1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

focus 1 2.0 zetec 16v 170kmh top?

Discussie in 'Performance' gestart door joppejoppe, 19 okt 2009.

  1. mijn focus 1 2.0 zetec 16v gaat niet harder dan 170kmh

    ook trekt hij niet echt hard op

    haalt wel de 7000 toeren in de 2 ofzo

    maar hij wil niet echt ofzo

    geen slippende koppeling!


    iemand een idee


    alvast bedankt gr jp
     
  2. Nieuw luchtfilter doet wonderen. Krijgt de motor wat meer lucht.
    Benzine filter misschien verstopt??
     
  3. luchtfilter is brand schoon... met oog gekeken dan

    waar zit de brandstof filter ergens??

    gr jp
     
  4. Zover ik weet zit de benzine filter net na je tank achter in de auto. Er zijn vast meer mensen die dit kunnen bevestigen?
     
  5. ja, onder de auto ;)
     
  6. zijn er nog meer mogelijkheden wat de oorzaak van dit probleem is?
     
  7. Er zijn denk ik (te)veel mogelijkheden voor het probleem..?
    Misschien kun je bij de dealer de auto laten uitlezen :)?? Dan moet je er toch wel redelijk snel achter zijn ?
     
  8. of de motor is gewoon ontiegelijk lui!!
     
  9. hij heeft trouwens ook echt hoog verbruik

    rijd ongeveer 1 op 7 dus ja 55 liter inhoud tank en rijd 400km


    gr jp
     
  10. dat klopt niet..... auto nu al uit laten lezen??

    slepen de remmen niet aan?? lagers allemaal goed?
     
  11. Dan zou ik hem toch maar eens wegbrengen, kan ook defecte bobine zijn, of een defecte luchtmassa meter, lambdasonde o.i.d
    Hoog verbruik en slechte prestatie's hebben ongetwijfeld met elkaar te maken

    Suc6
     
  12. mm ik laat hem binnen kort even nakijken en compressie laten testen

    helaas kan ik hem pas volgende week ZA laten uitlezen omdat dit dan door kennis van kennis gebeurt

    want volgensmij betaal je je helemaal scheel bij garage

    weet iemand wat dit kost en waar je kan laten doen in buurt van nijmegen

    want wil natuurlijk zo snel mogelijk laten doen maar wil ook niet de hooftprijs betalen

    remmen lopen niet aan en lagers zijn ook nog goed

    mvg jp
     
  13. hallo allemaal

    ik laat hem vanavond compressie test en ook uitlezen met zown kastje erbij dus je kan alleen foutcodes kijken enzo

    zal laten weten hoe het was

    mvg jp van eenbergen
     
  14. hallo


    de compressie test was goed 13bar op elke cilinder

    ook uitgelzenen maar geen fout code

    wat kan ik nog meer doen om achter het probleem te komen????

    want ik word er behoorlijk gek van......

    gr jp
     
  15. Waar heb je`m laten uitlezen? Niet elke garagist/ hobbyist heeft software om Fords uit te lezen...

    - Controleer of je MAF sensor schoon is en goed werkt.
    - Kijk of je uitlaat incl. kat nog naar behoren werkt. Als de kat verstopt is dan wil de auto ook niet echt.
    - Controleer de werking van je lamdasondes.

    Er zullen vast nog wel meer dingen zijn.
     
  16. hallo

    hoe controleer ik dit allemaal

    het is tog trouwens de MAP sensor..

    hoe controller ik hier van de werking en van de lambasonde

    ?? alvast bedankt

    mvg jp van eenbergen
     
  17. Joppe, dat kan je niet allemaal zelf controleren.
    Het zou verstandig zijn om contact op te nemen met de Ford dealer of specialist.
    En vragen wat het kost om je auto uit te laten lezen. Nu kost het je tijd, irritatie en nog meer geld omdat je auto zuipt als een dolle.
     

  18. Joppe het is een MAF sensor (Mass AirFlow) maar what's in a name, deze laten controleren is wel belangrijk evenals de andere punten welke Marco aangeeft.

    Ik sluit me dan ook aan bij het advies van een aantal andere forumleden en laat de FoFo eens goed doormeten en uitlezen bij een Ford dealer, want een verbruik van 1 op 7,0 lijkt nergens naar, daarbij vergeleken is mijn :st: zuinig :mrgreen:
     
  19. hallo allemaal ik heb eindelijk mijn focus uit laten te lezen bij de garage: VLOET in mill(NB)

    geen enkele fout code en totale motermangensment uit laten lezen ook heb ik de uitlaat gassen laten teste alles was perfect zij de monteur: de waardes weet ik niet helemaal zeker meer maar volgensmij : co=0.20 , lamba=0.9/1.0 en co2 en o2 weet niet meer maar hij zij dat het perfect was

    zijn advies was uiteinlijk dat ik het beste de katalysator kom controleren want die was waarschijnlijk verstopt nou is de vraag nog waar kom ik aan als de katalysator verstopt zit aan een cheap katalysator?/

    gr jp
     

Deel Deze Pagina