1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Af en toe moeite met aanslaan motor

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Harold1, 12 okt 2008.

  1. Wat is bij jullie de freguentie dat de motor wat moeilijk(er) aanslaat?
     
  2. mijne is ook uit 2005 maar nooit problemen met starten start eigenlijk. hij start altijd meteen als ik de sleutel omdraai.
     
  3. Hoe is het afgelopen? Was het de bobine die haarscheurtjes vertoonde of is er een software update uitgevoerd?
     
  4. Even een kleine update van mijn kant. Ik heb afgelopen week weer één keer het startprobleem gehad. De software-update lijkt het dus ook niet volledig te verhelpen. Toch de bobine dan??
     
  5. Ze gaan don. 20/11 naar mijn auto kijken! Ben erg benieuwd wat ze kunnen vinden.

    Ik heb het startprobleem 1x in de twee weken
     
  6. ik heb met mijn fofo uit 2005 nergens last van
    altijd meteen starten en nooit moeilijk doen ofzo
    wel vaag :/
     
  7. Gelukkig maar. Is een teken dat het oplosbaar is.
     
  8. het is donderdag :)
     
  9. Dat is waar maar niet donderdag de 20 ste. Heb jij ook nog dezelfde problemen?
     
  10. heb er nog niets aan gedaan. Ik wacht jouw reactie af :lol: .

    Ik moet wel zeggen dat het alweer een tijdje geleden is dat het gebeurde.
     
  11. Is er bij jouw geen freguentie? Bij mij ongeveer om de twee weken.
    Het zullen wel een bepaald aantal startbewegingen zijn. Maar om dat nou te gaan turven gaat me te ver.
     
  12. Mijn auto is vandaag het garagebedrijf geweest om het startprobleem op te lossen. Bij mij zat de nieuwste software er al in dus updaten was niet mogelijk. Wel zijn ze er achter gekomen dat er weer veel water tussen de bougies in de cilinderkop stond. Ze hebben de ruitensproeierkopjes nu afgekit (nieuwe pakkingen zaten er al tussen), de bougies vervangen en de bougiekabels gereinigd. Ik hoop dat het hiermee is opgelost. Ik ga in ieder geval de afdekkap die volvo gebruikt voor dezelfde motor er op plaatsen. Dan weet ik zeker dat er geen water meer op komt te staan.
     
  13. Vandaag is er een update uitgevoerd aan mijn auto. Afwachten of het probleem is opgelost. Bougies zijn losgehaald maar waren allemaal in orde.
     
  14. Ja, reeds, wat zal ik er van zeggen.
    Auto heeft een maand geleden een beurt gehad(60000) en meer niet.
    Start nu eigenlijk wel goed.
    Het enige wat mij nog is opgevallen is dat als de auto enigsinds achterover helt en de tank minder dan 1/3 vol is dat de auto dan moeilijker aanslaat.Bij ons voor de deur zijn een aantal parkeervakken welke naar achteren aflopen.
    Als de auto horizontaal of voorover staat is het probleem er niet.
    En ook niet met een volle tank.
    Dit zou dan inhouden dat de brandstof terug naar achteren kan lopen, wat niet zou mogen.
    Dus ik vraag me nu af of jullie dit herkennen en of er dan misschien ergens een kapotte terugslagklep in zit.

    Nou, ik wacht de reacties wel af.

    Groetjes Ton.
     
  15. Ik rij meestal door totdat er in mijn display wordt aangeven dat ik nog maar een x aantal km kan rijden. Daarna ga ik tanken.
    Ik ga eens in de gaten houden of dit verband houdt met het slecht aanslaan van de motor. Kan dit verband met elkaar houden?
     
  16. Welke update?
     
  17. Hmm, ik dacht dat dit een typisch Fiestaprobleem was, maar dus niet.

    Ik heb het met mijn vorige Fiesta gehad. Ik kocht deze auto toen hij 1,5 jaar oud was, met bijna 3.000km. Vanaf het begin heeft hij dit probleem gehad, en tot ik hem weg deed had hij het nog steeds (met bijna 5 jaar oud en 46.000km). Diverse keren naar de garage geweest. Bij mij kwam het probleem ook volledig willekeurig naar boven. Soms is het ook weken niet, en dan opeens weer 2x op een dag. De eerste paar keer was de motor warm, dus dacht ik aan vapour lock, hoewel moderne motoren daar eigenlijk geen last van kunnen hebben. Later ook bij koude motor, na 10 minuten stilstaan of een hele dag, bij regen, warm of koud weer. Ik moet hier voor de deur vaak half op de stoep, of op een drempel parkeren. Ik heb een tijdje gedacht dat het vooral kwam als de auto schuin had gestaan. Ik heb het ook eens gehad nadat ik hem zelf op de brug heb gehad. De dealer dacht dat het kwam omdat de sensor waarmee de brandstofpomp wordt uitgeschakeld ten tijde van een ongeval ontregeld zou kunnen zijn. Dit verklaarde ook waarom ik het steeds had als de auto een beetje schuin had gestaan. Later kreeg ik het ook op de gewone vlakke ondergrond, dus het idee van schuin staan ging niet op. Bougies en kabels vervangen, en bobine nagekeken. Ruitensproeiers afgekit, en de cilinderkop met bougies en kabels schoon en droog gemaakt. Dit alles hielp een beetje, ik had minder vaak last van het startprobleem, maar het was nog niet volledig weg.

    Een paar weken terug, met mijn nieuwe Fiesta heb ik precies hetzelfde gehad. Hij is 4 maanden oud, met 3800 km. Waar het aan ligt weet ik niet, maar het probleem komt veel voor, met mijn nieuwe Fiesta dus weer. Meestal start hij bij mij overigens na 3x, met een beetje gas erbij.

    Omdat hij me door dit probleem nog nooit echt in de steek heeft gelaten, na 3x start hij altijd, maak ik me er verder niet meer druk om, en heb ik me erbij neergelegd.
     
  18. Ik heb het ook gehoord van mensen die een Ford Mondeo rijden. heeft niemand ooit een brief naar Ford Nederland geschreven?
     
  19. Een software update van de motor
     
  20. Ik vraag me ook af of een software update helpt. Bij mijn vorige auto is dat nooit gebeurd, maar deze is net nieuw. Ik mag toch aannemen dat als hij nieuw geleverd wordt hij is voorzien van de nieuwste update.
     

Deel Deze Pagina