1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Cyclone

Discussie in 'Performance' gestart door brianfocus, 14 feb 2008.

  1. Heeft er iemand hier ervaring met ee Cyclone? Ik heb er veel goede reacties over gelezen (www.mbst.nl) en ben van plan om er 1 te laten plaatsen
     
  2. Ik ben toevallig vanmiddag bij Limpex-sport geweest voor een pipercross vervangingsfilter. Hier ook even gesproken met John Ling over een cyclone. Er worden erg goede resultaten mee geboekt. Zo is de cyclone ook door ford te leveren en in te laten bouwen. Ook meer fabrikanten gebruiken nu of in de toekomst de cyclone. Zo gebruikt bv BMW blijkbaar de cyclone in de X5. Hierdoor is de heffing door slurptaks teruggevallen van €9500 naar €3500 (gunstiger verbruik en schonere uitstoot).

    Zit er nu ook over te denken en je krijgt 3 maanden garantie. Bevalt de cyclone niet dan kan je hem gewwon terugbrengen en krijg je je geld terug

    Gebruikerservaringen zijn terug te lezen op http://www.cyclonenederland.nl/mening/mening.php
     
  3. Ja dat is goede service en vertrouwen in je product hebben! Ik denk dat ik er 1 laat plaatsen. Toevallig heb ik ook wel contact gehad met John van Limpex-Sport. Bij hem wil ik een Pipercross filter laten monteren, maar dan wel de Vipercross. Daarbij dan ook gelijk een benzinedrukregelaar die John dan gaat afstellen. Aardige vent trouwens, maar tot nog toe alleen telefonisch contact gehad. Eerst een Cyclone en dan de rest dan maar...
     
  4. Nergens kan ik echter een prijs vinden.....
     
  5. ca 105,- euro
     
  6. Brian, houd ons op de hoogte als je er 1 heb laten instaleren.....ik heb ook wel interesse :P
     
  7. Ik heb vanavond een afspraak staan voor de inbouw in Lelystad. Natuurlijk zal ik mijn ervaringen hier delen.
     
  8. Ben ook wel benieuwd.
     
  9. Ik heb er vandaag 1 geplaatst samen met John Ling van limpex-sport in mijn Fofo wagon 1.8i uit 2000. Motor loopt er wel lekkerder door.

    Daarbij vanavond ook nog een Pipercross vervangingsfilter geplaatst. Gaatjes extra geboord voor extra lucht indien nodig.

    Auto trekt nu overal soepeltjes door heen en pakt bij elk toerental lekker op. Nu even de tijd geven om de motor goed schoon te rijden en daarna eens kijken of er een verbetering te behalen valt met prestaties en verbruik. Heb nu al het idee dat de motor sneller doortrekt in de toeren (140km/u in 3e versnelling 6300tpm :twisted: )
     
  10. Goed om te lezen dat je i.c.m. het filter al resultaat hebt geboekt! Helaas is mijn afspraak van vanavond niet doorgegaan, ik hoop snel een andere afspraak te kunnen maken voor het plaatsen van de Cyclone. Zodra het zover is ben ik hier weer terug! :D
     
  11. Ik heb gisteravond een Cyclone laten plaatsten en heb direct verbeterd resultaat bemerkt. De motor draait veel soepeler en trekt al veel eerder dan voorheen. Wat een verschil zeg. Ik zal morgen of overmorgen even wat meer hierover schrijven, maar dat gaat nu even niet lukken. Ik kom erop terug, maar ik ben in ieder geval super tevreden. Kijk ook even op www.cyclonenederland.nl
     
  12. Ben erg benieuwd :D Denk dat de Escort en de Focus ook een ritje Lelytown gaan maken, vooral de brandstof besparing vind ik erg aantrekkelijk met name voor mijn Escort.
     
