1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

diesel tuning informatie gezocht.

Discussie in 'Performance' gestart door jpboerhof, 20 mei 2007.

  1. Hallo ik heb een Focs 1.8 tddi en ben van plan deze te gaan tunen.

    ik heb al een offerte aanvraag gedaan bij Ziptuning alleen iis dit redelijk duur. ( €400,- )

    tevens zou een powerbox een optie zijn deze zijn er al vanaf €125,-

    heeft iemand anders nog ideeën? of ervaringen?
     
  2. 400 Euries voor chiptuning is niet duur.
     
  3. idd €400 valt goed mee. Ik heb een offerte laten maken om mijn wagen te laten chiptunen(ook een diesel) en dat kwam uit op €600. Wel dan een speciaal geschreven programma speciaal voor mijn wagen.
     
  4. Heb een powerbox getest, pas daar heel goed mee op, hij zat op een
    wagon 90pk tddi uit 2000, ik heb een wagon 90pk tddi uit 2001.
    Dit communiceerde dus totaal niet, liep te gallopperen stationair, en bij
    het wegrijden was het even leuk, totdat hij de 3000 tpm bereikte en toen
    sloeg hij dood / klapte volledig in.
    Dus bij een powerbox, altijd eerst testen voor de aanschaf :idea:
     
  5. Als het goed is zit er toch een normale turbo op ? (non-variabel)

    Dan is het mischien handig om eerst je uitlaatsysteem, en inlaat aan te pakken.

    Dus een downpipe zonder kat (is niet verplicht voor een diesel) in een wat grotere diameter, en het plaatsen van open (absorbtie) dempers. Dit zal gelijk al resulteren in meer koppel en vermogen. (turbo zal sneller oppakken, heeft minder weerstand)

    Plaats daarbij een ander filter, bijv. een k&n inlegfilter. (met een openluchtfilter krijg je vaak meer het dieselgeluid naar voren) en zorg ervoor dat ie z'n lucht ook koel aan kan zuigen.

    Dan heeft een chip het meeste resultaat, helemaal een chip op maat geschreven door bijv. JD Engineering.

    Maargoed, ik kan natuurlijk niet zien wat je budget is. :D
     
  6. dat is een uitgbreide uitleg, maar klinkt erg duur.
     
  7. op het belgische forum zit wel een expert op gebied van diesels op te voeren.
    zijn naam is fordtune.
    hij heeft er ontzettend veel ervaring mee, omdat het ook zijn beroep is :lol:
    ik denk dat er op het belgische forum wel meerdere topics zijn daarover.
     
  8. Tsja als je het echt low budget wil houden zou ik zeggen kat leeg maken egr afpluggen en een k&n inlegfiltertje erin. Dan kun je eventueel je slangen tussen je intercooler dit zijn nu van die slappe harmonica slangen nog vervangen voor stuggere slangen.die niet of nauwelijks uitzetten.
    hierdoor pakt hij dan meteen op bij overschakelen.
    Als je hem wilt chippen ik heb hele goede ervaringen bij Digitune.
    Die nemen echt goed de tijd voor je. :wink:
     
  9. ik weet nog niet wat ik ga doen :lol:

    misschien laat ik hem wel zo en ruil ik em over een jaar in voor een cougar :D
     
  10. Vraag eens aan R@ymond, of kijk is zijn projecttopic. Die heeft zijn TDdi laten chippen, maar nu de meeuk er weer afgehaald, na herhaaldelijke problemen. Het chippen van een oudere dieselmotor met een aantal kilometers ervaring is vaak niet wenselijk. Chippen is meer voor de vag TDI's, maar niet voor fordmotoren, maar dat is mijn mening.

    Koos
     
  11. ik laat me tddi niet meer chippen idd, is mij te risicovol met bijna 220000km op de klok, en hij trekt nu tog ook al als een beer :lol:
     
  12. EGR-klep dichtmaken kan nooit geen kwaad (bij een TD-Di), dit heb ik
    vorigjaar gedaan bij onze Focus, scheelde me een hoop schoonmaak
    werk dit jaar, en hij loopt nog steeds zeer konstant erop.
    Het is niet zo dat hij dan 10 x beter rijd, maar je merkt wel dat hij iets
    eerder de turbo oppakt, zit nu bij ons standaard op de 1500 tpm 8)
     
  13. TDDI chiptuning

    Ik wil mijn TDDI 90pk gaan chiptunen. Er zijn echter bijna geen ervaringsgegevens te vinden. Ik heb nu een e-mail van iemand gekregen die zijn TDDI een half jaar geleden heeft gechiptuned. Hij heeft dit gedaan bij Fasttech (http://www.fasttech.nl/catalogus.php?action=showmodel&id=FORD&tid=AUTO#FOCUS) en is nog steeds zeer tevreden.
    Tevens heeft hij een roetfilter gemonteerd, maar daarvan heb ik begrepen dat dit juist niet aan te raden valt (gelezen in AutoBild).

    Ik twijfel nu tussen de volgende leveranciers:
    1) Digitune (€ 459,-)
    2) Fasttech (€ 499,-)
    3) Belgische Ford-kenner 'fordtune' (€ 550,-) (zie het Belgische forum: www.focustuningclub.be)
     
  14. ik heb mijn wagen laten chippen door fordtune (1.8tdci 115pk) en zit nu op een mooie waarde van 156pk en 354nm, dit door een op maat geschreven chip en een bmc luchtfilter.
    ik kan u garanderen, het rijplezier is :thumbs:
     
  15. Denk niet dat de tuners veel van elkaar verschillen. Prijs is altijd vanaf ca. 400 Euro. Als het goedkoper is dan niet doen.
     
  16. nu een adres gevonden die ook chiptuning aanbied,

    www.tunex.nl

    Bij Stage 1 chiptuning stijgt het vermogen voor de Ford naar: 115 PK en 260 Nm. Voor de 1.8TDDI geld momenteel de aanbieding van 449,- voor 225,- incl. BTWen montage wij geven hierbij 5 jaar garantie op de software en 30 dagenbedenktijd mocht u zich binnen 30 dagen om wat voor reden ook toch bedenkendan of wij passen de software dan gratis aan naar wens of wij installeren deoriginele software en u krijgt uw aankoopbedrag terug. Echter maken wij ditbijna nooit mee en de meeste mensen stappen met een grote glimlach na detuning weer uit hun auto. De chiptuning is op afspraak de gehele tuning duurt ca. 1,5 uur hierop kanmen wachten.

    wat vinden jullie?
     
  17. Als je het geld ervoor hebt en je wilt dit graag zou ik er gewoon voor gaan. Mocht je het niet bevallen kun je altijd weer terug naar de oude sittuatie ! een buitenkansje dus :wink:
     
  18. dat dacht ik ook, alleen net nieuwe banden besteld en nog wat kleinigheidjes..... dus is toch al een duur maandje......
     
  19. Als je het finacieel rond kunt krijgen zou ik het doen....lukt dat niet dan wacht je toch een maandje.. :lol:
     
  20. kga morgen afspraak make met die lui
     

Deel Deze Pagina