1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

(deel)restauratie van de E30 M3

Discussie in 'Mijn auto' gestart door Kaz, 30 jun 2010.

  1. #41 Kaz, 3 aug 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 aug 2010
    Je doet het zeker voor de prestaties! Maar als je eenmaal met dit soort pretpakketten gereden hebt is al het andere 'langzaam'. Vandaar het verpest. Maar goed, dat was ik toch al na een dagje rallycursus in een full-prep EVO...
     
  2. Snap best dat je f*ck*d for life bent, Michel. Maar bij mij gaat het er niet in dat het ten koste van alles moet gaan. En daar doel ik op betrouwbaarheid en drivebility op de openbare weg, en dat het ook nog je daily auto betreft. ;)
     
  3. Nee, vandaar maar tuning tot op zekere hoogte, en geen (grotere) hybride turbo's etc. Dan kun je misschien beter een andere auto kopen ;). Een stuk extra slijtage neem je op de koop toe zodra je je motor gaat tunen (tenminste, dat vind ik). Rijden met beleid is vervolgens ook een ding en net zo belangrijk voor het behoud van je mechaniek.
    Qua driveability zijn veel van de DS mappings absoluut geen achteruitgang :). Kan nog steeds rustig in 4/5/6 richting werk (50/80 wegen) tuffen, motor pakt nog steeds prachtig op vanaf bijna stationair.

    Of bedoel je dat niet?
     
  4. ach zon garret gt28 moet kunnen :P
     
  5. Met andere zuigers/drijfstangen, :rs: koppeling en Quaife misschien wel :cool:.
     
  6. Dit kan ik geheel onderschrijven! ModX rijdt helemaal geweldig :). Motor loopt waanzinnig soepel en klimt razendsnel en makkelijk in toeren. Trekkracht tot helemaal bovenin het toerengebied. Mod B+ is daarna het lekkerst, gevolgd door DSci en Performance+

    Benzinegebruik bij ModX inderdaad nogal hoog. Iets van 1:5-1:6.
     
  7. Even gechecked met Jared van DS, maar volgens hem is het geen problem. Maar alleen met de Mods haal je het maximum eruit. Neemt niet weg dat je met ModX je olietemp vrij snel ziet oplopen, en dat zal met grotere intercooler, cais en ruimere downpipe misschien wel iets minder (snel) voorkomen. Maar een oliekoeler mod is misschien geen overbodige luxe....
     
  8. voor zover ik weet en op andere forums gelezen heb....
    moet je voor de mod maps een 3 inch downpipe hebben + cais + intercooler

    en voor een standaard ST alle mappen waar geen MOD voorstaat


    EENS!
     
  9. Gezien de naamgeving zou dat wel het meest logisch zijn :cool:. Voorlopig dus voor de zekerheid DSci of perf+, tot over een paar weken de mods erop komen. Iets om naar uit te kijken, de eerste proefrit met mods en Modx :).
     
  10. DSCI map erop!!! Leuk voorproefje voor de MOD mappen... ;)
     
  11. Yep! Ook geen straf, die DSci map. Lekker progressief. Het lijkt alleen wel of je de mooie 5-cylinder roffel kwijtraakt bij de snellere mappings (incl. DSci)... Komt wel meer geplof en gesis voor terug, dat dan weer wel :cool:.

    Iets heel anders: hebben jullie wel eens topsnelheid gemeten met mods erop? Ik haalde met de RS2 iets boven de 260, dus dat zou met een modded ST (ic, cais, 3" uitlaat en DS) ook moeten lukken?
     
  12. je raakt idd het geluid in de cabine kwijt...
    maar ach een compleet uitlaat systeem lost dat wel op :P

    top heb ik nog nooit getest
     
  13. Haha, prima idee. Misschien zit er in december wel een DS racecat + cat-back in mijn schoen ;).

    Misschien volgende week wel even kijken hoe hard 'ie wil, als het voldoende rustig is op de weg of anders bij het bezoek aan Saarlouis. Dan zitten als het goed is ook alle mods erop.
     
  14. dat ds uitlaat is chill.
    niet teveel kabaal... (wel een vage druk op de oren rond de 3000 toeren)
    als je veel gas geeft zit er een lekkere diepe brul in, en als je gewoon normaal rijdt heb je er geen last van super dus :D
     
  15. Ik vind het een mooi ding :). Leuke endpipes, goede racecat ook. Dus bij normaal gebruik niet veel extra geluid (ook buiten de auto)?

    Ik hou dus niet van die altijd-luide uitlaten waar veel van die (in mijn ogen) afgetrapte bakken mee rijden. En waar je buren wakker van worden 's ochtends.
     
  16. Ik heb hem er zelf ook onderzitten
    Niet aso bij normaal rijden.
    En als je sportief rijdt brult die lekker maar niet overdreven
     
  17. Minder lullen, meer sleutelen!!!
     
  18. Sorry....;)

    Ik beloof dat er snel gesleuteld gaat worden! 21 aug om precies te zijn.
     
  19. :thumbs:
     
  20. #60 Danny, 9 aug 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 aug 2010
    [youtube]uIyy_KNS37w[/youtube]
    het filmpje moet nog ff gekeurt worden door youtube maar zal het zo wel doen

    maja dit doet de koppeling @ mod x in zn 6 :(:crying: (ook in zn 4 en 5de versnelling en heeeel af en toe in zn 2 en 3)

    sliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip tijd voor een RS koppeling ghehe
     

Deel Deze Pagina