  13. Is het ook leverbaar voor een 1.8 TDDI, en wat mag zoiets kosten?
     
  14. zoals eerder vermeld kost zoiets ca €100,-. De cyclone is leverbaar voor alle verbrandingsmotoren. Heeft namelijk niets met benzine of diesel te maken maar met de toegevoerde lucht.
     
  15. Afgelopen week heb ik een afspraak gemaakt met Gert van Veldhuizen in Lelystad. Hij is een zeer bevlogen man die weet waar hij het over heeft en de Cyclone vakkundig voor je installeert! Hij heeft bij mij achter de gasklep een Cyclone geplaatst in een Focus 1.6 16v bouwjaar 2003. Mijn doel was om vnl. onderin meer trekkracht te krijgen zonder chiptuning. Ik vond mijn auto erg traag in het optrekken, pas bij 3000 toeren ging mijn motor echt werken. Nadat de Cyclone was geplaatst en Gert alles nog even controlleerde, hebben wij samen een stuk gereden. Ik mocht de auto in z'n 1 zetten en alleen de koppeling op laten komen, zonder gas bij te geven. Normaal slaat mijn motor dan echt af. Nu dus niet, de auto kroop langzaam en rustig naar voren zonder af te slaan (handig in de file). Tja en daarna bleek de Focus al veel eerder trekkracht te hebben. Vanaf ongeveer 2000 toeren pakt de motor lineair op en trekt vrolijk en rustig door naar 5000 toeren zonder dat je de indruk hebt dat de motor hard moet werken. De motor draait echt veel soepeler en rustiger, terwijl er al veel eerder trekkracht ontstaat. Daar was het mij ook om te doen, dus voor mij is de Cyclone ook echt een aanwinst. Daarnaast zal de Cyclone ook een reductie van het verbruik moeten opleveren, dat is meegenomen maar was niet mijn hoofddoel. Ik heb nu echt een auto die veel sneller op het gas reageert en toch heel rustig overkomt. Samen met Gert weer teruggereden waar hij nog even wat informatiemateriaal liet zien. Een rapport van TNO mocht ik inzien en daarnaast had hij ook al het nodige gedaan met o.a. een Dakar rallyteam, landbouwvoertuigen, allerlei merken en types auto's en hij was nu ook bezig met een onderdeel van Shell. De Cyclone kost inclusief montage (dat moet echt vakkundig gebeuren) en ex BTW 125,- bij Gert. Mijn ervaringen zijn uiterst positief en ik ben er erg tevreden over! Voor de Focusclub is hij te bereiken via zijn website: www.cyclonenederland.nl of mobiel: 06-44814932 om een afspraak te maken voor een correcte installatie. Een aanrader!
     
  16. Mooie review, ga volgende maand ook maar eens een afspraak maken :D
     
  17. Aanrader, en volgens mij is het zelfs zo dat wanneer je niet tevreden bent je geld terug krijgt. Dat is vertrouwen hebben in je product! :D
     
  18. Ik ben erg benieuwd naar het mindere verbruik van benzine. Zou je daar straks een indicatie van kunnen geven?

    Maakt dit "ding" ;-) nu ook meer geluid, of is daar geen sprake van?
     
  19. Ik moet zeggen dat ik mijn verbruik niet echt bijhou. De ene keer heb ik veel file gereden en stadsverkeer, de andere tankbeurt weer veel snelwegen zonder files. Ik heb dus niet echt een constant en te vergelijken verbruik. Maar daar ging het mij ook niet om, alhoewel ik begrijp dat het verbruik met dezelfde rijstijl wel omlaag zal gaan.

    Qua geluid veranderd er weinig, of het moet zijn dat je motor minder rumoerig is omdat het rustiger lijkt te draaien. Dus meer geluid zeker niet, in mijn optiek minder geluid door een meer soepele motor...
     
  20. Ik heb ook een meel gestuurd voor een afspraak. Allemaal positieve reacties... ben benieuwd.
     

Deel Deze Pagina