1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

diesel tuning informatie gezocht.

Discussie in 'Performance' gestart door jpboerhof, 20 mei 2007.

  1. Een TDDI heeft ook een intercooler, maar toch zou ik er niet vanuit gaan dat je intercooler het opvangt.

    Op www.tdiclub.nl zijn er verhalen te vinden waaruit blijkt dat een intercooler als luchtfilter toch niet zo goed werkt.

    Je moet bedenken dat de luchtsnelheden erg hoog zijn.
     
  2. Stel nu dat de turbodruk verhoogd zou worden, regelt het motormanagment dan zelf de ( meer ) hoeveelheid brandstof bij totdat de verhoudingen weer goed zijn :roll:

    En dan nog ff een vraagje over de verbindingsslangen tussen intercooler en ijzeren verbindingsbuizen bovenop de motor.

    Zijn of worden bij jullie deze ook smerig van de olie, die er naar mijn idee alleen maar op kan komen door er DOOR (de wand van de slang) te worden geperst :roll:

    En wat zou zo'n slang kosten, of eventueel van die stevige (soms) blauwe slangen. :roll: ( binnen diameter 50 mm )
     
  3. Nee, een diesel draait op een overmaat lucht, en de hoeveelheid ingespoten diesel is afhankelijk van:

    - stand gaspedaal
    - Motor toerental

    Als je meer diesel wilt inspuiten zal je toch echt moeten laten chippen, het enige wat je wint met het opschroeven van de turbodruk is dat je meer diesel in kan spuiten zonder roet.

    En hier zit zelfs nog een mits aan, namelijk als bij die hogere turbodruk je ook extra flow krijgt de motor in.
    Het doel is meer lucht in de motor krijgen, maar als de weerstand te groot is en dat niet lukt, hebben we wel druk maar niet ons doel bereikt.

    Bij mij zijn de turboslangen allemaal mooi schoon.
    Geen idee wat zoiets kost, zijn de klemmen nog heel, die sneuvelen wel vaker.

    Ik zie net dat jij een TDCI hebt, die heeft denk ik een turbo met een variabele geometrie ipv een wastegate.
    Dat betekent ook dat de druk waarschijnlijk met een modulerende klep en vacuum geregeld wordt.
    Die kan dan wel vanuit de software worden gewijzigd.
    Bij zo'n turbo absoluut niet aan het stangetje zitten, je loopt het risico dat de lei schoepen de turbine raken, zie afbeelding:

    [​IMG]

    Die lei schoepen kunnen meer of minder verbrandingsgassen de turbine insturen.
     
  4. Yep , klemmen zijn nog heel.
    8)
    Het zou misschien kunnen zijn dat ie de slangen , na 185k een beetje heeft "opgeblazen" :td:
     
  5. bedankt voor de snelle reactie koppeling is trouwens net nieuw en gooi er om de 3 tankbeurten een potje diesel power 3 in voor het reinigen van de verstuivers

    groeten gert-jan
     
  6. Die slang vanaf turbo naar intercooler (laatste stukje, tussen zwarte buis over de motor heen en de intercooler zelf) was bij mij ook 'nattig', vooral te zien als je diep in die groeven kijkt, waar het ijzer van die klem ook zit. Ook was bij mij het steuntje tussen de zwarte buis en de motor afgescheurd, waardoor de flexibele slang, naar ik vermoed, meer beweging op heeft moeten vangen.

    Deze slang en dat motorsteuntje zijn bij mij pas geleden vervangen, maar aangezien het nog garantie was, weet ik helaas niet de kosten voor je.

    De monteur meldde dat de slang waarschijnlijk wat poreus was (geworden).
     
  7. Sjah, was jij nou zaterdag nog bij Fordtune/heinz langsgeweest?
     
  8. :oops: Nee, ik dacht dat ik dat gemeld had. Ik heb Fordtune afgezegd. Ik ben de laatste tijd nogal druk aan het kopen/aanpassen geweest en ik wil eerst weer wat meer liquide zijn. Ik ben het op zich nog wel van plan, maar die 5 รก 600 euries zijn toch behoorlijk veel voor een 215.000km diesel...
     
  9. is idd veel, ik heb mijn wagen nog niet zo lang geleden bij fordtune laten doen en ben er nog steeds zeer tevreden over, zou het denk ik niet meer kunnen missen! Het was voor mij zeker zijn geld waard, maar dat was maar voor een wagen die 25000km had gedaan. Dat maakt een heel verschil uiteindelijk. Ik weet niet of ik het zou aandurven met een oudere wagen, want uiteindelijk hoor ik wel dat mijn motor/turbo meer moeite moeten doen en als je wagen dan al zoveel kilometers gedaan heeft vraag ik het me af of de pakkingen en zelfs de motor op zich het nog aankan. Je kan naturlijk zelf kiezen hoe ver je gaat, en een testrijd is bij fordtune/heinz standaard, maar bij een wagen met zoveel kilometers zou ik ook twijfelen.
    Heb je een nieuwe wagen, twijfel niet, ga ervoor!
    ps: ze zijn bij fordtune/heinz zeer vriendelijk, dus zeker de rit naar het verre belgica waard.
     
  10. Welk type motor heb jij? tddi of tdci.
    Hoe gata het bij heinz allemaal in zijn werk qua metingen voor en na, en de tuning zelf?
     
  11. 1.6 tdci, bij heinz zetten ze hem eerst op de testbank om het origineel te meten, en dan gaan ze een programma schrijven voor je wagen, dit wordt ingeladen en wordt weer getest. Als het goed is ben je klaar voor de proefrit, anders programma bijstellen en opnieuw testen tot het goed is.
     
  12. Rodders, ik zie dat Heinz in Aalst zit.

    Bij jou in eigen STAD zit toch ook een tuner met testbank, TCH (o.i.d.) :rock:
     
  13. wrm niet? ik ben van 86pk en 215Nm naar 125pk en 286Nm gegaan door een chip bij heinz, is dus perfect mogelijk eh!, ik rijd er nu bijna 15000km mee en alles draait nog zoals het hoort :wink:
     
  14. idd, en deze kerel leverd ook zeer goed werk, maar ben bei heinz/fordtune gegaan omdat fordtune meer gespecialiseerd is in fords en ik hem ken van het ftcb forum. Kon ik hem meteen eens in het echt ontmoeten!
    maar cth is zeker en vast ook goed en leverd ook goede chips op maat af.
    en ps: dat van die STAD (boerendorp) heb je goed gezien ;)

    @ focusfranco en hansie, hij geloofde dit resultaat niet, maar heb later de grafiek hier en op ftcb als bewijs gepost. Nu moet ik wel zeggen dat zij er ook van verschoten dat de wagen zo een goed resultaat leverde!
     
  15. Van 86 naar 125 pk kan ik eerlijk gezegd niet geloven. Bij andere tuners ga je naar max 116 pk.
     
  16. come and watch 8)
     
  17. de mijne is van 106pk naar 156 pk gegaan, dus waarom zou dit niet kunnen???
     
  18. Chiptunning

    MIjn auto is van 90 pk naar 115 pk gegaan en het koppel van 200 naar 260
     
  19. Ook dat lijkt met onwaarschijnlijk (tenzij er meer is gedaan dan alleen chiptuning).
    Je moet uitgaan bij een turbodiesel van een winst van maximaal zo'n 25 - 30 %.
     
  20. we zullen het u precies allemaal is moete komen bewijzen :lol:
     

Deel Deze Pagina