1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Van alles wat Ford Fiesta 1.6ti-vct

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Godtoh, 17 mei 2011.

  1. mooi dat die weer terug is en nu gewoon weer genieten van de auto punt :cheer:
     
  2. Hoop het, heb al leuke andere auto's gezien. Maar hoop natuurlijk dat de Fiesta probleemloos kan blijven rijden. Ding heeft nog 4 jaar en 3 maand garantie (wel handig dus :P)
     
  3. Waren het toch de bougies.

    Met de nieuwe moeten ze of 60.000 km of 3 jaar mee kunnen gaan :D
     
  4. Auto was nieuw he, deze bougies hebben 1 jaar/20.000km niet eens overleefd :P
    Waar ik benieuwd naar ben is waardoor de bougies zo snel slecht worden. Bedoel is leuk dat ze vervangen zijn... waar ik benieuwd naar ben is of de auto niet te arm/rijk loopt, het een slechte badge was of dat er een sensor brak is.
    Ja dat weet men niet en ik ook niet. Probleem is verholpen :P maar waardoor het is ontstaan...
     
  5. Dat de eerste bougies uit een slecht batch komen mag nu wel duidelijk zijn.

    Jammer dat je de oude bougies niet hebt teruggekregen. Dan kon je zien wat er aan de hand was.

    In Belgiƫ kun je je Fiesta weer aan de tand voelen :D
     
  6. Doe ik van het weekend in Nederland ook wel...
    Belgie krijgt ie op z'n *******... niet qua top maar wel 3 personen + bagage op vakantie (en met mooi weer airco aan). Zal zien hoe die zich houdt :)
     
  7. Hij lijkt zuiniger... volgens de computer dan... Maar even de pomp afwachten :P
    Met wind mee op de snelweg 120 per uur 5,7L/100... met wind tegen met 120 6.5L/100
     
  8. weet je dat heel zeker, volgens de specs geeft bijv. de focus ti-vct pas max koppel op 4000 toeren....
    qua benzineverbruik heb je weinig te klagen zo te zien haha !

     
  9. lijkt mij ene rotte bougie.. had laatst ook een fieste met bijna de zelfde klachten. bleek de bougies te zijn die bij de 60.000 km beurt vervangen waren. je ziet er niets aan maar toch zijn de stuk.... vreemd maar waar.
     
  10. Niet zo zeker meer :P, weet wel dat het ding nu vanaf 2000 toeren weer lekker trekt zoals van ouds :)
    Was ook met onze c-max zo met praktisch dezelfde motor, ding was bij 2000 toeren gewoon bij de les. Bovenin zijn ze volgens jullie denk ik 'lui' ;)
     
  11. Paar nieuwe bougies verbaasd me niet. Overslag langszij komt geregeld voor en door montage van nieuwe met speciaal vet wordt dit probleem aan banden gelegd.

    Tegelijk een update en een KAM reset en je auto rijdt heel anders. Dat voel jij WEL, de garage NIET. Dus daarom altijd gezegd, even proberen zo... meld ze na een week ook gerust, of je tevreden bent. Dat help zo 2 kanten op en wordt je niet aangezien als zeur, maar serieuze klant..
     
  12. Ga ik ook wel ff doen, vraag meteen of ze er kentekenhouders van hun bedrijf willen opzetten. Zit nu nog van een ander op ;)
    Ze hebben zelf proef gereden en dus al geconstateerd dat het probleem weg is :)
    Maar het is wel topservice op deze manier, als de boordcomputer nu meer klopt dan voorheen ben ik helemaal happy. Kom ik tzt wel achter ;)
     
  13. Nog ff 1 vraag... met een foto
    [​IMG]
    Dat is de oliepeilstok (goed dat ik dat weet he :P) het olieniveau staat tot boven max. In de foto tot de rode pijl ongeveer. Ga morgen op vakantie en natuurlijk is met hemelvaart de dealer dicht (gelijk hebben ze overigens). Kan het kwaad om door te rijden of moet er echt ff iets uit, dan bel ik ze morgen of ik regel vandaag nog ff iets.
     
  14. Zo veel te veel is niet goed voor je blok, bij grote krachten moeten leveren
    perst hij het op plaatsen eruit waar het niet hoort;)
    (als ik moet gokken zit er bijna 1 liter te veel in)
     
  15. Net een beurt gehad toch?

    Gewoon ff bellen en vragen wat ze ervan denken. Hun antwoord, hun verantwoording.

    Ikzelf zou me er niet zo'n zorgen over maken, maar het is waar, goed is het niet helemaal.
     
  16. Bel ze morgen wel even, heb er bij een bevriende garage al wat uit laten halen (kosten 0, wachttijd ook 0 ;)). Staat nu net precies op het max streepje. Misschien nog even kijken hoe die staat na een paar uur stilstaan anders is het mij wel goed. Zelf dus wat controles uitvoeren is ook handig.
    Heb nog even nagevraagd maar volgens die garage was het geen liter teveel maar wel duidelijk teveel.
     
  17. Zo rit belgie erop... Ding heeft zich netjes gehouden met gemiddeld 1 op 14,5 aan de pomp. 3 personen, bepakking van +- 80~100kg airco aan en lichte glooiingen in het landschap.
    Boordcomputer geeft nog wel steeds een te hoog verbruik aan helaas, jammer dat dat niet anders afgesteld kan worden.
    Volgende probleem (moet ik nog verder testen hoor) met remmen bij 120 trilt het stuur, je ziet en voelt het bewegen (houra houra alweer de remmen :() ja er moet oe staan ipv ou maar dat pakt het forum niet. Van 0-90km per uur geen probleem en boven de 120 nog niet geprobeerd. Zou dit eventueel door onbalans in de wielen kunnen komen als het alleen op die snelheid is? De auto trilt niet meer of minder bij 120 per uur.
     
  18. Ik denk toch dat het de schijven zijn...
     
  19. Ben er ook bang voor eerlijk gezegd :(, maar goed de tijd wijst het uit...
     
  20. Als basis moet je auto wel goed uitgelijnd zijn, geen, lees absoluut GEEN, speling hebben op stuurinrichting en kogels / rubbers van de ophanging. Als probleem dan nog steeds aanwezig is, zijn je schijven krom.

    Mijn C-max heeft het ook hoor, maar die heeft 2 ton gelopen en wat matige draagarmrubbers, dus oorzaak als gevolg trillende remmen bij een bepaalde snelheid, daarboven niet, daaronder ook niet, en ook niet bij fors remmen..... enkel alleen maar bij een bepaalde snelheid met een bepaalde vertraging.

    En je boordcomputer..... je hecht simpelweg TE VEEL waarde aan die indicatie gever.... Het is een hulpmiddel.... je moest eens weten hoeveel de andere meters afwijken...
     

Deel Deze Pagina