1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 225pk Dreamscience tuning voor ST

Discussie in 'Performance' gestart door jepege, 14 feb 2011.

  1. Pff, gaat lekker zo :nocheer:
    't zal allemaal wel goed komen, maar komt wel wat amateuristisch over moet ik zeggen... Succes ;)
     
  2. Volgens mij zitten ze daar te dromen... ;)

    Blij dat ik een handheld-flasher heb (wel van de concurrent :mrgreen:).
     
  3. Ja beetje knullig is het wel maar de service is wel goed, krijg altijd snel reactie. Dus ja, het zal wel goed komen!
     
  4. Sh!t... heb antwoord van DS gekregen. Waarschijnlijk ODBII kabel defect. Of ik 'm dan maar wil opsturen...pakketje is onderweg.

    Nu begin ik dus echt te balen.:badgrin:
    Ik heb eind januari deze stage 1 kit besteld en nu ziet het er naar uit dat ik op z'n vroegst eind april mijn DSCI software kan gaan gebruiken. Dat is dus 3 maanden nadat ik 1200 euri heb overgemaakt naar die gasten. Maar goed, ik heb er nog wel steeds vertrouwen in, de respons die ik krijg is prima en ze doen echt hun best.

    Gelukkig heb ik wel de CAIS en de catback uitlaat liggen dus dan maar daar mee aan de slag. Maar nu ff geen tijd voor want ben bezig met mijn zoon's sprint-scooter. Dat vreet alle tijd nu want die moet klaar zijn voor de eerste wedstrijd volgend weekend.
     
  5. Als de droom maar geen nachtmerrie wordt... :lol!:

    Maar komt wel goed, ook al moet je er zo lang op wachten.
    Je krijgt er wel een nieuwe auto voor terug. :rock:
     
  6. Volgens de site van DS moet er nieuwe olie in als je gaat tunen... 5,7 liter las ik in het boekie, wat een sloot zeg!
    En natuurlijk uitsluitend Castrol 0W40 sport edge full syntetic. Zag ergens een 5 l. jerrycan voor 129,- daar kwam nog 23 euri bij voor nog een liter.

    Vond een heel goedkope site http://www.olietekoop.nl/add_olie/merken/Castrol/3

    Hier ben ik voor 84 euri klaar incl. verzendkosten!

    Nu nog een oliefilter. Weet iemand of ik een standaard ST filter moet hebben of zijn er betere te krijgen?
     
  7. #87 Danny, 13 apr 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 apr 2011
    de standaard st filter voldoet prima... bij al bijna weer een goeie 2 maanden met mod X
    die kan je zo bij de brezan ford of volvo dealer ophalen. (deze moet volgens mij wel apart besteld worden)

    er moet totaal 6 liter olie in de st ipv 5,7. (officieel volgens het boekje moet er zelfs 6.3 liter in, maar dit is later terug gebracht naar 6 liter i.v.m oliedruk problemen)
    6 liter sport edge is bij de brezan is 120 euro maar volgens mij kreeg ik toen kinderkorting. dus jou prijs zal wel kloppen.

    Gr Danny
     
  8. Wat een gedoe joh! Hoop dat t snel goed komt. Lees wel vaker problemen met de PC versie op de Engelse sites. Jammer. Hou vol!

    Kijk anders ook eens op opieoils.co.uk. Ik had 16l Edge Plus + 2 filters voor €140.
     
  9. Hoe kom je aan deze info... en weten de Ford dealers dit?
     
  10. Inderdaad, dat is nu al een dealer naar mijn hart!
     
  11. #91 Danny, 13 apr 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 apr 2011
    is bekend bij de ford dealers..

    en gooi er maar 6 liter in dan kom je precies op max te zitten met je pijlstok (met gewisselde olie filter)
    deze info staat op focusstoc en is bij de ford dealer ook bekend...

    ik wou uiteraard eerst olie halen bij de ford dealer en toen kreeg ik dat verhaal ook te horen...
     
  12. Mooi ;) maar is het nou echt essentieel om er 0W40 in te gooien? Er zit bij mij net geen 2 maanden oude olie in...
     
  13. Niet alleen de viscositeit is een pre. Maar ook een zeer goede a-merk olie is een pre in de 5 cilinders. Die ene keer dat ik in gesprek was bij de locale Volvo dealer gaf de werkplaatschef aan de ze zelfs verschil hebben gezien tussen shell olie en castrol olie. Beide een goede a-merk, maar toch ging hun voorkeur uit naar Castrol.
     
  14. je merkt weinig verschil tussen 5w30 van ford of 0w40 van castrol

    alleen de castrol is van hogere kwaliteit en word sneller warm dan de 5w30
    en het "schijnt" dat die castrol niet aankoekt maja ik kan niet in de motor kijken gehe
     
  15. Update van mijn Dreamscience gedoe...
    Mijn OBDII kabel heeft Carl de 14e ontvangen en voorzien van nieuwe firmware.Waarom die wipe software die hij mij stuurde niet werkte weet ik niet maar hem is het wel gelukt. Snelle service dus. De kabel is inmiddels ook al weer terug gestuurd.

    Dus hopelijk kan ik komende week eindelijk mijn eerste tuning proberen. Komt goed uit want ik was laatste weken toch heel druk met mijn zoon met preparatiewerkzaamheden voor andere vorm van gemotoriseerde sport. zie foto ;)

    Betreft de olie,
    ik ga voor Castrol want ik rij weinig km dus gaat bij mij een hele poos mee dus dan ga ik voor de beste. In boekje staat trouwens heel nadrukkelijk dat er in de 2.5T motoren uitsluitend 0W40 moet dus dat doe ik dan maar.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  16. #96 jepege, 19 apr 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 apr 2011
    Yes! Gisteren mijn OBDII kabel terug gekregen van DS. Firmware opnieuw er in gezet. En nu werkte het in één keer. Dus meteen maar de 'performance' map er in gezet. Rustig beginnen want ik heb er nog 4 te gaan hierna :D

    Goede en snelle service van Dreamscience!

    Eerste indruk na een korte testrit is dat de motor vloeiender reageert op het gaspedaal. Minder schokkerig bij lage snelheden. Tijdens accelereren gaat het ook vloeiender. De turbo drukmeter beweegt heftiger heen en weer dan voorheen maar wat me opvalt is dat ik het moment waarop het turbo effect optreedt niet meer duidelijk kan waarnemen. Ik denk dat komt doordat het effect nu wordt verdeeld over een groter toerental gebied.

    Nog ff een poosje hiermee rond rijden en dan langzaamaan denken aan de volgende map: Performance plus! :rock:

    Wie wil reageren met zijn ervaringen met deze Performance map?
     
  17. Mijn ervaring: ernstig slaapverwekkend :D

    ;)
     
  18. #98 Rene4u, 20 apr 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 apr 2011
    @Huigie maar jij bent dan ook enorm verwend met ModB en/of ModX

    Mijn ervaring is alleen met performance plus en deze geeft inderdaad iets meer boost wat vooral in de hogere versnellingen merkbaar is...ik zou gelijk naar Race+ gaan. Dan wordt het pas interessant. :D
     
  19. Nadeel van Race+ is dat die boven de 5000 toeren al wegvalt, kan je beter DSCI nemen. DSCI trekt bovenin ook nog aardig door en is vriendelijker voor je banden.
     

Deel Deze Pagina