1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 225pk Dreamscience tuning voor ST

Discussie in 'Performance' gestart door jepege, 14 feb 2011.

  1. #161 Rallyesmoker, 21 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 mei 2011
    De fluit is absoluut niet het aanzuigen van de turbo... noway... zoals eerder vermeld, een venturie of een carterklep. Vacuum in het carter kan, zijn meer merken die op vacuum draaien, maar je moet dan wel altijd je carter gesloten houden, na de inlaatsensor.... Eigenlijk moet je gewoon goed luisteren waar het geluid vandaan komt...

    edit: ik moet me vergist hebben. Ik heb je filmpje nog eens een 2 a 3 tal keer beluisterd, maar kan niet meer zo nadrukelijk de surge horen. Wat ik wel hoor en een irritante toon die door buizen wordt versterkt. Zou mij auto niet zijn iig... Neemt niet weg, dat iedere voorgekouwde optie die te koop is kwa tuning, altijd klakkeloos toegepast kan worden... Voor nu, zou ik me kwa mogelijke schade geen zorgen maken. Wat die fluit toon betreft...uitfilteren wat dit veroorzaakt...
     
  2. nice Pieter, ben wel heel benieuwd naar het geluid :rock:
     
  3. #163 jepege, 21 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 mei 2012
  4. Ik ben al hard aan het sparen voor een leuk setje :)
    Klinkt allemaal :kwijl:
     
  5. #165 jepege, 21 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 mei 2012
    Tis een hoop centjes zo'n stage 1 kit... Vooral de CAIS vind ik achterlijk duur voor een paar buizen, rubbers en K&N filter..

    De fun factor is enorm en al die geluiden uit de turbo fabriek (die origineel bijna allemaal worden weggefilterd) zijn zeer verrassend en nu ook die mooie donkere roffel aan de achterkant erbij...:kwijl: trekt veel aandacht als je onderweg bent maar gelukkig klinkt het allemaal niet aso-dom-hard maar juist professioneel!
     
  6. #166 jepege, 28 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 mei 2012
    Zit een beetje te rommelen met de venturi buis. Deze raakt de veerpootbrug waardoor je een rammel hoort.
    Irritant en bovendien slijt die buis zo door.:weird:

    Ik zoek dus iets om er tussen te doen want de viltjes die ik had blijven niet zitten.:think: Moet wel tegen behoorlijk wat warmte kunnen. Iemand een tip?
     
  7. #167 Danny, 28 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 mei 2011
    de st hoort te fluiten met de cais!
    als je de oliedop losdraait tijdens het stationair draaien/de pijlstok eruit haalt
    en hij begint dan raar te fluiten dan is er iets mis!


    dit klopt heb ik ook gehad ik heb het opgelost met viltjes dat werkte perfect...
    ik heb geowon de viltjes gepakt van stoelpoten, daar kun je hele nette zwarte voor krijgen die goed stevig plakken.
     
  8. #168 jepege, 28 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 mei 2012

    Ik heb intussen dit onderwerp goed onderzocht en ik ben gerustgesteld. Inderdaad een CAIS van DS fluit sist en blaast. Alle turbofabrieksgeluiden komen naar buiten. Pas als er buitengewone geluiden optreden is het tijd om zorgen te maken en als dat maffe oliediafragma aan gort is, dan zijn de gevolgen niet subtiel maar juist heel duidelijk te merken (vacuum in karter en een geluid dat men zonder meer in horrorfilms kan gebruiken)
     
  9. mss een raar idee Pieter maar kun je geen tochtstrip (zelfklevend) gebruiken? deze plaklaag die er opzit is vaker bestand tegen kou en warmte dacht ik

    suc6
     
  10. Ja misschien een goeie, ik ga me verdiepen in het aanbod van de DHZ zaken :thumbs:
     
  11. Is het systeem niet zodanig af te stellen dat het wel netjes past? Buizen beetje draaien of wat dieper, of minder diep, in de Samco buisjes duwen bvb? Komt het door het kantelen van de motor?

    Als dit niet goed te krijgen is, moet ik misschien maar een ander CAIS nemen. Ik heb geen zin om iedere week onder m'n motorkap te moeten kijken of er geen lek in die buizen is gesleten. Dat moet gewoon goed zitten... en voor 365 pond, oftewel 430 euro(!) verwacht ik dat ook gewoon.
     
  12. #172 jepege, 30 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 mei 2012
    Is lastig af te stellen maar niet ondoenlijk. In de handleiding staat ook dat je net zolang moet bijstellen totdat de buis niets meer raakt. Maar dat lukt gewoon niet voor 100%. Doordat ze die 2.5 liter 5-cil gigant erin hebben weten te prutsen bij Ford is er niet zo veel ruimte meer over.

    Ik moet zeggen dat ik de losse prijs wel zeer aan de hoge kant vind.

    Denk dat het idd komt door kantelen blok. Gewoon een stuk rubber om die veerpootbrug doen en dan ben je verlost van de kwaal.
     
  13.  
  14. komt ook van het kantelen van het blok...
    idd met een stukje rubber/viltje is het opgelost
     
  15. Dus het had minder erg geweest als er een stuggere motorsteun had gezeten?
     
  16. dat weet ik niet...
     
  17. #177 jepege, 24 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 mei 2012
    Zo vandaag eerst maar en ECU mount van een RS mkII bevraagd bij de dealer kosten: 60 euri.

    :think:... ik vind dat de prijs van 365 Britse ponden voor een CAIS van Dreamscience zó hoog is dat die ECU mount er gewoon bij had moeten zitten.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  18. Nog geen kans gehad om die RS mkII ECU mount er in te zetten, elke keer als ik er aan denk, dan regent het:neu_ugly:
     
  19. Iemand ervaringen met plaatsen van een Dreamscience ST turbo downpipe?

    Of eventueel een ander merk?
    Hoeveel PK scheelde het?
    Welke eigenschappen veranderden het meest?
     

Deel Deze Pagina