1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Aankoopadvies: benzine of diesel

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door BlauweFocus, 14 jan 2017.

  1. Deze vat ik ff niet; je bent een liefhebber van het koppel dat een diesel biedt, maar dan kies je toch voor 1.6 TI-VCT? Met de motor zelf is niks mis mee, maar die moet je echt hoog in toeren houden om snelheid te houden.

    Ik zou zelf lekker voor de 1.6 ecoboost kiezen. Dat extra verbruik zal me jeuken.
    Als je dan een 150pk versie neemt en die met originele software van Ford op 182pk laat zetten, dan heb je een heerlijke auto. Die zowel onderin maar ook bovenin goed bij de les is. Op voorhand dan wel het koelvloeistoftankje en slangetje vervangen. En als ik lees dat jij 90% op de provinciale wegen rijdt, dan zal het verbruik wel meevallen. 1 op 14/15 moet dan lukken bij normale snelheden.

    De reden dat je nu vrij veel 150pk Ecoboosts te koop ziet, is dat de eerste lichting uit de lease is. Vandaar ook de kilometerstanden van 160.000 of meer.
    Persoonlijk schrik ik niet van.
     
  2. #22 bjauto, 15 jan 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jan 2017
    Vergeet niet dat de aanschafprijs van diesels nu heel laag ligt ivm de inruil uit de lease. Zijn ook best met schappelijke km-standen te vinden. En de lease-titanium versies zijn ook lekker rijk uitgerust.

    En ik rijd 1 l op 21 km zonder heel rustig te rijden (1.6 Econetic met 105 PK). Als ik m'n best doe is 1 op 23,5 te doen.

    Met het huidige prijsverschil van 30 ct of meer per liter is dit zeer goed te doen.
     


  3. Eens! Zodoende kon ik mijn Huidige Focus kopen [emoji41][emoji106].

    En de verbruikscijfers haal ik ook.
     
  4. Halen jullie die verbruikscijfers met de stalen velgen en wieldoppen erop of met lm velgen?

    En is het wat de bc aangeeft of zelf uitgerekend. Ik kom met normaal rijden uit op 1 op 20.

    Doe ik mijn best kan het wel iets zuiniger.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  5. Als ik voor benzine ga leek de TI-VCT me een eerstvolgend goed alternatief voor de 1.0 Ecoboost welke qua aanschafprijs waarschijnlijk toch wat meer is dan wat ik momenteel aan een auto uit wil geven.
     
  6. Ja juist.
    Maar ik vraag me af of het voordeel van de iets lagere aanschafprijs en lager verbruik het evt. duurdere onderhoud tov benzine niet te niet zal doen.
     
  7. Met LM velgen en zelf uitgerekend. En de bias in de BC gecorrigeerd (van 1000 naar 945) zodat het BC-verbruik overeenkomt met het werkelijke verbruik.
     
  8. In de afgelopen maand heb ik met mijn 1.6 Ecoboost een gemiddelde gehaald van 1 op 14. Waarbij ik hoofdzakelijk snelweg heb gereden.
     
  9. Dat red ik no way... rond de 1:13 hang ik

    Misschien dat het na de grote beurt beter wordt
     
  10. Ik zit met een 1.0 op 18 inch rond de 1 op 15,5 gem nu.

    Op 16 inch is ie een stuk zuiniger.
     
  11. Hoe groot zijn jouw afstanden?
     
  12. Niet zo groot, 14km enkele reis via 60/80 wegen. Toen ik van [MENTION=551]dutchguy[/MENTION] af kwam liep hij 1:17.5 (rit van een uur)
     
  13. Kijk dan naar de 1.6 Ecoboost. Die zijn zoals jezelf al aangaf zijn die wel genoeg voor handen. De 1.6 TI-VCT is een prima motor, maar de tijd heeft 'm ingehaald. Het verbruik is relatief hoog, mede doordat je de motor hoog in toeren moet houden om de snelheid er in te houden.

    Probeer dat ding straks maar eens in te ruilen. Denk dat het je zeer doet, wat je er dan voor terug gaat krijgen. Zeker met de te verwachten bemoeienissen en ontmoedigingsbeleid van uit onze stelende roverheid.
     
  14. Hah sorry; de vraag was aan [MENTION=3311]rfknol[/MENTION] gericht. ;).
     
  15. No problem:mrgreen:
     
  16. Over 8 jaar krijg ik voor een diesel net zo weinig terug als een benzine: precies €1000,- tot €1500,- inruil.
     
  17. Ik rij de laatste tijd vaak naar Hoogeveen. Dus 42km heen en 42 terug:)
     
  18. Dat verklaard het, want met mijn pruts stukjes (vaak optrekken ook) is het drama
     
  19. 1:13, 1:14 volgens de boordcomputer, met een 150pk ecoboost. Lease, dus keek niet echt naar zuinig rijden. Stukje van 20km, met 10km snelweg, meestal met 140km/h verder 80 en 50, wat meer volgens de regels.
     
  20. Als je 'm oprijdt idd wel. Maar als je met een jaar of 3 wat anders wil, ga je het wel merken. Daar komt bij dat de huidige dieseltjes meer en duurder onderhoud vergen, moet je ondanks het verschil in brandstofprijs al behoorlijk extra kilometers verstoken om als particulier een diesel rendabel te hebben. Als je dat niet interesseert, dan ben je iddqua aanschaf vaak goedkoper uit.
     

Deel Deze Pagina