1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

(deel)restauratie van de E30 M3

Discussie in 'Mijn auto' gestart door Kaz, 30 jun 2010.

  1. Inderdaad, dat word de beurs weer open trekken.

    Hoeveel km heb je nu met de koppeling gedaan?
     
  2. #62 Danny, 10 aug 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 aug 2010
    56.200Km

    Maar dat slippen is alleen met mod x en mod c
    Denk dat het gewoon teveel koppel is voor de standaard koppeling

    Mod b plus heeft nergens last van
     
  3. waarom een RS koppeling en niet meteen een set met een vastvliegwiel
    de ST is voorzien van een dualmassa vliegwiel
    en als er een zwak en duur onderdeel bestaat is het wel een dualmassa vliegwiel
    Helix heeft zo,n set misschien zijn er nog wel meer op de markt die dit kunnen leveren

    het slippen van de koppeling gebeurt vooral als je bijv. in ze 5 rijd laag toerental zodat het koppel langdurig aanwezig is
    denk als je gewoon op toeren doortrekt de koppeling het wel redelijk houd

    hoeveel nm koppel halen jullie uit zo,n ST met MOD X?

    Groeten Dennis :rs:
     
  4. die rs set is een drukgroep + koppelingsplaat + vliegwiel en dat release ding (slave cilinder?)

    ik heb idd ook die helix set gezien die ziet er echt super uit, maja dan ben je ook meteen 1100 euro verder... maar het zijn geen plannen die meteen moeten gebeuren. komt nog wel tegen die tijd zie ik wel

    volgens het schema van mod x heeft een ST met mod x ongeveer 315PK @ 488nm koppel. ( ik heb dit nooit laten meten )
     
  5. Rs heeft ook een dual mass vliegwiel, maar die zal wel wat meer kunnen hebben? Helix = mooi spul

    Wat ModX precies oplevert ga ik (als alles goed gaat) binnenkort een keertje laten meten.

    In ieder geval levert DSci voldoende om een Ferrari California (die dacht niet terug te hoeven schakelen) van 90 tot 150 bij te houden in z'n 5. Je had de bestuurder moeten zien.... :-) Op de autobahn hoef je ook zeer weinig auto's voor te laten. Hoogst gehaalde snelheid 248 (GPS) en koek was nog niet op (maar de ruimte op de linkerbaan wel).
     
  6. Pfew. Was dat filmpje van jouw auto?

    Ik ben benieuwd hoe dat bij mijne gaat straks.... Nog nergens last van gehad tot nu toe. Misschien hou ik het wel bij ModB+, of anders bij DSci die rijdt (vindt ik) ook erg lekker. Hele vakantie in de Duitse Eiffel mee gereden en dat beviel erg goed. Power zat en ondanks zeer flink doorrijden toch 1:9 gehaald.
     
  7. Als je auto straks klaar is mag je Dsci NIET meer gebruiken. Dsci is dan veels te sterk voor je auto. Auto gemod(met name de downpipe en cat) = MOD map gebruiken!
     
  8. Heb je dat zelf zo gemerkt, dat Dsci te sterk is? Vanwege de piek in het koppel? Als je puur naar maximum koppel kijkt lijkt te sterk me eerder voor Modx opgaan. Modb+ is trouwens de map waar ik in principe mee wil gaan rijden na volgende week.
     
  9. Jared van DreamScience melde dat nadrukkelijk op diverse forums. ModB+ is imho de beste map.
     
  10. Mogen ze dan wel eens bij hun offciele info zetten.... ""Race Plus" with more progressive boost building to a higher peak - works on a wide range of cars from unmodified to some heavily modified."
    Dank in ieder geval! :)

    Modb+ dus, hoor van meer kanten dat het de beste map is. Koppel/vermogens kromme ziet er ook mooi uit. Zonder slippende koppelingen etc.
     
  11. dat was idd mijn auto @ mod X
    met mod b plus heb je nergens last van...
     
  12. A.s. zaterdag gaan we (eindelijk) een dag besteden aan het installeren van motorsteun, intercooler, CAIS en downpipe :-) Hoop dat het allemaal lukt in een dag, fingers crossed v.w.b. de downpipe.... Zal pogen wat foto's te maken!
     
  13. wat is een downpipe en wat doet het?
     
  14. De downpipe is het eerste deel van de uitlaat, net na de turbo richting de catalysator. Dit deel loopt verticaal naar beneden (vandaar downpipe). Ik ga deze vervangen door eentje met grotere diameter (3 inch) en minder (scherpe) bochten zodat de uitlaatgassen wat makkelijker weg kunnen. Hierdoor zou de turbo wat sneller op moeten spoelen en (belangrijkste) thermisch wat minder zwaar belast worden. Voor het beste effect moet er nog een race-catalysator bij want de standaard cat geeft ook behoorlijk wat weerstand.
     
  15. oke:) duidelijker kan niet!:D
     
  16. We horen het wel als je :st: af is Michel. De auto is waarschijnlijk dan niet meer te vergelijken met de auto die ik op 26 juni zag :mrgreen:
     
  17. De 3 bouten waarmee die de downpipe aan de turbo vastzit kunnen MOERVAST zitten. Zorgen dat je auto koud is, de boel zeiknat is met wd40 voor je begint is het halve werk.
     
  18. Ik dacht op het engelse ST forum eens gelezen te hebben dat als ze breken je ze ook kunt uitboren en een lange bout + moer gebruiken.
    Heb echter geen idee of dat netjes word en of je er ruimte voor hebt:lol:
     
  19. Aan de buitenkant wel hoor ;). En geloof me of niet, de mods zijn vooral om de thermische huishouding van de motor te verbeteren en te zorgen dat 'ie minder kantelt, wat weer beter is voor je motorsteunen, flex koppeling etc. Goed van z'n plek kwam 'ie al :D. Dat je nu met de MOD maps kan rijden is mooi meegenomen :mrgreen:. Maar de eigenaar van een Belgische Ferrari California weet dat je ook met een vrijwel standaard ST met Dreamscience Dsci map deze op de tussenacceleratie al tamelijk goed (lees: zwaan-kleef-aan) kan bijhouden :baeh:.
     

Deel Deze Pagina