1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Van alles wat Ford Fiesta 1.6ti-vct

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Godtoh, 17 mei 2011.

  1. Ik weet dat het goed kan, snap gewoon niet dat Ford het niet kan. Daar blijf ik bij. Qua programmering stelt het geen reet voor om een offset in te kunnen stellen.
    Nogmaals, de Volvo van m'n pa geeft het exact aan, andere fiesta's ook. Kan ermee leven hoor, maar vind het gewoon raar.

    Ga het tzt wel eens met meer snelheid testen, trilt ie dan niet dan ga ik info vragen bij de dealer. Moet zeggen dat ik op deze manier de auto zat wordt. En nee dat is niet alleen het verbruik... Hij trilde eerst al bij het remmen en nu weer. Gekloot met de dealer, schokkende/inhoudende auto. Ja het is allemaal op te lossen maar echt vertrouwen... Tsjah hij brengt me van a naar b dat is het ook wel.
    Vind het een mooie auto, maar het mocht wat degelijker. En ja dat mag je voor 20+K (euro niet km) verwachten.
     
  2. #62 Rallyesmoker, 7 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jun 2011
    Vandaag gelezen dat er een TSB is mbt de remmen van de fiesta. Dit is naar buiten gekomen nadat er bij ons al een aantal fiesta's zijn geweest waarvan de remmen piepen en / of vast zitten...(op langer termijn dus trillen als mogelijk gevolg)

    raadpleeg je dealer, vertel over geluiden tijdens remmen afkomstig van je remmen en onder garantie kan er wellicht (wederom) het een en ander gerepareerd worden.


    en even back to basic.... een basis fiesta is dezelfde als die jij hebt.... dus of je nu 10 of 20 duizend betaald, het blijft een fiesta. Wil niet zeggen dat de techniek je in de steek mag laten, absoluut niet, maar verwacht nou niet dat als je een Fiesta koopt, een Mondeo krijgt... Je verwachtigen zijn te hoog mijn inziens.

    Na je teksten nog eens doorgelezen te hebben..... wat kan een dealer voor jou nu nog doen, om je een tevreden gevoel te geven over de auto??? vrij weinig denk ik. Stop met zeuren en schop die wagen de deur uit en koop iets anders. Kijken of je dan meer geluk hebt. Anders gewoon alles onder garantie blijven verhalen en proberen tevreden te zijn.

    ...het blijft lastig, voor zowel klant als dealer...om vertrouwen te winnen.
     
  3. Hoi Olaf, snap het punt hoor. Over het verbruik zal je me absoluut niet meer horen, dat is gewoon jammer maar goed het kan erger ;)
    Kwalijk vind ik het trillen wel. Dus ja daarvoor moet ik helaas toch even terug.

    Ik verwacht ook geen Mondeo hoor, over rammels in het interieur en een deur die nergens naar klinkt als je hem dichtslaat heb ik nog niets gezegd. Linkerdeur klinkt prima, rechterdeur is echt een hol stuk blik :P

    Vertrouwen in m'n oude dealer heb ik niet meer ;), in de nieuwe nog wel. Dat nog vanwege de olie waar er toch teveel van in zat.

    En als er iemand 17-18K voor de auto geeft (gewoon nu) dan is die meteen vertrokken en komt er direct iets met 4 ringen op de gril voor terug ;)
     
  4. voor jouw info. tsb remmen is tsb 67/2010

    de deur klinkt ook bekend, blijkt dat in sommige geen anti dreun plaat gemonteerd is en ook onder garantie verholpen kan worden.
     
  5. Super info dank je wel :) hier kan ik wat mee, credits for you :)
     
  6. Stuur trilt alleen als er gewicht in de auto zit. Met 1 of 2 personen voel je de auto schokken met remmen. Net als eerst dus. Ben heel benieuwd welke kant het is en of het een sensor is. Zit ook een bijgeluid in de motor, net alsof er iets aanloopt of los zit. Hoor je trouwens alleen onder de 1500 toeren, word gek van dat toerental :P
     
  7. En hij staat bij de dealer voor de remmen en de rechter voorportier die klinkt als een stuk blik.
    Ben benieuwd wat er van komt.
    Ohjah, is het normaal dat een auto met op papier 120pk en geen 1000kg (in het echt iets meer natuurlijk) maar 190 loopt op de teller? Dat is op de gps ongeveer 180.
    Ding kakt echt in bij 5000 toeren.
     
  8. Goed auto terug, volgens de papieren moet is 193 halen (dat haalt ie net op de teller).
    Trillen kwam door viezigheid??? tussen de naaf en de schijf. Eerst een een 'slingermeting' gedaan, hieruit kwam dat er heel iets slingering in de het verhaal zat. Spul is uit elkaar gehaald, schoon gemaakt en de slingering is inderdaad weg. Net ff proef gereden en inderdaad, het trillen van het stuur is weg.

