helaas helaas, die optie zat er niet op Ik heb ondertussen wel een aantal schema's gevonden, wie ze wil moet maar ff een mailtje of pm sturen.
Ben nog ff aan het meten geweest en ik kom er achter dat de draadweerstand (R68) niet tussen de relais op plaats 15 en de vaste relais voor het licht loopt. Deze draadweerstand zorgt er normaal voor dat overdag de lampen minder fel branden op de automatische stand. Dus daar ga ik deze week even een bruggetje tussen proberen te maken.
Vorige week, voor dat ik mijn Xenon heb ingebouwd de spanning gemeten op koplampen met en zonder dagverlichting en heb geen verschil in spanning kunnen meten met draaiende motor. Visueel zal het er uit zien dat de koplampen met dagverlichting minder vel branden aangezien de stadslichtjes niet branden. Ik was zelf ook van mening dat koplampen met dagverlichting minder fel zouden branden. Martin
Op het bord waar de zekeringen zitten, onder het dashbord kastje, zit een groene multi-stekker, zijn daar bij jou contactpunt 1 en 26 aangesloten?? Dat zijn namelijk de aansluitingen waar die draadweerstand achter zit.
Ik heb even naar de stekker gekeken. Ik kan zo niet zien welke nu 1 is en welke 26. Zijn ze genummerd op de stekker ???
Je zal even moeten wachten tot na mijn vakantie Apestaart. We vertrekken morgen met de auto en ik voel er op dit moment weinig voor om aan stekkers te gaan rommelen. Ik wil graag dat hij morgenvroeg weer start. groetjes Martin
4 juli mag die van mij naar de dealer voor z'n eerste beurt, ik ga het gelijk vragen, laat het uiteraard weten wat de uitkomsten zijn van: - Daglicht - Auto-lock - monenteel verbruik
Heb bij mijn Focus de dagrijlampen voor elkaar gekregen: Op de zekeringenkast zit rechts een groene multistekker, daar moet je een brug maken tussen aansluiting 1 en 26, de relais plaatsen op plaats 15 en klaar is Kees. Overdag brandt dan trouwens de dashboard verlichting niet.
Hé @, Goed nieuws. Ik heb m'n multistekker nog niet bekeken. Kun je die gewoon lostrekken??? Enne, kun je een niet techneut uitleggen hoe je die brug precies gemaakt hebt???? Duckmole
Als je de schema's goed bekijkt zie je je als de weerstand aanwezig is eigelijk alleen maar een relais zou moeten plaatsen en dan zou een en ander moeten werken. Wanneer een en ander niet werkt is de weerstand waarschijnlijk niet aanwezig en zul je deze moeten plaatsen. Is deze wwerstand ook te koop bij de forddealer??. Je zou de weerstand ook kunnen vervangen door een draadburg maar dan branden de koplampen overdag op volle sterkte. Weet iemand de waardes van deze weerstand??
Op een foto is niet zoveel te zien, dus ik heb even het schema voor je opgezocht. http://img234.imageshack.us/my.php?image=17620071932310003fg8.jpg
Gisteren even geprobeerd: het werkt! Grandioos idee... Maar helaas geld het alleen voor de voorlichten (en dus niet voor achterlichten).. Doe ik hier iets verkeerd of ????