1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Aankoopadvies: benzine of diesel

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door BlauweFocus, 14 jan 2017.

  1. Zolang het ondehoud klopt, waarom niet?
     
  2. Dat is waar ;)
     
  3. Mmm, ik denk dat je dan toch beter voor een diesel kunt gaan :schater:
     
  4. Die laatste moet je in ieder geval laten staan. Google maar eens op de aanbieder..... gebukt is genomen....
     
  5. #86 Mpothoven, 22 jan 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jan 2017
    Vind 150000 zelf redelijk veel, weet ook niet hoe lang je met een auto wilt doen. Die witte is aardig kaal trouwens
     
  6. ja maar als je onder de 10k shopt kun je niet EN weinig km EN veel opties.

    Dan moet je keuzes maken... En laten we wel zijn een titaium met alles erop en eraan is leuk maar met een Trend kom je er ook...
     
  7. #88 Mpothoven, 22 jan 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jan 2017
    Dan moet je tot de conclusie komen dat je budget te klein
     
  8. Omdat de auto niet aan jou eisen voldoet ? Gelukkig mag een ieder voor zichzelf bepalen wat voldoende is. TS heeft niet aangegeven dat het fully loaded titanium moet zijn met minder dan 100 dkm

    Als het een auto met 150 dkm moet worden dan is dat toch prima ? Niet ieder kan een nieuwe auto kopen of leasen.
     
  9. Ik denk dat je mij nu verkeerd begrijpt ;)

    Jij zegt dat je niet alles kunt hebben voor 10mille, daarom zei ik: als dat zo is, dan is je budget niet toereikend.

    Ik kan niet bepalen wat TS wil
     
  10. #91 jjonkie, 22 jan 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jan 2017
    Dan zeggen we precies hetzelfde.

    Maar gezien het budget zal het dus wat meer km (150-160k )op de klok hebben wat mij geen probleem lijkt. Maar wellicht dat de technische jongens daar meer over kunnen zeggen.

    Shoppen bij een grote lease maatschappij voor een ex lease wagen lijkt me een prima optie in deze. Hoge km standen maar wel sluitende onderhoud historie etc.
     
  11. Errug lastig te kiezen.
    Opties zijn idd ondergeschikt. Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.

    Ik heb nu een TDDI uit 2001. Gekocht in 2012 met 210k op de teller. Er staat nu 350k op.
    Mijn vorige uit 1999 gekocht in 2006 met 160k. Daar stond 320k op (totdat de Ford garage m stuk maakte)
    Buiten slijtage en onderhoud is er nooit iets met die auto's geweest en puur vanuit mijn portemonnee gezien werd ik blij van deze auto's.

    Als ik straks een Focus 3 rij, maar elke 6 maanden met een rekening van 4 cijfers uit de garage kom, wordt ik daar ongelukkig van.

    Dus, is het verstandiger wat langer door te sparen en er dan een te kiezen met minder km's?
     
  12. waarom verwacht je hogere kosten bij de Focus 3 dan bij je vorige auto's ? Er zijn wat aandacht punten per type motor maar als je die weet en er iets mee doet denk ik dat je aan een Focus 3 een bovengemiddelde goede auto hebt.

    Ik ben wellicht wat voor ingenomen maar na 4 x Ford waarvan 1x Focus 2 en 2x Focus 3 kan ik niet anders concluderen

    Bekijk dit topic eens met aandachtspunten waar je op moet letten bij een Focus

    http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=23215
     
  13. #94 McGyver, 22 jan 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jan 2017
    Voor dat budget heb je zelfs geen Focus II met een km-stand van onder de 150K km.

    Voor een Focus 3 (Ecoboost of TDCI) met een km-stand van onder de 150K km en bij een betrouwbare aanbieder kost min €9000.
     
  14. Kijk, daar kan ik wat mee :D

    Dat topic over die aandachtspunten had ik gevonden idd. Hulde aan de auteur btw.

    Ik verwacht aan een focus 3 hogere kosten vanwege nieuwere en complexere technieken en daarom duurdere onderdelen en meer wat er stuk kan gaan. Maar dit is enkel een vermoeden, dat nergens op gebaseerd is :). Keerzijde is natuurlijk dat de auto jonger is en er naar verwachting in eerste instantie minder stuk zál gaan.
     
  15. Voor rond de 6000,- heb je een focus 2 met 130k

    idd rond de 9000,- voor een ecoboost 150pk of een TDCI met 150k
    De 1.0 ecoboosts met die kms zijn >10000
     
  16. Ik heb een Ex-lease wagen. No problemo :rock:! Net als bij elke auto goed onderzoek doen. Half oktober zijn er heel veel Focussen/Megané/Golfjes op de markt gedruppeld.
     
  17. Ik heb ook een ex lease, vorig jaar kon ik hem rechtstreeks van de lease maatschappij overnemen voor 12k. Heb hem toen via een garage gekocht met bovag en moest na inruil 10k betalen (incl bovag,beurt,uitdeuken en set velgen met winterbanden)
     
  18. Bij het kopen van een ex-lease wagen moet je er net zoals het kopen van iedere auto vanuit gaan dat het grote onderhoud niet gedaan is (denk bijvoorbeeld aan het roetfilter van de Focus2 1.6 TDCI).
     
  19. Eens! Dingen als distributie riem kunnen weleens 'vergeten zijn'.

    Sowieso begint het onderhoud bij die nieuwe eigenaar.
     

Deel Deze Pagina