1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

diesel tuning informatie gezocht.

Discussie in 'Performance' gestart door jpboerhof, 20 mei 2007.

  1. In België kunnen ze meer dan dat jullie weten... :wink:
    Bij Heinz word de chip op maat geschreven om de beste prestaties er uit te halen... Bij veel chiptuning-bedrijven zeggen ze wel dat ze op maat een programma schrijven, maar ze zetten er een gewoon standaard- tuning programma in...

    Wie niet geloofd dat je zoveel Pk meer kan hebben moet maar eens naar België rijden :wink:
     
  2. Ik kan fordtune ook van het ftcb, en hij komt bij mij over als behoorlijk betrouwbaar (maargoed dat had ik ook bij Rica). Wat is het voor persoon in real life?.

    Ben jij bij heinz in aalst geweest of bij fordtune zelf (of werken die in hetzelfde pand?)

    Hoe is het bij Heinz verder qua proffesionaliteit? Bij rica had ik een beetje het idee dat er zoveel mogelijk in een bepaalde tijd moesten worden getuned, en het was een beetje afstandelijk allemaal.
    Kijk het hele gebeuren chiptunen is natuurlijk voor de leek een abacadabra en ze kunnen je alles wijsmaken. Hij gaat achter zijn pc zitten en doet interressant over getalletjes en grafieken. Echter of hij op het laatst een "standaard" getuned programma erin zet blijft dan een kwestie van vertrouwen natuurlijk.

    Ook bij heinz op de site valt me op dat de merken als vw seat etc (kortom VAG) voorop staan, de overige merken staan er weer in een rijtje bij. Hoeveel doet Heinz met ford en met andere merken?

    Weten jullie meer mensen met een TDDI die ervaring hebben met chippen bij bijvoorbeeld Heinz?
     
  3. over fordtune zijn werk kan ik geen kwaad woord zegge, hij werkt ook bij mijn garage dus ...

    ik ben alleszinds bij heinz heel goed ontvangen geweest en fordtune is de specialist ter zake als het over ford gaat, dus is het best om via hem te gaan, ik vind het er heel professioneel aan toe gaan, toen ik de mijne ging late doen, was er een focus RS voor mij die ook wat aanpassing had laten doen (andere turbo, intercooler,... via fordtune), en ze kwamen uit op 325pk dus dat is al niet mis eh! en die wagen reed perfect!

    ik heb men wagen bij heinz laten doen en een tijdje erna was er is een M&G via fordclub.be om is een dag te gaan testbanken met de wagens en daar zeiden ze zelf dat heinz heel deftig werk leverde, en als 1 van je grootste concrrenten dat al moeten toegeven zegt het in mijn ogen al redelijk wat! :wink:

    daar is dan ook nog is het grote voordeel dat er voor en na gemeten word op een deftige testbank, wat bij vele tuners niet kan gezegd worden!
     
  4. Re: Chiptunning

    hoe bevalt de tuning tot nu toe? kan je al iets zeggen over het verbruik en de acceleratie, tussen sprintjes etc?
     
  5. Het verbruik is momenteel 1 op 18,5 -19, acceleratie is beduidend toegenomen. Even het gaspendaal intrappen en je voelt de auto lekker accelereren naar de hogere snelheden.
    Alles bij elkaar veel winst behaald.
    Ps de EGR klep wordt as dinsdag dicht gezet
     
  6. We zijn weer een paar maanden verder :D.
    Hoe bevalt de tuning tot op heden?
    Al behoefte aan meer power of is dit gewoon net goed?

    Heb jij je egr-klep ook gesloten + een ander filter?
    Waar merk je vooral de verschillen? (minder geluid betere loop etc etc.)
     
  7. Ik wil mijn 1.8TDCI ook wel chippen voor een redelijk vermogenwinst. Mijn kilometerstand is 205.000km. Ik ben vorige jaar naar turkije geweest en heb geen enkel problemen gehad, op een fluitende geluid na. Dit probleem is verdwenen nadat de olie ouder is geworden. Elke keer wanneer ik mijn olie ververs hoor ik mijn motor rond de 1500-1800 toeren fluiten nadat hij kort stationair heeft gedraaid. Ze hebben tegen mij gezegd dat er ergens een lager niet zo fris meer is.....Maar de auto rijd wel gewoon lekker.

    Voordat ik wil tunen wil ik eigenlijk mijn vermogen laten meten, hier twijfel ik nog wel eens aan. Weet een van jullie een vermogenbank in de regio van 't gooi? Ik heb het gevoel dat mijn auto geen 115PK levert en als ik soms in z'n 4 vol doortrek naar 120 zie ik wel wat rook achter mij (misschien iets met de EGR klep?). Maar jah 150PK is wel lekker en als dit mogelijk is voor mijn auto zonder nadelige gevolgen ben ik wel bereid om 500 euro neer te leggen.

    Ooh en nog iets. Als ik precies 100 rijd net onder de 2000 toeren stottert de auto wel eens maar dit is alleen op een bepaalde hoogte van mijn gaspedaal, als ik bijvoorbeeld op deze toerental vol gas geef stottert de auto niet.

    Sorry voor de offtopic vragen, maar ik wil de toestand van mijn auto weten 'Because i love my car' :D
     
  8. Als ik zulke zaken met mijn auto heb zal ik die zeker niet laten tunen! Ik heb mijn auto laten tunen met vermogentest bij www.obdtuning.nl en dat bevalt prima. Ik ben van 110 pk en 270nm naar 130 pk en 322nm gegaan Echter had mijn auto nog maar 27.000km gelopen toen deze getuned werd...
     

Deel Deze Pagina