1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Cyclone

Discussie in 'Performance' gestart door brianfocus, 14 feb 2008.

  1. Ik geloof er allemaal niet zo in.

    De lucht gaat idd wervelen van zo'n cyclone, maar doet
    hij dat nog steeds na de bocht(en) van het inlaatspruitstuk; en
    denk eens aan de kleppen waar de lucht doorheen moet.
    Wat ik ook zo vaag vindt is dat ze niet een volledig TNO rapport
    hebben, alleen maar een vage tekst van: ja we mogen niet het rapport
    op internet zetten, maar hier heb je wel de resultaten. Dat zegt natuurlijk
    helemaal niets. Als opdrachtgever van zo'n test mag je toch alles doen met
    het rapport wat je wil?? Je kan zelfs niet eens zien dat het originele resultaten zijn van Tno.

    De cyclone bestaat al meer dan 15 jaar, en als hij werkelijk zo goed is, dan zat hij al lang in alle auto's, want dat zou weer een mooi verkooppunt zijn voor de autofabrikant: kijk eens hoe zuinig onze auto is.....

    Dit is niet als kritiek bedoeld voor de mensen die er 1 hebben gekocht, maar ik wil alleen maar aangeven dat je niet zomaar alles voor zoete koek moet slikken. (voor 105 euro kan ik ook 1,5 tank vol gooien en ruim 1300 a 1400km rijden)

    Dutchguy
     
  2. Ik slik niet alles voor zoete koek, maar baseer het op EIGEN ervaring. Daarnaast heb je ook nog 3 maanden no cure no pay garantie!

    I.p.v. je stukje steeds te kopieren en in ieder Cyclone topic te plakken zou je ook het volgende kunnen doen: Maak een afspraak met een leverancier van de Cyclone en probeer het uit. Werkt het volgens jou niet, dan vraag je je geld terug. Dan heb je het tenminste geprobeert!

    Er zijn trouwens al meerdere merkdealers, dus ook Ford dealers, die de Cyclone verkopen/monteren...
     
  3. Het is net een religie, de echte fundamentalisten zijn niet tot inkeer te brengen en de atheisten zijn niet van plan om er ook maar ooit 1 zin van te geloven.

    Ik heb er al weer spijt van dat ik mijn mening hier neer gezet heb.
    Maar nu hij er toch staat kan ik er nog wel even dit aan toevoegen.

    Tja, ik zag een post van iemand die een cyclone geplaatst had en zag pas later het linkje van deze grote post, en was vergeten de oude tekst weg te halen . En nee ik ga geen afspraak maken met die beste man van Cyclone, want hij kan me toch niets verkopen wat ik wil hebben. En die regel van 3 maanden geld terug garantie is ook maar een slimme marketing truuk. Mesnen denken ohhhh TNO rapport en 3 maanden geld terug garantie, dat moet wel goed zijn :roll: En als hij er toch eenmaal in zit, dan laat je hem er niet snel uit halen, zelfs als je geen verschil merkt, zo gaat dat nu eenmaal.

    En dat er merkdealers zijn die die dingen ook installeren geloof ik graag, de meeste dealers (ook Ford dealers) weten zelf nog niet eens hoe het werkt, zolang het maar geld opleverd. Vergelijk het met die fancy wax behandelingen.

    kom maar kom maar.......... :jerry:
     
  4. I rest my case... :sleeping:
     
  5. Van de Cyclone heb ik misschien wat minder verstand, maar dat is iets waar ik wel over kan meepraten! :waveto: ;)
     
  6. Een inlaatturbo is het meest effectief wanneer de inkomende luchtstroom zoveel mogelijk vrij is van turbulenties. En de turbo veroorzaakt zelf zoveel wervelingen dat het effect van zo'n cyclone daarna niet meer meetbaar zal zijn.

    Wat je normaalgesproken doet als je een motorfiets gaat tunen, is dat je voor en na de ingreep een rollerbankmeting doet. Ik ben benieuwd of iemand hier dat ook met zijn focus gedaan heeft.
     
  7. Nekhernia niet ongewoon

    Nadat ik dit draadje had gelezen ben ik ook even aan het verzamelen van wat info geslagen en vond het op zich wel logisch klinken, voor zover ik als niet-auto-expert er wat van begrijp.
    Heb eens geinformeerd waar ik zo'n Cyclone kan laten inbouwen en wat het kost.
    Ben bij www.Aspen-chiptuning.nl uitgekomen.
    Die jongen zit in Winschoten en was voorheen DTE-Systems, zie ook mijn reactie in het draadje over de mogelijkheden van chiptuning.
    Voor 125 euri heb ik er gisteren een in laten zetten, koste 20 minuutjes, en ben er wel tevreden mee.
    Kijk, de 26 pK die je met chiptuning erbij krijgt, dat merk je natuurlijk gelijk, maar ik heb wel het idee dat minder toeren maakt wanneer we 120 km/uur rijden en dat bij lagere toeren hij toch iets beter oppakt.
    Misschien is het mijn verbeelding, maar de langere termijn zal het moeten uitwijzen of ook daadwerkelijk het verbruik naar beneden gaat.
    Ik hou jullie op de hoogte.

