1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Van alles wat Ford Fiesta 1.6ti-vct

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Godtoh, 17 mei 2011.

  1. Nou ik weet niet of ik de dyno goed lees... Maar ik vind 15Nm koppel minder nogal wat, lijkt weinig maar is wel ff 10% van het totaal wat ik dus mis. en dat merk je.
    Ook over het hele toerenbereik...

    Hij komt op z'n top aan het vermogen, maar ik heb een vergelijk met een goede 1.6, die doet over het hele toerenbereik meer pk en meer nm (wat hoort dus). Dus ik kom wel aan m'n topvermogen, maar alles tussen de 2000-6000 toeren is gewoon minder dan hoort.
     
  2. Ik ken de koppelkromme niet van de 1.6 ti-vct, maar als je niet het aantal nm haalt bij een bepaald aantal rpm kan je ook niet genoeg vermogen en dus niet je aantal pk (* 1,4 of zo). Dus bij 6000rpm haalt die blijkbaar wel het aantal Nm (koppel) dat is opgegeven. Voorzover ik weet zijn het niet twee losstaande waardes (tenzij hybride).

    Je moet denk ik ook niet vergeten dat het een tijdopname is. Vele factoren hebben invloed op de uitslag zoals: hoe berijd jij de auto vanaf nieuw, hoeveel zuurstof zat er in de lucht, buiten temperatuur, etc.
     
  3. Bekijk het aankomende zaterdag nog eens. Weet dus ook niet of ik de meting goed lees.
    Maar dat ik te weinig pk en koppel heb tussen 2000-6000 toeren is gewoon zo klaar als een klontje.

    Enige wat ik wel weet is dat het te weinig is :)
     
  4. Oh misschien leuke info, ik heb het gevoel dat hij net na de start veel lekkerder oppakt dan als ie warmer wordt. Misschien is dit normaal omdat er in het begin meer brandstof ingespoten wordt om de cat warm te krijgen. Maar voor mijn gevoel rijdt hij de eerste paar minuten lekkerder na een koude start.
    En tegen die tijd draait hij weer een normaal laag stationair toerental.
     
  5. Zo even dit topic omhoog schoppen.
    Gisteren bij Nicky geweest (waarvoor veel dank).
    Auto is uitgelezen, geen storingen. Nicky heeft een stukje gereden en vond de auto ook niet snel aanvoelen, in elk geval niet zoals het moet zijn.
    Ook hoorde Nicky het geluid waarvan ik me al langer afvroeg wat het was. Zijn eerste reactie was het vct systeem. Maar dat leek goed te werken volgens de computer.

    Heb een update ontvangen zodat hopelijk eerder fouten worden herkend. Mocht er geen lampje gaan branden dan gaat de auto naar alle waarschijnlijkheid naar Utrecht voor garantiewerkzaamheden. (Dat geluid en inhouden zeg maar). Ook zit de parafaan niet helemaal netjes. Vind ik niet zo heel erg spannend maar mooi is anders.

    Nogmaals Nicky, bedankt voor je tijd :)
     
  6. Dus Nicky denkt hetzelfde als wat ik na de dyno al tegen je zei Gijsbert?
    Mooi dat we in ieder geval een richting hebben waar we moeten denken, ben benieuwd hoe het opgelost gaat worden...
     
  7. Jop, zijn meer mensen die dat veronderstellen of denken.
    Het weten doe ik niet totdat het probleem verholpen is.
    Ik hoop eigenlijk dat iedereen die gezegd heeft waarschijnlijk vct dat die het goed hebben, dan is er een richting waarin je moet denken.

    IAT sensor deed ook niet helemaal wat die moest doen leek het. Was enigszins te verklaren overigens. Lambda's leken goed, LMM ook.
    Rij een maandje door en dan verder kijken. Helaas heeft Ford geen gratis leenauto's tijdens de garantieperiode (of je dealer moet ze beschikbaar stellen) dus dan moet ik een auto oplossing zoeken. Zijn grotere problemen :P
     
  8. Filmpje...
    http://vimeo.com/34805239
    Met name na 15sec kan je het goed horen, als ik het gas loslaat hoor je hem rommelen. Geluid is opgenomen vanuit de cabine met de bestuurdersdeur open.
    Zet het geluid niet te hard!!!! einde is slecht voor je speakers :P
     
  9. Zo nog een update... de kofferbak is een eigen leven gaan lijden. Ging vanochtend 2 keer uit zichzelf over. De auto gaat naar de garage over 1-2 weken (moet de afspraak nog maken). Komt ie niet heel terug dan vliegt ie eruit en komt er waarschijnlijk een audi in. Ben er echt totaal klaar mee.
    Koplampen gingen vanochtend ook niet aan, pas het het opnieuw aan en uitzetten gingen ze aan.
     
