Aankoopadvies: benzine of diesel

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door BlauweFocus, 14 jan 2017.

  1. 1200 euro korting? Dan heeft hij een goede marge en de de auto duur geadverteerd.

    Als je voor een MK3 kiest:
    - Jongere auto;
    - Veel moderner qua veiligheids systemen
    - betere inruilprijs in de toekomst

    Moet je nu persee een auto kopen? Je kan toch nog sparen.
     
  2. Helder. Misschien kon er zoveel af juist omdat ie te duur is.
    Bedankt voor de inbreng iig
    Alles op een rijtje zettende denk ik niet dat het 'm gaat worden.

    Nou ja, het was niet zomaar 1200 euro korting: tis met inruil (focus 1 diesel 2001, 340k km). Maar dan nog het is best veel ja.
     
  3. Nee dat moet niet perse maar aan mijn huidige moet ong 400 piek versleutelt worden om m door de apk te krijgen. Plus hij moet een beurt.
    Daarnaast werd me in de garage vertelt dat de aggregaat van de airco lekt. Alhoewel ie het nog wel gewoon doet.

    Al met al voor mij redenen om naar iets anders te kijken
     
  4. Ahh duidelijk. Proberen voor een minimaal bedrag de auto door de apk te slepen. De onderhoudsbeurt niet of beperken tot een olie wissel.

    Heb je nog een voorkeur voor een bepaalde carrosserie variant?
     
  5. Toch even een tegengeluid ...
    Je koopt aan een mk2.2 1.8 wel een heel beproefde motor met relatief weinig problemen, wat ik hier zo lees over de modernere ecoboost-motoren word je ook niet altijd blij van ...

    Een jaar geleden kocht ik een mk2.2 wagon uit 2009 met heel weinig km's en heb daar een compleet probleemloze auto aan (tot nog toe, even afkloppen;))
    Daarbij kreeg ik er bij de officiële Ford-dealer ook nog 2 jaar garantie op ...
    Met 1200€ inruil voor je huidige auto betaal je gewoon een marktconforme prijs, dus ik zou het idee nog niet helemaal afserveren ... ;)
     
  6. Is een optie ja. Maar het gaat toch geld kosten wat ik liever aan een nieuwe auto spendeer. Geeft me iig wel meer keuzetijd. apk is al verlpen, maar ik heb tot 10 maart totdat er geautomatiseerde post van het cjib komt.

    Station
     
  7. Je link doet het niet, maar ik denk dat je de KL-428-X bedoelt?
    Ik vind 'm iets te oud ja. Plus, ik wil er graag eentje met voorruitverwarming.
    De prijs en km stand is wel interessant overigens.
    Bedankt voor je tip.
     
  8. Inderdaad, ik bedoelde de KL-428-X. Graag gedaan
     
  9. Enig minpuntje is dat er geen verwarmde voorruit op zit: Ford FOCUS Wagon 1.6 TI-VCT 77KW TREND
    http://link.marktplaats.nl/m1132396...tm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
    Ad

    Ford Focus Wagon 1.6 TI-VCT TREND | AIRCO | RADIO/CD
    http://link.marktplaats.nl/m1129404...tm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
    Ad

    Deze heeft wel een verwarmde voorruit;
    FORD Focus 1.6 TI-VCT 77KW WAGON TREND / AIRCO / AUX / USB /
    http://link.marktplaats.nl/m1129815...tm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
    Ad
     
  10. Doe ik ook niet :)
    Ik zit nog vollop te twijfelen tussen de focus 2.2 en een 3. De 2.2 1.8 schijnt inderdaad niet slecht te zijn naar wat ik tot nu toe gehoord heb...
     
  11. Nogmaals dank voor het meedenken.
    Vooral deze spreekt mij wel aan:
    http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...ial&utm_source=ios_social&utm_content=app_ios
    Mooie kleur en met voorruitverwarming!

    Helaas niet echt naast de deur.

    Ik vond ook deze nog:
    https://www.autotrack.nl/tweedehands/ford/focus/32770182
    Die is redelijk in de buurt. Ik ga kijken of ik morgen tijd heb om er eens langs te gaan.
     
  12. De laatste auto is zeker mooi! En een Titanium. Ik wilde je graag overtuigen dat je voor 11k euro een Focus 3 kunt rijden [emoji23][emoji106]. Gewoon het meeste waar voor je geld krijgen zeg maar [emoji51].

    Overigens had ik mijn Focus wagon helemaal in Slochteren, Groningen gekocht. Woon zelf in Tilburg... dus ja wat van ver komt is goed [emoji23][emoji106].
     
  13. Is die laatste wel een Titanium???? Klein schermpje tussen de klokken en een Low End radio!!
     
  14. De Focus 3 fase 1 Titanium was standaard voorzien van het Low Level audiosysteem in combinatie met de teller met klein monochrome display.

    Het High Level audiosysteem in combinatie met Bluetooth/Voicecontrol of SYNC was een optie. Hetzelfde geld voor Navigatie.



    In de praktijk koos vrijwel iedereen vanwege de geringe meerprijs voor het optionele High Level audiosysteem in combinatie met Bluetooth/Voicecontrol of SYNC of het Navigatie systeem. Het Low Level audiosysteem kom je (zeker in een Titanium) dus zeer weinig tegen.
     
  15. Is toch gewoon een mooie auto.
     
  16. Als je met een focus 3 inderdaad het meeste waar voor je geld hebt, wil ik daar zeker wel over nadenken. Al is dat toch een flinke uitgave voor mij.

    Wat van ver komt is goed? Ja, dat geldt voor auto's maar in beperkte mate hoor...;) Enne Slochteren? Ik dacht tot nu toe dat daar alleen goed gas vandaan kwam :)

    p.s. Is er een specifiek kenmerk van een titanium? In het geval van die focus waarvan ik de link gepost had, twijfel ik. Ik dacht dat een titanium altijd aluminium kleurige dakdragers heeft.
    Ik kan het in carbase ook niet terugvinden.
     
  17. #139 jeroenbreuer, 9 feb 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 feb 2017
    Dakrails was toendertijd een optie . Bij een trend zijn ze zwart en ook een optie.

    Kunnen achteraf nog gemonteerd worden. Specifiek is bijvoorbeeld de Climate Controle en de bekleding.
     

Deel Deze Pagina