mijn focus 1 2.0 zetec 16v gaat niet harder dan 170kmh ook trekt hij niet echt hard op haalt wel de 7000 toeren in de 2 ofzo maar hij wil niet echt ofzo geen slippende koppeling! iemand een idee alvast bedankt gr jp
Zover ik weet zit de benzine filter net na je tank achter in de auto. Er zijn vast meer mensen die dit kunnen bevestigen?
Er zijn denk ik (te)veel mogelijkheden voor het probleem..? Misschien kun je bij de dealer de auto laten uitlezen ?? Dan moet je er toch wel redelijk snel achter zijn ?
hij heeft trouwens ook echt hoog verbruik rijd ongeveer 1 op 7 dus ja 55 liter inhoud tank en rijd 400km gr jp
Dan zou ik hem toch maar eens wegbrengen, kan ook defecte bobine zijn, of een defecte luchtmassa meter, lambdasonde o.i.d Hoog verbruik en slechte prestatie's hebben ongetwijfeld met elkaar te maken Suc6
mm ik laat hem binnen kort even nakijken en compressie laten testen helaas kan ik hem pas volgende week ZA laten uitlezen omdat dit dan door kennis van kennis gebeurt want volgensmij betaal je je helemaal scheel bij garage weet iemand wat dit kost en waar je kan laten doen in buurt van nijmegen want wil natuurlijk zo snel mogelijk laten doen maar wil ook niet de hooftprijs betalen remmen lopen niet aan en lagers zijn ook nog goed mvg jp
hallo allemaal ik laat hem vanavond compressie test en ook uitlezen met zown kastje erbij dus je kan alleen foutcodes kijken enzo zal laten weten hoe het was mvg jp van eenbergen
hallo de compressie test was goed 13bar op elke cilinder ook uitgelzenen maar geen fout code wat kan ik nog meer doen om achter het probleem te komen???? want ik word er behoorlijk gek van...... gr jp
Waar heb je`m laten uitlezen? Niet elke garagist/ hobbyist heeft software om Fords uit te lezen... - Controleer of je MAF sensor schoon is en goed werkt. - Kijk of je uitlaat incl. kat nog naar behoren werkt. Als de kat verstopt is dan wil de auto ook niet echt. - Controleer de werking van je lamdasondes. Er zullen vast nog wel meer dingen zijn.
hallo hoe controleer ik dit allemaal het is tog trouwens de MAP sensor.. hoe controller ik hier van de werking en van de lambasonde ?? alvast bedankt mvg jp van eenbergen
Joppe, dat kan je niet allemaal zelf controleren. Het zou verstandig zijn om contact op te nemen met de Ford dealer of specialist. En vragen wat het kost om je auto uit te laten lezen. Nu kost het je tijd, irritatie en nog meer geld omdat je auto zuipt als een dolle.
Joppe het is een MAF sensor (Mass AirFlow) maar what's in a name, deze laten controleren is wel belangrijk evenals de andere punten welke Marco aangeeft. Ik sluit me dan ook aan bij het advies van een aantal andere forumleden en laat de FoFo eens goed doormeten en uitlezen bij een Ford dealer, want een verbruik van 1 op 7,0 lijkt nergens naar, daarbij vergeleken is mijn zuinig
hallo allemaal ik heb eindelijk mijn focus uit laten te lezen bij de garage: VLOET in mill(NB) geen enkele fout code en totale motermangensment uit laten lezen ook heb ik de uitlaat gassen laten teste alles was perfect zij de monteur: de waardes weet ik niet helemaal zeker meer maar volgensmij : co=0.20 , lamba=0.9/1.0 en co2 en o2 weet niet meer maar hij zij dat het perfect was zijn advies was uiteinlijk dat ik het beste de katalysator kom controleren want die was waarschijnlijk verstopt nou is de vraag nog waar kom ik aan als de katalysator verstopt zit aan een cheap katalysator?/ gr jp