1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Aankoopadvies: benzine of diesel

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door BlauweFocus, 14 jan 2017.

  1. Als dat de enige grondslag is mag dit onderscheid niet, al zou ik wel naar het Hof van justitie van de Europese unie gaan en niet naar het Ehrm:lol:.
     
  2. oh ja sorry Tim, ik ben niet zo thuis in die materie ;)
     
  3. Voordat we teveel afdwalen ...

    TS , ik zou in beide motorvarianten testrijden en dan naar de mooiste aanbieding van het land zoeken.
    Staan genoeg Focussen te koop.

    (Als je het rond kan rekenen, een mooie 1.6 Tdci titanium zoeken [emoji83])
     
  4. Wat is jouw onderbouwing dat TS een 1.6 tdci zou moeten nemen? Behalve dat hard rijden er toch niet in zit, omdat de 95 en 105 pk compleet futloos zijn...
     
  5. Zo Marco. Heb jij een onderbouwing voor 'Futloos'?

    Ik vind mijn 105 pk snel genoeg optrekken en hardrijden is zo jaren 90. En hardrijden kan bijna nergens meer in NL. Ook in Duitsland kun je op veel plekken niet harder meer dan 150 (de 105 pk kan harder!) en op steeds meer plekken mag je niet harder meer dan 130.

    Het is maar wat je gewend bent en wilt.
     
  6. Ik weet niet hoor maar er zijn echt nog plekken zat waar je met gemak harder dan 150 kan...

    Sloom rijden echt voor senioren.
    Ik vind zo 1.6 tdci een slak .



    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
     
  7. #67 jjonkie, 18 jan 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jan 2017
    Nou Marco heeft daar wel een punt, een 95 en 105 pk hebben dermate lange versnellingen dat het niet lekker meekomt. De 115 PK voelt een stuk lekkerder aan en is voor NL meer dan voldoende. Het is niet alleen de 10 pk die het verschil maken.

    Ik heb een 115 PK Focus 3 gehad en dat was gewoon een fijnere auto dan de 95 en 105 pk die ik bewust heb laten staan hiervoor.

    Mijn advies zou zijn een benzine en dan een 125 PK 1.0 of als je er eentje goedkoop kunt kopen een 100 pk. De 1.6 16v 100pk links laten liggen en als het verbruik onderschikt is een lekkere 150 PK ecoboost en die eventueel laten voorzien van 182 PK software.. Mocht je toch echt een diesel willen dan gaan voor een 115 PK of een 2.0 Tdci maar daarvoor moet je diep in de buidel en heel goed zoeken.

    Dit is mijn oordeel en daar zult U het mee moeten doen. :schater:
     
  8. #68 jeroenbreuer, 18 jan 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jan 2017
    Mijn onderbouwing, een 105 pk is voor mij snel genoeg. Dat gedoe over lange versnellingen heb ik alleen overgelezen op dit forum. Sinds ik m'n auto heb ook niet gemerkt als een vervelend iets. Ik heb ook geen hobby's of type vakanties waarbij ik een trekhaak nodig heb. Ik had bij aankoop sowieso het idee om een keertje bij een tuner langs te gaan dus voor mij was een 105/115 niet relevant. Maar nu hoeft een tuning echt niet.
     
  9. Ik ben het met [MENTION=7135]jjonkie[/MENTION] eens
    115pk diesel is een hele fijne motor, vlot en toch zuinig en zonder noemenswaardige problemen. Nu 180.000 op de teller en rijdt nog als nieuw.
     
  10. Voordat ik dit topic startte, was ik idd aan het rondkijken naar en 1.6 diesel titanium. Maar al lezende krijg ik de indruk dat een 1.0 ecoboost voor mij economisch gezien het interessantst is.
     
  11. Dat is een focus 2 toch?
     
  12. Je hebt gelijk, de 1.6 16v met vct bedoelde ik. Die heeft 125 pk volgens mij.
     
  13. Plaats af en toe een linkje van een advertentie als je naar een bepaalde auto gaat kijken [emoji41][emoji106]?!
     
  14. Doe ik.

    Ik heb es effe rond zitten kijken maar een 1.0 ecoboost is financieel niet haalbaar vrees ik.
    Als het een benzine wordt, zal het waarschijnlijk een 150 pk ecoboost worden of een focus 2
     
  15. Wat zoek je ongeveer en tot welk bedrag ?
     
  16. Wel herkenbaar! Als je een 1.0 wilt met ook nog wat opties, zijn ze nog best aan de prijs.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  17. De enige 1.0's die betaalbaar zijn, dat zijn de 100pk versies...
     
  18. een station met voorruitverw. en airco (zijn er nog zonder?)

    In eerste instantie had ik een bedrag van rond de 6000 a 7000 in mn hoofd.
    Echter, al lezende op het forum blijkt een focus 3 (ecoboost) tov een focus 2 een flink veel betere auto te zijn. De goedkooste focus 3 ecoboost in het huidige aanbod is een 150pk en is te krijgen voor rond de 9500 euro. Ik zit me nog even te bedenken of ik het het prijsverschil waard vind.
     
  19. 9500? Dan heb je er waarschijnlijk 1 met een hoge km-stand.
     

Deel Deze Pagina