1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

diesel tuning informatie gezocht.

Discussie in 'Performance' gestart door jpboerhof, 20 mei 2007.

  1. €640 voor de chiptuning en plaatsing van een sport inlegfilter. Hij zit in aalst, en werkt onder ath maar is gespecialiseerd in ford. Je kan het best contact met hem opnemen via pb op het belgische forum
     
  2. Ik heb er een powerbox van € 125 in gezet, voor het afrekenen eerst even mee gereden onder diverse omstandigheden.
    Zit er nu plm 20.000 km op, geen klap verkeerd, verbruik hetzelfde als zonder, maar wel veel meer trekkracht.

    Ik weet dat het volgens velen niet kan, niet mag, af te raden is enzz.
    Maar ik ben er dik tevreden over.

    Ow. BTW, laten checken, 138 PK en 318 NM gemeten 8)

    Gaat mij vooral om het opnemen, veel comfortabeler motorgedrag.
    Ook niet dat afslaan in z'n 2, bekend TDCI kwaaltje.
     
  3. 145 pk en 340 nm lijken me wel wat erg optimistisch. Dit haal je wel met een 1.8 TDCi 115 pk, maar met een 1.6 betwijfel ik dat.
     
  4. Hij heeft de meting getoond op het belgisch forum...
    De grafiek liegt er toch niet om ;)
     
  5. tja geloof het of geloof het niet, tis toch zo.
    en hier het bewijs:
    [​IMG]
    ben er zelf heel tevreden van, de mannen die hem gechipted hebben verschoten er ook van dat ie zo vlot ging!
     
  6. Ik zou toch oppassen met al die goedkope "Chiptuners"...
    Deze maken waarschijnlijk geen programma op maat van je wagen, maar hebben gewoon een standaard programma van je type focus dat ze er in plaatsen. Dit is dan snel gefixt. Word zelfs niets getest op een testbank ofzo... Dus de exacte winst weet je nooit.

    Bij Heinz word het programma helemaal geschreven specifiek aan je auto om er zo veel mogelijk winst uit te halen, natuurlijk gebeurd dit binnen veilige grenzen...Nadien word je wagen op de testbank gezet en kan je het resultaat dus zeker zien...

    Als ik wat €tjes gespaard heb ga ik zeker ook eens langs bij Heinz...
    Ik heb een Focus II 1600TDCi met 109pk, deze wil ik boven de 140 krijgen...

    Greetz,
    SkyFlyer
     
  7. Als je een goedkope chip overweegt zou ik even op http://ww.tdiclub.nl gaan lezen.

    Daar zijn net een paar turbo's in elkaar gelopen binnen een half uur na de tuning.
    Of dat werkelijk door de tuning kwam kan je over discusseren, maar er staan ook logs bij waaruit blijkt dat de tuning gewoon niet heel goed is.

    De inspuiting is plompweg over het hele toerengebied verhoogd zonder ook de turbodruk te verhogen en er zit geen opbouw in.

    Het zal best extra Pk's opleveren, maar waarschijnlijk ook veel roet als je plompweg onderin al zoveel diesel geeft voordat de turbo kans heeft gehad om op te spoolen.
     
  8. Chiptuning

    Ik ga as vrijdag mijn Ford Focus laten chiptunen bij
    www.ziptuning.nl
    Ik zal mijn ervaringen na de tuning op het forum vertellen
     
  9. Ik benieuwd naar je ervaringen.

    JP heb jij je auto nu wel laten tunen??

    Mocht ik het ooit nog eens laten doen dan is het in belgie bij Heinz.
     
  10. Re: Chiptuning

    Spijtig dat ze bij Ziptuning ook geen programma op maat maken voor je wagen en ze ook geen testbank hebben... :cry:
    Deze dingen betrouw ik niet 100%...
    Kan ook perfect zijn, maar ik zou achteraf toch eens op zoek gaan naar een vermogenbank en eens testen hoeveel PK je daadwerkelijk gewonnen hebt...

    SkyFlyer
     
  11. is het bij ziptuning inderdaad niet het geval dat ze een standaard programma in je auto klappen? of wordt de software op maat gemaakt?

    Nadeel vindt ik ook dat hij niet voor en na wordt gemeten.
    Maar merken zal je het wel :). de mijne ging zeker in zijn 4 en 5 als de brandweer.
     
  12. Ja, is gewoon een standaard programma...
     
  13. Ziptuning

    Na vrijdag kan ik hier een mening over geven
     
  14. Re: Ziptuning

    Ik hoop het beste voor jou :wink:
     
  15. ik ook :), ben erg benieuwd naar de manier van chippen bij hun.
    via de pc of solderen.

    heb je ook sprinttijden genoteerd? 0-100 50-80-120 etc?
    altijd leuk om de verschillen te zien, net als het verbruik.
     
  16. Als ze zouden solderen, zeker niet toelaten... Dat doet je ECU kapot...
    Maar normaal zullen ze het wel gewoon herprogrammeren via de PC...
    Best blijf je bij de wagen staan terwijl ze hem chippen... :wink:
     
  17. Je moet er altijd voor zorgen dat je vóór en na het chippen een uitdraai hebt van hoe het was, en hoe ie geworden is.
    De "tuners" kunnen roepen en beweren wat ze willen, maar METEN IS WETEN.

    Ik wou in eerste instantie ook naar ZIP gaan, echter omdat ze geen vermogensbank hebben, ben ik er niet naartoe gegaan, maar naar Tuningcenter Geldermalsen.
    Bij de "vóórmeting" bleek een flinke dip in de vermogenskromme te zitten.
    Na onderzoek bleek dat de luchtmassameter niet in orde was, deze vervolgens gereinigd, en weg was de dip.

    Van daaruit zijn we toen aan het chippen gegaan, waarbij ik zelf aan kon geven hoeveel pk-tjes ik erbij wilde hebben.
    Ik heb een losse chipbox aangesloten op de stekker bij de brandstofpomp, welke op ieder moment er tussenuit genomen kan worden, waarbij dan weer het standaard vermogen van 115 pk en 250Nm beschikbaar is.

    Momenteel komt er dus 136,5 pk en 370Nm uit de tdci, en dit gaat toch wel behoorlijk van de plaats af. :D 8) 8)
     
  18. fordtune

    Ik heb net een afspraak met Fordtune gemaakt. Mijn wagonnetje 1.8 TDDI 90 PK zal op 20 oktober worden gechiptuned. Ik ben wel gewaarschuwd door hem over de 2 ton die al op de teller staat, maar ja... Dat zien we wel. Ik ben sowieso niet van plan om mijn rijgedrag ernstig aan te passen, dus extra slijtage zal volgens mij wel meevallen (ik hou mij redelijk aan de snelheidsbepalingen en trek sporadisch hard op).

    Na 20 oktober zullen jullie mijn ervaringen wel horen. Ik ga voor Fordtune omdat ik daar het meeste vertrouwen in heb. Al die goedkope tuners in Nederland vertrouw ik niet echt.
     
  19. Re: fordtune

    dan wacht ik ook nog lekker :lol: zien wat je ervaringen zijn...

    succes
     
  20. Klopt, maar dan moet het wel betrouwbaar zijn. De vermogensbank werkt met correctiefactoren. Hierin kunnen ze dingen aanpassen om de meting na de chiptuning gunstig uit te laten vallen.....'en weer een tevreden klant'.
    Overigens heb ik zelf ook goede ervaring bij Speedcentre Geldermalsen.
     

Deel Deze Pagina