    Dan nog even een vraagje:
    Die jongen van Aspen vond het (terecht, lijkt me) ontzettend dom van Ford om de gekoelde lucht van de intercooler vervolgens weer over het heetste gedeelte van het motorblok te laten lopen en in de verbranding te leiden.
    Nou zit ik eraan te denken om die buizen te isoleren met een soort hitte werende deken of zo.
    Er zitten in vele auto's van die flexibele buizen bijvoorbeeld met, wat lijkt op aluminium bekleding erom, dat moet toch ook kunnen voor die dikke zwarte buizen?
    Daar staat natuurlijk druk op, dus het moet wel voorzichtig gebeuren, maar als je die lucht kan beschermen tegen de hoogste temperaturen, dan zou dat toch geen slecht idee zijn?
    Heeft iemand daar iedeeen over?

    Nou, in elk geval kan ik iedereen aanraden om preventief een nekkraag mee te nemen in de auto wanneer hij/zij een Cyclone laat inbouwen. :lol:

    Greetz.
     
  8. ik weet't niet vanbuiten en ben ook te lui om te gaan kijken op't moment, maar als die buizen nergens raken, moet je ze in principe enkel omkleden met aluminium om de stralings warmte uit te schakelen...
    tenzij je ook nog de temperatuur in de motorruimte zelf wil elimineren, dan moet je inderdaad echt gaan isoleren, maar ik weet niet of daar genoeg plaats voor is...
     
  9. :roll: Hmm, ik ben niet zo technisch, maar volgens mij is het niet mogelijk om met minder toeren dan voorheen 120 km/uur te rijden (in dezelfde versnelling)... :lol:

    Geen chiptuning, filter of cyclone krijgt dat voor elkaar. Er is namelijk een vaste overbrenging/verhouding van motor-versnelling-wielen.
     
  10. Ik herken het wel dat je met de Cyclone met minder toeren een hogere snelheid bereikt. En nu helemaal met mijn Viperkit.

    Voorbeeld: in de derde versnelling haal ik 150 km voordat de begrenzer ingrijpt. En dat met een Focus 1 met een 1.6 16v benzinemotor. :D
     
  11. Het klinkt allemaal erg wazig voor mij ... laat de Cyclone fans eens een rollerbank uitdraai van voor en na de inbouw zien. Dan kunnen we zelf beoordelen wat zo'n ding al dan niet doet.

    Dan moet het enige verschil natuurlijk die cyclone zijn, anders is al niet meer te achterhalen welk positief of negatief effect daardoor veroorzaakt wordt.
     
  12. Dit is technisch toch echt niet mogelijk hoor, zonder de versnellingsbak of het differentieel aan te passen. Toeren en snelheid hebben een vaste verhouding.

    Dat verschil wat je denkt te voelen door de cyclone lijkt mij, na alles te hebben gevolgd, puur een psychisch effect.
     
  13. Pilletjes innemen dan maar?!

    Nou ja, placebo mag van mij ook hoor.

    Zoals ik al zei, ik heb geen technische achtergrond, dus kan zijn dan ik uit mijn nek •••.
    Maar als je een betere verbranding hebt, komt daar toch een hogere energie bij vrij die toch resulteerd in het sneller draaien van je aandrijving bij dezelfde inspuiting en dus een hogere snelheid? Dat klopt wel toch?
    Dan zou inderdaad het aantal toeren niet veranderen, maar kan het dus wel zijn dat je òf minder diesel inspuit (het motormanagement dan) òf dat je zelf minder gas hoeft te geven voor hetzelfde resultaat zonder Cyclone (en dus slechtere verbranding)?
    Als dat zo is, dan zou het wel wat kunnen schelen in diesel.

    Anyway, het psychologische effect is misschien alleen voor mij persoonlijk goed, maar bij de pomp kunnen we het de komende maanden wel zien, hoop ik.
     
  14. Re: Pilletjes innemen dan maar?!

    Het is net als met een religie, het is maar waar jij in geloofd, als jij je er happy bij voelt, is het helemaal goed !!!!
     
  15. Ik geloof dat er jaaaaaaaaren geleden ook in mercedessen fabriek af dit systeem al werd ingebouwd. In de S-klasse als ik me niet vergis. Dit zou revolutionair zijn, zuiniger rijden, meer koppel, etc, etc. Het systeem heeft geloof ik een jaar in die produktie reeks gezeten en werd daarna geschrapt... Zegt al genoeg lijt mij.

    Verder sluit ik me bij Hansie aan. Waarom zouden anders alle profs aan de bak sleutelen en de verhoudingen aanpassen?
     
  16. Hoe kan je ooit 150 rijden in z'n drie :?:

    Hoeveel toeren maak je dan wel niet?
     
  17. Dat deed die van mij al zonder Cyclone. Net iets erna gaat ie in de toerenbegrenzer. Toerenbegrenzer is op 6800 omw/min.
     
  18. ik ga het niet proberen in ieder geval. boven de 5500 rpm kom ik zelden, en helemaal niet boven de 6000 rpm. :wink:

    ik heb helemaal geen cyclone nodig om lekker door te kunnen rijden.
     

Deel Deze Pagina