1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Af en toe moeite met aanslaan motor

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Harold1, 12 okt 2008.


  1. Nee, dat is niet zo veel inderdaad, vandaar dat ik met die opmerking ook niet zo blij was.
    Maargoed, dat de injectors nalekken was slechts een suggestie van de beste man. Misschien door vuil. Vandaar de injector cleaner. En als ik de reactie van dorre lees, die dit met zijn splinternieuwe Focus ook heeft, lijkt het erop dat we ermee zullen moeten leven...
     
  2. Welke injector cleaner (merk) is er gebruikt?
     
  3. Heb een soortgelijk probleem gehad met een mk2 2.0. Uiteindelijk bleek het te liggen in de benzinepomp. Hierin zit een klep/ventiel dat de brandstof op druk moet houden als het contact uitgaat. Dat was dus stuk, brandstofdruk viel daardoor weg en pas na doorstarten sloeg de motor weer aan. Meestal na korte ritten, maar soms ook na langere.

    Maar als het goed is zouden ze dit op de diagnose-apparatuur moeten zien.
     
  4. Vanmiddag sloeg de motor heel moeilijk aan. na 3x en een beetje gas erbij lukte het. Daarna knipperde het ronde rode lampje op het dasboard heel snel. Daarna de motor uitgezet en opnieuw gestart. Toen starte hij in 1x. Toch vreemd allemaal.
    Heb dit probleem sinds half december (toen de vorst) begon niet meer gehad.
     
  5. Bij mij de afgelopen week ook al weer twee keer niet willen starten. Geen pijl op te trekken wanneer. Eerste keer ,s ochtends vroeg met lichte vorst. De dag erna in een parkeergarage van mijn werk waar het altijd 20 graden is. Ach, lijstje met gebreken groeit al aardig ( krakende deurrubbers, niet starten, krakende stoel, uitvallen navi, na lekkende ruitensproeiers) Voor de rest tevreden..
     
  6. Vandaag 3x keer dat de auto niet direct startte (3 verschillende tijdstippen), gaat vevelend worden nu.....
     
  7. Zolang heb je de auto toch nog niet? Als je nog garantie hebt zou ik er zeker wat aan laten doen, een keer niet aanslaan in de zoveel tijd dat kan gebeuren. Maar 3 keer op 1 dag dan is er toch iets wat niet goed zit.
     
  8. Nee,, maand of 5 nu, nieuw aangeschaft.
     
  9. Wie wat wat de 'beste' manier is om de motor te laten aanspringen als dit niet vanzelf gaat tijdens het starten? Kan ik gewoon gas bijgeven totdat ie aanspringt, en dan pas de sleutel loslaten? (Gaat mijn startmotor dan niet stuk? Met andere woorden: wordt de startmotor direct vanzelf ontkoppeld zodra de motor aan is?) Of moet men tegelijkertijd gas geven en de sleutel loslaten?
     
  10. gisteren voor het eerst dat de mijne na de 2e keer starten niet aansloeg grrr
    2005 1.6 70.000km , de eerste maanden nergens last van maar nu sinds een tijdje dat het gebeurt. Volgens mij willekeurig maar gisteren wilde de foco echt niet aan de praat tot ik wat gas bijgaf. De tank was al aardig leeg en de auto stond ook wat achterover,

    als ik alle verhalen lees heeft het niet veel zin om bij de dealer langs te gaan...
     
  11. Zodra de motor aanslaat de sleutel loslaten. Anders gaat je n'm doorstarten wat nadelig kan zijn voor de startmotor.
     
  12. benzine .. 1.6 diesel is er toch niet?
     
  13. Denk dat er velen achteraf hadden gewild dat er geen 1.6 diesel had bestaan :lol:
     
  14. Benzine dus. Kan verschillende dingen zijn. Accu, dynamo, bobine,
    slechte bougies.
     
  15. Inderdaad heeft dit mijns inziens niet zoveel zin. Bij mij zijn de bougies vervangen en de bobine, startmotor e.d. in orde. Wellicht is het een sensor ofzo. Mijn dealer weet niet wat de oorzaak is. Het is ook lastig zoeken als het maar eens in de zoveel tijd gebeurt.
     
  16. #117 Philly, 24 mei 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 mei 2010
    Afgelopen week wezen boodschappen doen, tanken, autowassen, banden oppompen. Flink wat keren achter elkaar starten dus, en met koude motor. En het was weer een drama met gas bij geven, wat zich weer uitte in aanslaan met hoge toeren, vroemmmmm, leek wel alsof ik een of andere oude rammelbak bezit. Weet iemand of de bougies gemakkelijk zelf te vervangen zijn bij een FoFo 2? Of hoort dit misschien bij de 3e ( 60.000 km) beurt? Dan zou het waarschijnlijk vorig jaar al gedaan moeten zijn....
     
  17. Philly, het probleem wat jij schets is een andere probleem dan de titel van dit draadje aangeeft. Jij omschrijft een onrustige loop en zelfs uitslaan van de motor. Dit lijkt meer op een vervuiling van injectors of iets dergelijks.
     
  18. Ik bedoelde ook het alleen het proces van het starten van de motor. Als ie eenmaal loopt dan loopt ie gelukkig!
     
  19. Ik heb je topic nog niet door gelezen. Hier ff wat ideeën. Storingen laten uitlezen met KOUDE motor, dus avond van te voren brengen. Nokkenaspositie sensor gaan nog wel een kapot. Koelvloeistof sensor kan lopen klieren.
     

Deel Deze Pagina