1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 225pk Dreamscience tuning voor ST

Discussie in 'Performance' gestart door jepege, 14 feb 2011.

  1. ik heb 'm er ook gewoon op straat in geprutst :dance:
     
  2. nou Kludrex zo te horen willen Pieter en Danny wel ff helpen :rock:
     

  3. Ik vind 't goed hoor. Want zoals met alles geldt hier ook dat als je het een keer hebt gedaan, dan is het makkelijk.
     
  4. Haha, ze hebben in ieder geval ervaring nu ;). Ik zou het ook op straat moeten doen, maar vind dat verre van ideaal. Mis je net een stukkie gereedschap moet je alles weer in je auto stoppen, auto op slot en naar boven om je schroevendraaiertje te halen. En dan heb ik het niet eens over de bemoeizuchtige buren gehad ;)

    Dat luchtfilterhuis is toch supervervelend om eruit te halen, hoor ik? Dat viel dus wel mee?
     
  5. Inderdaad... en dankjewel ;). Als ik een cais gekocht heb, kunnen we misschien in teamverband de boel inbouwen. En, er kan iemand bij de spullen blijven als er iets gehaald moet worden ;).
     
  6. laat maar horen als je m hebt. ga je in de UK bestellen?
     
  7. Waarschijnlijk wel, ben nu eerst bezig met iemand voor een 2de hands DS handset met 5 levens en 9 tunes. Die Engelsen reageren wel slecht op mails zeg...

    Oh ja, en daarna komt er eerst een intercooler, daarna Eibachs en daarna pas de cais ;). Misschien nog voor juli, maar waarschijnlijk dus na de vakantie...
     
  8. klinkt als de goede volgorde :thumbs:
     
  9. Ja, ik heb me een beetje ingelezen ;).

    Ben van plan een Airtec Gen3 te nemen vanwege de prestaties en de vriendelijke prijs. Een probleem is wel dat het aanpassen van de deflectors aan de zijkanten in de grill en klotewerkje is zo te lezen. Die passen niet meer als de Airtec er inzit... Deze zitten er voor de flow naar de IC maar ook voor de flow UIT de IC. Als je de deflectors niet plaatst, krijg je een luchtstroom daar waar die niet hoort en daardoor kunnen de plastic kappen die onder de bumper en onder het blok zitten, losraken. Hoewel er mensen zijn die hier geen problemen mee hebben ondervonden, heb ik het idee dat Ford die dingen niet zomaar heeft geplaatst.
     
  10. Gezien het feit de ST rijders zich hier wel thuis voelen, maar even een vraag voor een potentieel project waar we mee bezig zijn.

    S-max 2,5 liter turbo.

    Eigenaar rijdt nu een Focus ST met een miltec van voor tot achter met 200 race cell. Ding is gechipt door Rica en persoonlijk zeg ik, dat dat ding een flinke dip heeft gekregen, waarschijnlijk om het koppel te knijpen of om de pingel te omzeilen die ergens plaats vind bij max tuning. Geen idee.

    In ieder geval, de S-max zou naar de 300pk geholpen moeten worden, maar Miltec heeft de productie gestopt voor deze uitlaten wegens te weinig afname. Dus als alternatief zal de ST pijp pas gemaakt worden op de S-max en na de cat alles op maat (wellicht door EPS). De intercooler zal vervangen worden door een aftermarket, nog niet nader te noemen merk, maar zal wel goed zijn gezien de prijs. Na montage van de uitlaat en de IC zal de S-max door Rica op maat gechipt worden en hopelijk komen we zo een heel eind in de goede richting...

    ..echter lees ik, dat bij de ST op 300pk een andere koppeling wordt geadviseerd. Kan ik me natuurlijk wel voorstellen, dat dit bij de S-max nog veel eerder aan de hand zal zijn, aangezien dat hok een flinke duit meer stenen weegt.

    Of zeggen de heren ST rijders, ik zou het anders doen. Alternatieven zijn welkom. Punt is, dat wij dit voor de klant moeten regelen, met de bijbehorende garanties. Een setje uit Engeland er zomaar inplanten, is voor ons garantie tot het hek, en dat wil de klant niet. Hij betaalt immers genoeg...

    ...en jawel, de ST wordt ingeruild, dus voor de liefhebbers, zal ik wellicht tzt een melding geven.
     
