1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 225pk Dreamscience tuning voor ST

Discussie in 'Performance' gestart door jepege, 14 feb 2011.

  1. Met welke brandstof rijden jullie DSCI & Race + ? 98 ? Vpower?
     
  2. BP Ultimate
     
  3. V-power. Is ook bijna octaan 98.
     
  4. maar nog niet helemaal :P

    *bp ultimate*

    en tank geen gulf challenger ik deed 200km op een volle tank met dat spul
    bp ultimate doe ik 350km mee
     
  5. BP Ultimate, of V-Power als 2e keus. In Duitsland V-Power100 :)
     
  6. klopt, maar ik werk bij Shell en krijg korting op de benzine. :dance:

    En wat Kaz zegt...v-power racing fuel octaan 100 is erg prettig voor je st!

    Wat loopt de motor daar mooi op zeg.
     
  7. He manne, scheelt dat echt zoveel die BP Ultimate of octaan 100?

    Ik heb een keer Super 98 getankt ipv Euro95 en merkte eigenlijk geen verschil, behalve in mijn portemonnee dan...:think:..., dus daar was ik gauw klaar mee. Maar goed advies is nooit weg.

    Heb trouwens gisteren 200 km gereden met mijn 'Performance tune' van DS en bij snelheden van gemiddeld 120 a 130 km/u een gemiddeld verbruik van 9.0 l/100km. Dat vond ik niet slecht! Kan me vergissen maar lijkt erop dat deze tune bij normaal rijgedrag zuiniger is dan de 'stock' tune.....?
     
  8. De ecu doet er ongeveer 1 tank over om zich aan te passen. Mijn auto rijdt er lekkerder en zuiniger op.
     
  9. Als ik 95 tank, dan merk ik dat de motor met de Mod maps gewoon afgeknepen wordt. Ik vermoed door de pingel sensor. Pingelen is een recept voor motorschade, dus na 1 keer 95 getankt te hebben was ik genezen.
     
  10. ik tank altijd V-power,gewoon omdat Ultimate hier slecht voorhanden is. De enigste pomp in de buurt is 14 km karren en nog eens lekker aan de prijs.
    Ik heb eens een keer am Ring Octaan 100 erin gekapt en daarmee de Ring gereden, de ST presteerde echt lekker en leek ook een fanatieker geluid te produceren :). Overigens liep de St ook nog eens zuiniger, 3/4 tank van Ring naar West-brabant met snelheden rond de 160 km/h en op de lange stukken even toppen naar 240 km/h. Ik heb er ook nog 1 ronde Ring op gedaan... Op heenrit met Vpower en 120 km/h was ik maar 1/8 van een tank minder kwijt .
    Binnenkort eens DSCI uploaden :-) ...vanaf 3e versnelling pas vol op het gas ?
     
  11. De ST heeft baat bij hoge octaangehaltes, met name bij tuning. Compressieverhouding is 1:9, als je dan ruim 1 bar turbodruk gaat draaien kun je je voorstellen dat hoge octaangehaltes helpen.

    Als het droog is kan je in 2 ook wel vol gas doen, maar kun je nog wat wielspin hebben. In 3 gaat t op droog zeker goed.
     
  12. Bij mijn gasbom merk ik nu de ST op DSCI staat dat in 1 en 2 alles spint en trekt.
    Pas in 3 is het in de hand te houden.
    Is echt supersnel, hoewel er altijd snellere zijn.
    Gisteren nog even auf die bundes deutsche autbahn 256 km gedaan (op de teller).
    Hoewel ik met de motor vroegaah wel een 280 heb gedaan is 256 in de ST toch akelig hard.
     
  13. Tanken bij de ARAL! Heb je octaan 102:schater:
     
  14. ik rij met mod X op ultimate 98 en dat rijdt prima niets geen problemen rij er al 3 maanden meeofzo
     
  15. Vandaag ff de CAIS ingebouwd. Viel wel tegen want de bijgeleverde steunen e.d. passen niet geweldig dus de nodige improvisatie was wel vereist.

    De ECU moest ik uit de behuizing slopen want het originele luchtfilterhuis (waar de ECU in zat) moest worden verwijderd. Vervolgens zat ik met een dikke draadboom waar je geen kant mee op kunt. Ook vraag ik me af of het plaatsen van de ECU op het chassis wel zo verstandig is om 2 redenen.

    1. De ECU beweegt nu niet meer mee met het blok waardoor de draadboom nu doorlopend wordt bewogen. Hoe lang gaat dit goed? Er zullen draadbreuken gaan optreden vroeg of laat.
    2. De ECU werd in de originele behuizing geforceerd gekoeld met langsstromende inlaat lucht. Deze geforceerde koeling is nu komen te vervallen. De ECU zit nu ook niet voor een opening of zo dus er stroomt ook geen rijwind langs. Wel stroom te lucht van de ventilator er langs als deze aanslaat. Na een testrit van een half uur was de ECU wel een beetje warm, niet heet. Voor de elektronica geen verbetering dus.

    Wie heeft hier ervaring mee?

    Verder wel een boel geluiden er bij nu. De (originele) afblaasklep laat zich goed horen en ik hoor allerlei aanzuig geluiden en fluittonen en bij gas geven hoor je een donkere brom die niet hinderlijk hard is.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  16. #116 Danny, 14 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 mei 2011
    Je rijdt naar de ford dealer dan ga je naar het magazijn
    En vraag je naar de ecu cover van de ford focus rs

    Dit is een behuizing voor de ecu die op de plek komt van de orginele luchtfilter
    Deze heeft ook een opening waar de rijwind doorheen gaat waardoor de ecu gekoelt word en je bent meteen van dat lelijke gat af in het midden

    Kijk anders even in mijn topic

    Ecu cover kost +\- 60 euro

    Ik rij er al bijna 1 jaar mee in combinatie met de ds Cais
    Zal straks ff een foto maken

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  17. Mooi, die DS cais lijkt mij de beste om te monteren... Alleen kijk ik daar enorm tegenop ivm de hoeveelheid werk en dat ik geen echte plek heb om lekker te werken...
     
  18. He Danny, bedankt voor je reactie!

    Die ECU cover had ik ook gezien op de DS website. Kost daar 69 pond + v.k. dus beter maar naar een dealer hier gaan dus.

    Maakt jou ST ook een heel arsenaal aan geluiden sinds je met de CAIS rijdt? Afblaasklep enzo is goed te horen. Ik hoor ook heel goed de turbo gieren en soms hoor ik een luchtstroom 'fluiten', bijvoorbeeld bij stationair draaien. Dit fluiten had voor mij niet gehoeven want lijkt soms een piepende rem.. verder is het wel kicken hoor! :kwijl:
     
  19. ik heb hem gewoon op straat gemonteerd haha
     

  20. Die CAIS monteren stelt eigenlijk niks voor, alleen het pas maken van de steunen is gedoe en dat gelazer met die draadboom... alles zit in de weg en om schade te voorkomen aan bedrading en CAIS buis (dat aluminium is zó doorgesleten als het ergens tegen aan schuurt) heb ik overal viltjes tussen zitten plakken. Maar... die ECU cover gaat dit voor me oplossen dus die moet ik ook hebben!:thumbs:
     

Deel Deze Pagina