaal gaat kosten en zo

    mvg jp van eenbergen
     
  19. #99 Kombikart, 23 dec 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2009
    Ik zeg Hendriks in Oss.

    En wordt het niet tijd dat je dat ding eens gewoon laat maken, en niet alsmaar als een pingpongbal van links naar rechts loopt te zoeken.

    Ik volg dit topic nu al een tijdje, maar je wil op allerlei manieren geholpen worden, maar krijg het idee dat het geen ••••••• mag kosten. ( sorry hoor maar zo zie ik het). Het is een beetje paniekvoetbal zeg maar.
    Ondertussen al het een en ander aan geld uitgegeven en nog steeds niet gemaakt.

    Nu begin je ook al in alle paniek te roepen dat je naar frankrijk moet met die auto.
    Er zijn nu eenmaal storingen aan een auto die je alleen maar bij een goede garage (dealer) kunt laten oplossen.
    Er zit zoveel electronica aan een auto tegenwoordig dat het bijna niet meer mogelijk is dat zelf op te lossen. Ik bedoel dus vreemde storingen zoals jij nu hebt.

    Ik ben geen domme Henkie met een auto, maar ik ben nu ook zo dat ik niet alles zelf meer ga lopen zoeken aan een auto.
    Electonica is een moeilijk geval.
    Men zegt hier al rijdend uitlezen, maar daar wordt zomaar over heen gestapt.
    Ik denk dat dat zeker een goed ding is om te doen en dan verder kijken.

    Ga naar een goede garage en je bent van al die ellende af.

    Gr Fred
     
  20. Amen to that!!!
     

Deel Deze Pagina