    Het stuk blik daar aan de rechter voorkant is ook opgelost zei men. Iets in het raammechanisme zat los kwamen ze achter. Goed ik proberen en het klinkt nog steeds als even ervoor. Beste man er weer bijgehaald (die wordt niet blij van mij), het laten horen en 10 augustus krijgt ie een nieuw raammechanisme.
     
  9. nee, jij wordt blij van hem, nou goed :( afijn nou maar hopen dat het geluid er beter van wordt na 10 aug.
     
  10. Ja ach, ik hoop gewoon dat het opgelost werd. Mijn gezicht stond niet bepaald op onweer ook al was het niet verholpen. Verre van onweer eigenlijk. Vond het niet leuk maar tis niet anders. Tis dat ik een klant was :P
    Ach 10e verder zien, enige dat me tegen staat is dat men ff een testritje van 26km heeft gemaakt om te testen of ie nog trilt met remmen en dat ik meer dan een 1/8 tank brandstof kwijt ben. Snap best dat ze ff willen proefrijden, heb aangegeven dat het met 120 goed merkbaar was, snelweg is 500m verderop. Hoef je naar mijn idee geen 26km voor te rijden. En al zeker geen 1/8 tank voor op te maken.
     
  11. 26/(1/8*42)=4,9 Netjes 1 op 5, die boordcomputer van jou moet toch nog steeds wel veel afwijken:lol:.
     
  12. 26km is tellerstand... de meter van de branstof is 1/8 gezakt.
    Zal ze er de 10e wat van zeggen... Had dit sommetje ook zelf al ff snel gemaakt namelijk. Dat er gewoon teveel brandstof uit is voor de km.
    Tenzij die lang stationair gedraaid heeft, dat helpt ook mee natuurlijk...
    1 op 5 is echt trappen in de lagere versnellingen, kreeg wel het gevoel dat de auto iets losser was dus dat het gebeurd is. Maar kan een gevoel zijn en geen waarheid.
     
  13. Het is niet te geloven, ik ben klaar met zeuren denk ik zo.
    Vandaag ging ie weer voor de deur, hoofdmonteur erbij, die drukte tegen de buitenkant van de deur aan toen hij hem dicht deed. Rammel weg.
    Hij zei iets in de richting van: 'het komt vaker voor dat er wat kit mist tussen het plaatwerk en de balk in de deur.'
    Geen idee hoe die het heeft opgelost, hij zei ik kit het wel even, in elk geval toen ik hem haalde was de rammel anno 1700 weg :)
    Me is happy, bijgeluid wat ik hoorde was volgens hem niet erg, denk zelf dat het de uitlaat is, die hoor je ook iets als je het gas lift. Hinderlijk is het niet :)
    Remmen zijn tot nu toe nog goed, dus ik ben een blij man.
    Als ie nog ff goed blijft gaan we kijken of er een lampje boven de achterbank kan :P
     
  14. beters:D

    enne, een lampje boven de achterbank kan natuurlijk altijd hea:dance:
     
  15. hey dat is goed nieuws zeg!!!

    hopen dat nu alle ellende weg blijft en je heerlijk door kan tuffen in je fiesta:D
     
  16. Merci merci,

    Als ie ff goed blijft dan ga ik kijken, staat genoeg te koop gelukkig :)
     
  17. Al te lang geen update geweest in dit topic, dus moet maar weer eens he :P

    Probleem (goh alweer): de auto mist 15Nm koppel over ongeveer het hele toerenbereik. Normaal heb je max 152Nm bij 4050rpm. Ik zit nu op 137Nm bij 5250rpm. Bij 4050rpm heb ik 135Nm aan koppel. Dus 17Nm minder.

    Na een babbeltje met Michael (waarvoor dank) raadde hij aan om het luchtfilter eens te bekijken. Dat heb ik gedaan en die is redelijk schoon. Niets abnormaals in elk geval.

    Hij dacht verder aan het vct systeem dat wel eens niet goed meer kon zijn.
    Nu ben ik eigenlijk benieuwd of iemand ook een dusdanig iets heeft gezien of dat iemand de oplossing weet.

    Volgens mij komt hij namelijk wel aan z'n vermogen (120pk bij ongeveer 6000rpm). Dus het lijkt op puur koppel dat ik mis.

    Ik dacht zelf aan de lambda, luchtfilter, lmm, ontsteking of vct. Luchtfilter lijkt me dus niet... Is er een manier waarop ik de sensoren kan testen? Gewoon los trekken en kijken of het beter gaat?
     
  18. Hoe ben je hier achter gekomen Gijsbert, of heb je hem al op de bank gehad?
     
  19. In een keer goed geraden ;)
     
  20. Waarom zeg je dan: hij komt volgends mijn wel aan zn vermogen..?
    Dat weet je dan toch..?
    Niet alle motoren hebben het zelfde vermogen + koppel..
    Zolang er verder niets aan de hand is zou ik me er niet zo druk om maken ;)
     

Deel Deze Pagina