  11. #131 jepege, 16 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 mei 2011
    Kludrex, heb je dit gelezen? http://www.autospecialists.co.uk/cart.php?ascarsdetailid=44

    Klus duurt 1 a 2 uur zeggen ze. Lijkt me inderdaad geen overbodige gedoe om die tupperware dingen goed op hun plek te krijgen, de airflow lijkt me belangrijk om het gewenste resultaat te krijgen. Gek is wel dat ze onderaan alleen nog even roepen dat je de air deflectors moet terug plaatsen...
     
  12. Probeer eens bij een forumlid Kaz, hij heeft ook slippende koppeling problemen met zijn 300PK ST en heeft zich verdiept in dit onderwerp. Ik heb wel eens gelezen dat iemand een RS koppeling adviseerde.
     
  13. Nou ja, slippen.... Slip heb ik nooit gehad. De koppeling ging gewoon stuk. Losgelaten voering aan een kant. Netjes losgewurmd door het koppel van de mighty 5-cylinder :mrgreen: Nu gebeurde dit wel na flink gebruik van de auto (track day), maar ik denk dat de kiem al veel eerder gelegd is, op het moment dat de ST getuned is.
    Een RS koppeling kan meer koppel/vermogen aan. Maar omdat het dual-mass vliegwiel ook nog wel eens problemen geeft ga ik met een Helix koppeling en enkel vliegwiel rijden.
     
  14. oeps.. dan zat ik er naast maar de info die je geeft is wel relevant voor de vraagsteller lijkt me :thumbs:

    Zo'n track day lijkt me wel een aanslag op de mechaniek... Maar als je snel accelereren in 1e en 2e versnelling voorkomt, dan scheelt dat wel een hoop lijkt me?
     
  15. Het zou best zo kunnen zijn dat het beter is die deflectors terug te plaatsen en aan te passen aan de Airtec! Ik heb de moeite niet genomen (kan me zelfs niet herinneren dat ik die dingen tegengekomen ben :think:) Zonder die deflectoren kan er wel wat meer koude lucht in de motorruimte komen denk ik? Dat kan soms ook wel lekker zijn.
     
  16. Never mind! Ik hoop dat iemand er wat aan heeft. Zal in ieder geval aangeven hoe de Helix rijdt, als het goed is heb ik morgen (eindelijk) de ST weer terug na 5 weken.
     

  17. 5 weken? wat was er aan de hand dan?
     
  18. Eerst een weekje nadenken en iets regelen voor de reparatie. Daarna een koppeling die niet beschikbaar was... En daarna nog iets met verkeerde lagers. Beetje pech.

    Overigens komt er ook een Quaife LSD in en worden alle keeringen (krukas, nokkenas) plus de distributie/waterpomp vervangen ,dus het was ook wel iets meer werk dan een half dagje. Maar ik zal blij zijn als ik 'm weer heb!
     
  19. Het laatste punt waarover je het hebt:

    12.All that is left to do now is to replace air deflector and splash shields.

    Dit slaat op punt 1:

    1.Remove main air deflector, located directly behind front upper grill. (dus de bovenste air deflector)

    Een paar regels erboven staat ook dit:

    8.Remove plastic air scoops, these are secured by a torx 30 screw and black plastic phillips screw. These can be removed and left off or they can be modified by yourself to fit with new intercooler.

    Dus ze vermelden het wel ;).


    @Kaz, tof dat je hem morgen weer terug hebt ;). Laat even weten hoe die koppeling is...

    Ik lees overigens dat er vaker 'problemen' zijn met de koppeling na tuning. De ene heeft het na 500 km en de ander pas na zeg maar 20000 km. Bron: focusstoc.com ;).
     
  20. @ Kludrex. Zodra ik er serieus mee gereden heb laat ik het weten!

    Het was mij na het doorstruinen van focusstoc ook al duidelijk dat tuning tot 300pk uiteindelijk tot het vervangen van de koppeling zou lijden. Dat de voering los zou laten had ik niet verwacht overigens, dat is echt een teken dat de standaard koppeling het écht heel zwaar heeft met het koppel en vermogen.

    Nu kunnen alleen de liners nog stuk geloof ik.... :mrgreen:
     

Deel Deze Pagina