Yes! Ik heb een DSCI stage 1 tuning kit besteld in de UK voor mijn en verwacht de levering binnenkort. De set bestaat uit: - DSCI Induction kit (CAIS) - DSCI 3 inch Cat back exhaust (hard edge) - 5 DSCI mappings: Race, Race+, Performance, Performance+ en DSCI Dreamscience meent dat het motorvermogen hiermee opgekrikt kan worden naar 280PK. Ik ben heel benieuwd naar ervaringen van anderen, bijvoorbeeld welke parts heb je gemonteerd, welke mapping gebruik je en wat zijn de resultaten. Ben ook benieuwd naar ervaringen met intercoolers, down pipes, Strategem, enz. maar dan wel specifiek van Dreamscience. Zodra ik mijn kit heb gemonteerd zal ik in dit topic mijn ervaringen vermelden. Natuurlijk zijn alle tips ook welkom! Wie wil reageren?
Pieter, Zie http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=15489 voor wat er met mijn ST gebeurd is en wat 'ie levert met zijn sterkste mapping. Ik ben zelf erg te spreken over Dreamscience maps en hun service! Ik denk dat je nog een paar belangrijke upgrades gaat willen, waarvan de belangrijkste een andere intercooler is. De standaard is gewoon veeeel te klein voor zoveel vermogen. DS heeft een hele mooie... Airtec gen3 is ook leuk, en een stuk goedkoper. Een andere downpipe + cat gaat ook flink helpen bij het koeler houden van je turbo etc en sneller opspoelen. Een cat-back is ook leuk, vooral voor het geluid maar de meeste winst zit juist in downpipe en cat.... Ik heb een Milltek downpipe, maar als ik het goed heb haalt dreamscience ze ook daar vandaan. Kwaliteit Je zult merken dat de motor nogal sterke kantelneigingen krijgt, maar of je daar last van hebt moet je zelf bepalen. Ik heb er een andere steun ingezet. Evt. Focus RS bougies, geen idee of het nodig is maar ze zijn goedkoper dan ST bougies en gemaakt voor 300pk. Volledig synthetische olie, 5W40, evt 0W40 Ik rij de laatste tijd eigenlijk vooral met de DSCI map, die vind ik na ModX de fijnste. Iets minder power, maar behoorlijk smooth en zonder een mega-kolk in je tank. Racecat is onderweg. Ben nu nog bezig met andere schijven/blokken en coil-overs met instelbare demping, rijhoogte en camber. Tot zover mijn 'betoog', hoop dat je er wat aan hebt...
Ik rijd op dit moment met de Race + mapping zonder verdere aanpassingen qua motorblok en ik moet zeggen..erg prettig!! Vooral dat enorme koppel in versnelling 5 en 6 is zo erg prettig! En de kolk in de tank valt nog enigzins mee...
Dreamscience is TOP! Jared kan je ook goed adviseren. Ik ben ook met wat spul bezig. Heb nu zelf een stratagem gekocht, en rij nu op Race+, maar vind hem nog wat sloom. Verder heb ik een CAIS,en Milltek racekat. Bedoeling is om nog een cat-back incl.downpipe) systeem te kopen, en een grotere IC met FRS bougies. Mijn doel is 300 (gemeten) pk's te halen (om net zo snel te zijn als een originele FRS2). Moet lukken...
mod x = wheelspin/koppeling die doorslipt. met een andere koppeling/diff is het hele probleem opgelost .... dus voeg die ook maar te aan je lijst en een flinke sloot benzine meenemen is ook geen overbodige luxe ghehe kost wat maar an heb je ook wat!
Niet doen dus, 3" downpipe = MOD map gebruiken!!! DCSI is te sterk voor je downpipe, te grote torque/boost spikes! Edit: kan de post niet meer vinden maar het was Jared zelf die dat schreef op het Aussie forum!
Ik ben eigenwijs! Zeker na consult van Jared. Ik zie ook nooit boost spikes, als je die hebt is je boost selenoid naar de knoppen.... Max turbo druk is ook lager in DSCI, tenminste in mijn auto.
Tsja, wil je een gemiddelde opgeleukte Cosworth voorblijven, dan heb je toch min. 300pk nodig Dus dan maar geld investeren voor dat te bereiken
Nou da's dan een mooie die Jared... Volgens hem rijden er nogal wat met DSCI map en full Mods. Ik vind 'm juist super smooth! ModB+ komt er veel harder in.
X is belachelijk v.w.b. brandstofverbruik... Ik ga C nog eens een kans geven, om roesten te voorkomen! Moet toch nog ff de auto van stock afhalen na garagebezoek van gisteren.