1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Cyclone

Discussie in 'Performance' gestart door brianfocus, 14 feb 2008.

  1. ben ik blij met mijn automaat heb ik hetzelfde gas los en rollen. :lol:

    groeten richard
     
  2. Dat in de file zonder gas pendaal lukt mij ook zonder CYCLONE. Is een kwestie van beheerst je koppeling laten opkomen. Als je het goed doet kun je zelfs schakelen tot aan ze 5. Dit lukte me ook in me Fiat, Mazda en Toyota. :roll:
     
  3. Ik zou, als ik er 1 liet plaatsen, wel eerst zelf op mijn eigen manier willen proefrijden. Dan kun je pas goed het verschil voelen. Als je meteen met de proefrit ook min of meer gedwongen wordt om anders te rijden, wordt je in je bevindingen beïnvloed. Het psychologische effect daarvan kan zijn dat je denkt dat je verbeteringen voelt.

    Wat ik wel lees is dat de meesten toch duidelijk verschil merken. Dus ben benieuwd of nog meer focusrijders de cyclone laten plaatsen en wat ze ervan vinden.
     
  4. Voor de Cyclone sloeg mijn motor echt af als ik geen gas bijgaf (1.6 16v benzine). Daarnaast voorheen snel bokken en nu gelukkig niet meer. Ik heb vroeger wel eens diesel gereden en dan kon het ook makkelijk, tja en een automaat is echt luxe! :D
     
  5. Ik kan met mijn TDCi ook niet makkelijk zonder bokken in de file rijden als het net stapvoets gaat. Moet altijd klein tikje gas geven om dat te voorkomen. En met de lange overbrenging van de diesel ga je dan meestal net wat te snel :(
     
  6. Dit heb ik sowieso nu al met mijn 1.8 TDCI uit 2002.
    Koppeling opkomen, zonder gas, en hij rijdt op stationair toerental.
    Dat gaat wel heerlijk in de file.

    Ook het rijden in de 5e versnelling, gaat heel makkelijk als ik 65 km/pu rij en als ik dan gas geef is hij heel vlot.
    Als ik 60 rij in de 5e versnelling dan bokt hij wel, maar dan zittie ook dicht tegen de 1000tpm.

    Alle bochtjes en rotondes gaan ook heel makkelijk in de 3e versnelling.

    Dan is er voor mij niet zo heel veel voordeel om het bij mij in te laten zetten denk ik ??

    Zit er zoveel verschil tussen de ene Focus diesel en de andere, of is het een kwestie van afstelling ?
     
  7. Misschien toch even een kleine bedenking:

    Ik heb niet het volledige topic gelezen, maar waarom willen jullie 50km/u rijden in 5e versnelling :?: :?: :?: , het enige wat je hiermee kan bereiken, is dat je je motor volledig gaat vervuilen, je EGR en je katalysator gaat verstoppen én je dubbelmassa-vliegwiel zal kapotdraaien.
    Bij een dieselmotor blijf je best rond het maximum koppel rijden (bij opschakelen terugvallen op 2000tpm) , zoniet gaat je auto meer verbruiken door de te grote belasting zonder turbodruk. In 5e volgas aan 1200tpm is echt moordend voor een vliegwiel :evil:

    Greetz,
    Diederik
     
  8. Ik heb vandaag ook voor het eerst getankt,nadat de clyclone was geplaatst.
    Boord computer gaf aan 5,2/100km=1/19,2
    Na tanken:874 km/47,10 liter=1/18.5
    Vind het geen cijfers om naar huis te schrijven,na de plaatsing.
    Hiervoor was dat ook mijn gemiddelde!!
    Maar heb er zeker al 1500km meegereden,maar wacht nog af of het doorzet!!!
     
  9. Ook ik had vanavond mijn eerste tankbeurt...
    Normaal gesproken zit ik op de 550 KM met 1 tank...
    Zonder mijn rijgedrag aangepast te hebben kwam ik nu op 620 KM....
    Toeval...??? Dat bekijken we met de volgende tank.
     