  10. :nocheer: beetje jammer Gijsbert, ik hoop daarintegen wel dat het op te lossen is en je weer echt kan gaan genieten van de fiesta zoals het hoort natuurlijk.
    succes
     
  11. Merci... kleine aanvulling op bovenstaande. Waarschijnlijk is het de knop op de kofferklep. Die lijdt momenteel echt een eigen leven. Dusdanig dat hij soms uit zichzelf open gaat en als je hem wilt openen reageert hij niet. Hij reageert dan ook niet op de afstandsbediening.
    Na maandag heb ik weer meer tijd, dan ga ik eens contact opnemen met de dealer.
     
  12. Mmm balen Gijsbert.........zo heb je maar weinig plezier van je Fiesta, ik vind dat er jammer.
    Hopelijk kunnen ze toch dingen naar je tevredenheid voor je oplossen
     
  13. Ik rij al weinig en als dit soort dingen dan gebeuren... Daar wordt je niet vrolijk van helaas. Is niet anders. Gister stiekum naar andere auto's gekeken maar goed... Audi en vw vallen af. Iets met maandelijkse kosten...
     
  14. Zo auto staat bij Nicky op het werk. Ben benieuwd wat eruit komt, het geluid heeft de monteur gelukkig vandaag ook gehoord. En gemerkt dat ie niet heel lekker door de toeren loopt.
    Kofferbak schijnt de knop te zijn, iets met bekende kwaal zei hij al voorzichtig, dus dat wordt opgelost met een nieuw slot naar alle waarschijnlijkheid.

    Ben benieuwd of er wat ontdekt wordt aan de motor :)
     
  15. Hey, het slot is niet defect, het was de schakelaar in de achterklep.
    Ook heb ik vandaag de paravanplaat onder de voorruit opnieuw vastgezet.

    Geluid zit er op het moment niet meer in, en de auto houd ook niet in nu:nocheer::nocheer:

    Auto is uitgelezen en staan ook nog geen foutcodes meer in....:nocheer:

    Morgen nog maar eens proefrijden en kijken of we problemen kunnen constateren
     
  16. Hey Nicky, dank je wel voor de info.
    Dat probleem met inhouden had ik al verwacht. Hij loopt stukken beter met de lage temperaturen momenteel.
    Geluid had de Mustaffa (hoop dat ik het goed spel) nog wel even gehoord vanochtend geloof ik.
    Maar goed, het fijne aan Nederland is dat het vanzelf weer +10 wordt, mocht hij dan weer kuren geven dan kom ik gewoon terug toch :)

    Zal het wel horen allemaal, misschien dat hij na een nachtje in een warme plek wel wat inhoudt. Alhoewel, de inlaattemperatuur is nu laag, dus ik denk dat het daarmee te maken heeft. Heb morgen even contact met de garage over het hoe en wat. Als het kan dan deze week de auto weer ophalen :)

    In elk geval top service :)
    Jullie doen ook beurten toch ;) dus tot ziens in elk geval :)
     
  17. Beurt gehad bij Nicky op het werk. Erg fijne service daar. Nee niet om Nicky op te hemelen maar daar wordt je behandeld als een echte klant. Was gewoon de 40.000 beurt dus normaal tarief. Maar wel lekker dat gevoel dat je serieus genomen wordt en dat je netjes behandeld wordt. Dikke pluim en de volgende beurt weer daar :)
    Inhouden is sinds de winter eigenlijk niet meer voorgekomen.
    Geluid was aanwezig toen hij voor de beurt ging, men heeft gekeken en een mogelijke oorzaak gevonden. Goed toen ik wegreed bij de dealer was het geluid inderdaad weg :) maar eenmaal thuis weer terug :(
    Men verdenkt de waterpomp icm de stretch belt. Ga een nieuwe afspraak maken, dan willen ze de auto het liefste een paar dagen om een goede diagnose te kunnen stellen voor de garantie. Ga dan ook vragen of ze eventueel iets kunnen doen aan het iets schokkerige karakter van de auto (met name bij koppelen of file rijden in lage toen). Gewoon als vraag, auto rijdt er verder prima om.

    Remvloeistof ververst en pedaal opnieuw afgesteld maakt een best verschil na 2 jaar zeg :).
     
  18. Was zeker ford utreg overvecht ????
     
  19. 23e gaat de auto naar Utrecht overvecht, hopelijk vinden ze de oorzaak :)
     

Deel Deze Pagina