1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Problemen met installeren dagverlichting op Focus II

Discussie in 'Exterieur' gestart door Duckmole, 16 mei 2007.

  1. Vrijdagmorgen bij de dealer geweest. Relais gekocht in de zekeringenkast geprikt en je begrijpt het al, het werkte niet. Daarna een voor een de twee zekeringen geplaatst en nog steeds helemaal niets.

    Mijn auto is gebouwd op 5 juni 2006.
     
  2. Heb je ook een zekering op positie 48 geplaatst? Die is voor dagverlichting.
    Niet dat het bij mijn auto hielp hoor, maar je weet nooit.

    Schakelt je relais wel????

    Als je het wel voor elkaar krijgt houd ik me aanbevolen voor DE tip!

    Duckmole
     
  3. Graag gedaan. Ik vindt het echt jammer dat het bij jullie niet werkt.
    Ik blijf het forum volgen tot de grote dag aanbreekt. :idea:

    :wink: Martin
     
  4. Ik snap de vraag "Schakelt je relais wel" niet zo goed. :?

    Hoe kan ik dat controleren. Zal zo nog even proberen op 48 een zekering te prikken.

    Ik hou jullie op de hoogte.
     
  5. Redwagon,

    Als ik de verlichting op automatisch zet en dan het contact inschakel, hoor en voel het extra relais schakelen (je hoort dan een lichte klik).
    om het te voelen leg je een of 2 vingers op het relais.

    Duckmole
     
  6. Ik kreeg nog even een ingeving. :idea: :idea: :idea:

    Bij dagverlichting branden de koplampen op een iets lagere sterkte. Dat betekend dus dat er ergens een spoeltje of weerstand moet zitten die de spanning iets omlaag brengt. Zou dit ding ontbreken bij jullie aangezien het relais wel schakeld. En dan natuurlijk de tweede vraag, waar zit dat ding. :oops:

    Martin
     
  7. Ik denk dat als het spoeltje ontbreekt de verlichting gewoon op volle kracht zou moeten branden, of zeg ik nu iets geks?

    Duckmole

    PS er is toch wel een FORD monteur actief op het forum die het antwoord moet kunnen weten of vinden?????
     
  8. Ik denk dat het relais de verlichting tevens doet afzwakken.
    Houdt het forum noulettend in de gaten want ben ook geïnteresseerd.
     
  9. Het relais doet niets anders dan de koplampen permanent inschakelen. Je moet het zien als een tweede lichtschakelaar. Dus een tweede voedingspunt naar de koplampen die gedempt wordt dmv een spoel of weerstand. Ik heb het relais inmiddels open gehad en heb kunnen concluderen dat het een standaard relais is (erfenis van een kennis die dacht dat hij het ook in zijn Fiesta kon toepassen). Hij laat dus de volle spanning door.

    Ik denk dus als het spoeltje/weerstand ontbreekt je een onderbreking hebt in de voeding naar koplampen dus geen licht. :roll:
     
  10. Gisteravond in het donker ook nog op 48 een zekering van 20Amp geplaatst. Vanmorgen getest en het werkt dus niet. :cry:

    Er is wel iets veranderd want nu doet de sensor het niet meer. Ik reed een tunnel in met de schakelaar op automaat en de lichten gingen niet branden.
     
  11. Hé Redwagon,

    Doet je lichtsensor het al weer????? :roll:
     
  12. Ola,

    Vandaag ook een relais gehaald bij de dealer, maar helaas geen licht..
    Het relais schakelt wel, je voelt hem klikken, maaar dat doet ie ook zonder zekeringen.. (45 en 71 zijn leeg)
    Wat me op de foto hier op het forum opvalt is dat er in R19 ook een relais zit. Bij mij is die positie leeg, wellicht heeft het daar mee te maken??
    Zou iemand bij wie het wel werkt die er eens uit kunnen halen en kijken of het dan nog werkt??

    Overigens vind ik het erg triest dat een Ford dealer zo weinig van z'n producten weet, maar dat even ter zijde...

    Oh ja, mijn focus is een ghia van modeljaar 2007, met de knippers in de spiegels. (wellicht dat het inderdaad met het modeljaar te maken heeft)
     
  13. Heren dit is wel al een langlopende kwestie. Het enige wat ik niet begrijp dat jullie spreken over het feit dat alleen je dimlichten branden overdag op 80% betekend dit dat je achterlichten dan niet branden?? misschien een domme vraag maar ik stel hem toch maar effe. :(
     
  14. Is er iemand bij wie het wel werkt eens kunnen kijken of het zonder het relais in R19 nog steeds werkt?

    Of is er iemand bij wie het werkt die, net als ik, geen relais in R19 heeft zitten? (dan is dat ook uitgesloten uiteraard..)

    Of is er iemand met een werkplaatshandboek / elektrisch schema?
     
  15. Bij mij is Relais R19 tbv brandstofpomp. Zonder dit relais kom ik niet ver.
    Vermoedelijk is er vanaf bouwjaar 2007 een modificatie toegepast.
     
  16. Pfff, wazige bedoeling iedere keer bij Ford.
    - De ene heeft wel een kabeltje voor een Aux aansluiting, de ander niet.
    - Vervolgens blijkt weer dat bij de ene de daglicht wel geactiveerd kan worden bij de andere niet.
    - Auto lock zit wel op amerikaanse uitvoeringen en schijnbaar niet op europese
    - Momenteel brandstof verbruik is ook al zo'n wazig verhaal..

    En niemand die concreet weet hoe het zit? (zelfs Ford Nederland niet)

    Maar de rest van de focus is top hoor!
     
  17. daar gaat het toch ook om :D:D:D:D:D
     
  18. Nog even over het topic...

    Wetnose, heb jij een benzine uitvoering?
    Ik heb een tdci, wellicht dat ik daar geen R19 heb, hoewel ook een diesel een brandstof pomp heeft..

    Ik weet dat ie zuinig kan zijn, maar heeft toch echt wel peut nodig..
     
  19. Ja ik heb inderdaad zo'n auto die op geldverslindende benzine loopt van :evil: :evil: € 1.48

    En dat bij een gemiddeld benzine verbruik van 1:10.5
    Maar wat maakt het uit, als je maar plezier hebt. :D
     
  20. Het ging mij er even om te kijken of een benzine uitvoering dat relais R19 wel heeft.. Bij zit daar namenlijk niets..
     

Deel Deze Pagina