  10. Inmiddels is de Cyclone een onderdeel geworden van mijn (mechanische) Tuning. Er is inmiddels een Pipercross Viperkit geplaatst en een Power Boost Valve. Daarnaast ook andere kabels van de bougies naar de bobine? geplaatst. Door de Cyclone en de Viperkit pakt de Focus veel sneller op en haalt moeiteloos de 7000 toeren in z'n 1 en 2. Als ik de PBV ook nog inschakel door een tikje te geven op het gaspedaal en dan verder gas geef dan trekt het helemaal als een speer, vergeleken bij voorheen. Ik kan dus niets meer over de Cyclone op zich melden, omdat er nu meerdere tuningselementen zijn geplaatst. Ik ben in ieder geval erg tevreden over het verschil in trekkracht en acceleratievermogen. :D
     
  11. Ik heb dit topic met aandacht gevolgd, heren hoe staat het met de resultaten, ik vind het eng stil rond de cyclones !!!!!
     
  12. Zoals ik al aangaf kan ik niet meer specifiek iets meten mbt de Cyclone, omdat ik inmiddels meerdere zaken heb toegevoegd. Tot nog toe verder tevreden over de huidige tuning setup... :D
     
  13. Aangezien ik problemen met de Focus heb gehad (vanwege Bobine / Katalysator) nog niet echt goed kunnen testen...
    Wel heb ik inmiddels al 3 keer getankt. Eerst tank reed ik 75KM meer dan eerst, 2e was 65KM meer en de 3e 70KM meer...
    Me verbruik lijkt dus lager te zijn, zonder dat ik me rijgedrag aan heb gepast. (normaal rij ik 550KM gemiddeld met 1 tank)
    Overigens merk ik wel dat bij koud weer (en koude motor) de Focus toch nog wat "nerveus" blijft, zoals voorheen dus...
     
  14. Even iets tussendoor.....
    Ik lees bij veel leden dat ze, zonder gas te geven, goed kunnen rijden in een versnelling zonder dat de motor afslaat.
    Nu heb ik het topic enigzins gevolgd en zit volgens mij de cyclone direct achter de gasklep. ( Correct me if I'm wrong )
    Maar als je geen gas geeft, dan staat je gasklep toch dicht en komt de lucht in je motor via de stationair regelklep?

    Wat ik bedoel is? Wat heeft die cyclone voor zin als je gasklep dicht is? Dit verschijnsel, rijden zonder gas, heb je altijd al gehad maar er nooit op gelet. Je kan namelijk in elke versnelling wegrijden zonder gas te geven mits je maar rustig en beheerst de koppeling op laat komen want de computer die regelt het stationair toerental dan wel......
     
  15. Heren,

    Na de enthoudiaste start van dit top[ic en de geweldige verhalen over de Cyclone blijft het erg stil.

    Waar blijven de ervaringen met de Cyclone? Is het werkelijk een wondermiddel, of vallen de resultaten in de praktijk toch een beetje tegen?

    laat eens horen svp!!

    Duckmole
     
  16. Ik denk dat ik al een paar keer een update heb gegeven, dus hoezo stil :D ?

    Door de PBV rij ik vaak wat pittiger dan voorheen (vaker sprintjes trekken in de eerste 3 versnellingen). Desondanks is mijn gem. verbruik gelijk gebleven, terwijl ik zou verwachten nu meer te verbruiken. Dus nog steeds erg tevreden over de Cyclone, luchtfilter en PBV...
     
  17. Hoi Brianfocus,

    Klopt, jij hebt wel je ervaringen doorgegeven, maar je hebt zoveel meer aangepast dat je niet weet wat de positieve werking van de cyclone is.

    Ik ben benieuwd naar de ervaringen van de focisti die alleen een cyclone hebben geplaatst, dus kom maar op ......

    Duckmole
     
  18. Mijn motor vind ik niet "soepeler" lopen... (maar ook zeker niet slechter)
    Maar 1 ding is een feit... Me verbruik is met 10% gedaald! :wink:
    (en dan heb ik het over 1 tank in de week wat ik verbruik, keer op keer 10% meer op de dagteller. En nee, me rijstijl is niet veranderd)
     
  19. Voor 10% is het de moeite waard. Voor minder als 5 hoeft het niet. Hunter bespaart lekker, Dzl bespaart weinig, brianfocus is gewoon blij met de trekkracht. Tja...

    Nu we het over besparen hebben, hoe gaat het met de sponsoring, Hunter :sinterklaas:
     

Deel Deze Pagina