Nou, vrijdag a.s. gaat ik ook richting Flevoland. Ben benieuwd wat dit gaat doen met mijn 2 liter focusje...
Aan de reacties te zien heb ik wat mensen over de streep getrokken Veel succes allemaal en ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Hou me maar op de hoogte Willem, ik loop er ook zwaar over te denken, het schijnt dat je nog meer trekkracht onderin krijgt. Vind ik wel prettig.
Met een betere luchtfilter zullen de prestaties zelfs beter kunnen worden. Ik ga nl. als volgende stap een Pipercross Viperkit laten plaatsen met een benzinedrukregelaar. Ik laat dat doen bij limpex-sport, aangezien zij daar veel ervaring mee hebben. Dat is dan weer ouderwets mechanische tuning ipv chiptuning
hoi mischien stomme vraag hoor maar heb een automaat kan het daar ook op vindt het wel interesant namelijk
Hé Bullit, Stomme vragen bestaan niet hoor, wel minder slimme. Er bestaan alleen stomme antwoorden. Ik kan geen enkele reden verzinnen waarom zo'n cyclone niet op een automaat past. Dat moet gewoon kunnen. Duckmole
hoi heb inmiddels ook bericht gehad (Geachte heer De cyclone werkt ook op uw auto. Met vriendelijke groet, Gert van Veldhuizen) dacht omdat een automaat bepaalde schakel punten heeft het mischien niet kon maar heeft daar niks mee te maken is puur voor betere koppel en minder benzine verbruik ga denk ik volgende maand ook afspraak maken (Stomme vragen bestaan niet hoor, wel minder slimme. Er bestaan alleen stomme antwoorden) bedankt voor het duidelijke antwoord :wink:
Zo, net terug uit Lelystad. Op de eerste plaats,wat een bevliegend,man, over zijn product. Allerlei rewiews en tests werden doorgenomen Onder genot van een bakkie!!!! Eerst werd er de kap verwijderd van de diesel,nadien de toe en afvoer van de interkoeler. Egr klep zag er vrij netjes uit .komt niet vaak voor!!! Daarna werd de de de cyclones geplaatst,ja 2. Ik heb hier voor gekozen!! Een voor de egr klep en op de ingang van de intercooler,helaas was mijn bat leeg van pic camera. Na de montage ff starten gewoon lopen dus. Na de terug montage van alle onderdelen,proef rijden!!! Nou dat had wel voeten in de aarde,gewent om gas tegeven en koppeling op komen en weg rijden Maar nee ,in zijn eerste geen gas geven,koppling omhoog gaat meneer zo rijden op stationaire toerental. Daarna rijden via rontondes in zijn 3,normaal 2,hoef niet terug te schakelen Daarna vervolgens opschakelen bij veel lager toerental als voor heen Meneer, rijd nu in zijn 5, 70 km per uur, pakt van 65 gewoon op!!! Hiervoor moest ik terug naar 4 om 70 km terijden,want de motor bokte!!! Zelfs nu kan ik bij utrecht ,op de 80 km baan gewoon,in 5 gaan en niet terug. Mist zelfs nu het turbo gat!!! Al met al ckers een vooruitgang. Nu kijken wat er op langere termijn gaat gebeuren,met verbruik en zo!!!! Dit was gewoon na de montage ,merkbaar dat die onderin soepeler weg rijdt!!! Maar nu ff genoeg,maar hou dit topic levend want,verbruik en allerlei bij komende zaken, jullie op de hoogte :wink:
Leuk om te lezen dat je positief bent over Gert en de Cyclone. Ik herken je verhaal onmiddelijk! Als extra tank ik voorlopig Shell Vpower om de boel verder schoon te krijgen, maar de trekkracht went snel....
Bij turbo's en intercoolers heb je meerder "luchtwegen" die je in beweging kunt zetten met een Cyclone om optimalisatie te bereiken. Op de website www.cyclonenederland.nl kun je veel informatie vinden en ook reakties van klanten teruglezen. Vooral dat laatste is interessant omdat er allerlei voertuigen worden beschreven door klanten.
Na Willem ben ik richting Lelystad gereden... Hier hingen nog dikke rookwolken van Willem zijn diesel, welke vanmorgen schoon was gereden! Wat mij als eerst op viel! Wat legt deze man de lat hoog voor zichzelf! En jawel, hij maakt het nog waar ook!!! Helaas kon de Cyclone bij mij niet geplaatst worden achter het gasklephuis (ivm het niet klemmen). Deze is er dus voor geplaatst! Maar voor de werking maakt het niks uit! Maar voordat de Cyclone geplaatst wordt, krijg je eerst uitgebreide uitleg hoe het in zijn werk gaat, inclusief werkend voorbeeld!! 8) Na het plaatsen (en een bakkie koffie) samen rijden! Ik kan 40 KM/H rijden in zijn 5!!!!! En hij trekt er ook moeiteloos mee op! Heel bizar!!! En idd, rijden in zijn 3 tijdens maken van bochten! Ook erg vreemd voor je gevoel! Ook het inhalen op de snelweg gaat "soepeler". Terug schakelen naar zijn 4 om even in te halen had ik niet meer nodig. Gewoon in zijn 5 te doen. Kortom, vermogen onder in de toeren is er dik op vooruit gegaan!Tot nu toe ben ik laaiend enthousiast. Enkele pics plaats ik in mijn project! Ow jah... Ook uiteraard een balletje opgegooid voor een sponsoring! Voor onze Focusclubleden komt er (zo goed als zeker) een leuk iets uit te voorschijn! :wink: 8)
Dus als ik het goed begrijp heb je voor €150(incl.BTW) een auto die overal veel vlotter en toch weer rustiger is geworden en ook nog eens je brandstof doet besparen . Als dit allemaal waar is , moet ik toch eens ernstig met mijn vrouw gaan praten om dit ook in de focus te laten plaatsen :wink:
@fordastico, denk dat ik ook maar ff een gesprek ga aanvragen ;-) Ik vind dit zeker een interessante optie. Als ik het goed begrijp, krijg je door deze "tuning" meer koppel? Zijn er ook onafhankelijke tests met betrekking tot verbetering van prestaties en minder verbruik. Zeker dat laatste is een goede "overhaalsmoes" met een gemiddeld verbruik van 1:9-10 ;-)
Hij is een keer bij programma Kassa geweest. Hierdoor heeft hij verschillende onderzoeken door TNO laten uitvoeren. Dus resultaten staan zwart op wit! Je krijgt niet meer koppel denk ik... Je haalt juist de koppel eruit die je motorblok kan leveren! Volgens de website (ben zelf dus erg benieuwd) gaat je verbruik met 5 - 20 % naar beneden. Al moet je natuurlijk wel je rijgedrag kunnen "aanpassen" en sneller doorschakelen... Net betrapte ik mezelf er alweer op dat ik het niet deed Overigens ook leuk om te vermelden: Zijn al 10 Ford dealers welke deze cyclonen ook kunnen plaatsen in de nieuw uit te leveren Fords.