Mijn Focus II uit aug 2007 heeft ook zo'n nieuwe zekeringkast bij het passagiergedeelte. De zekeringen voor dagverlichting (3 in totaal) zitten er niet in. Er zijn twee plekken voor een relais (zie ook de foto van Swanco, eentje rechts boven en een onder de kabelboom), maar welke van twee heb je nodig voor dagverlichting? Iemand die daar wat over kan zeggen?
Thierry schreef: De Zeeuw zuigt grote tijd.... ik heb daar heen gebeld om een relais voor mijn ruitenwisser. Vertelt de vent me rustig dat daar geen relais voor in zit. Dus ik:"ik heb m toch echt in mijn handen." In eens wist hij welke ik bedoelde maar die verkochten ze nooit. Welnu die van mij was kapot en ik moest een nieuwe. Dus elders gehaald. Stelletje jankbekken. Koos
ze konden daar wel bang zijn om wat relais op voorraad te leggen moet overigens wel zeggen dat ze vorige week keurig mijn antennevoet hebben vervangen van de focus(lang leve garantie) maar nu weer on-topic.
Ik zou ook graag met permanente dagverlichting rondrijden, maar mijn Focus II heeft Xenon. Hoe kan ik dat het beste maken?
Ben eens even aan het testen geweest, op de foto zie je nog een vrij loaktie voor een relais op de spoel van het relais staat spanning bijvoldoende buitenlicht wanneer men het contact aanzet en de lichtschakelaar staat op auto. Wanneer men de sensor afdekt is er geen spanning meer op de spoel aanwezig en schakelt de verlichting in. Wanneer ik naast het relais een zekering plaats komt er spaning tre staan op het schakelcond van het relais. Dus een en ander zou de daglichtschakeling kunnen zijn. Vervolgens heb ik getest, voor in de moterkap ziet ook een zekering kast daar uit het ik het relais van de toeter geleend en deze geplaatst. het relais schakel ook daadwerkelijk. Vervolgens de zekeringen geplaatst die met daglicht te maken hadden in mijn geval nummer 110, 113 en 135. zie documentatie die ik geplaatst heb op de volgende lokatie: http://www.focusclub.nl/forum/viewtopic.php?t=1224 maar helaas geen licht uit de koplampen. er moet dus nog ergens iets meer gebeuren weet iemand wat waarschijnlijk ontbreekt de draad weerstand. eventueel een schema zou kunnen helpen
Ik heb het zelfde probleem ervaren. Moet even zekering vervangen van sigarettenaansteker 12V aansluiting, maar heb geen idee welke ik moet hebben omdat het niet overeen komt. :x Moet nog langs de dealer. Hopelijk kunnen zij mij van de juiste informatie voorzien. Lijkt mij toch redeljik als ik eis dat Ford juiste documentatie levert? Als ik die krijg zal ik die nog posten. mvg M Heb ondertussen bij dealer een aantal kopiën ontvangen van de juiste handleiding van de zekeringen. Schijnt dat het boekje begin 2007 is gewijzigd. Kreeg geen nieuwe, ongelooflijk!
Zijn er echt geen mensen op dit forum die het bedradingsschema hebben van de nieuwe zekering kast en de verlichting.
Bedankt Bedankt voor de schema's, ze komen inderdaad niet helemaal over een principe is het zelfde gebleven dus je kunt een en ander wel uitvinden. Relais werkt en het schakelcontact geeft stroom door, lampen branden helaas niet. De weerstand ontwerkt dit zijn twee draden die je meot door verbinden. Heeft iemand een idee waar de weerstand geplaatst wordt en of deze bij de dealer te verkrijgen is
Je kan je licht natuurlijk overdag ook gewoon manueel aanzetten Is niet zoveel werk natuurlijk EN de achterverlichting brand ook
Wat ik heb gedaan met mee draaiende koplampen is relais met bestelnr 3523252 die komt op plaats R15 onder het handschoenen vak en zekering 45 10 amp geprikt . sleutel op stand 2 en lichtschakelaar op stand auto. (zekering 71 heb je niet nodig.) groeten michel
Ik wou dit ook graag op mijn focus hebben, maar de dealer moest mij telleur stellen, met het nieuwe type zekeringskast kan het niet meer Vond het ookal telleur stellend dat ze niet eens de deuren op slot kunnen laten gaan zodra je begint te rijden... (moet volgens mij niet moeilijk zijn...)
lampjes Hoi heb onder het dashbord twee grijze fitingen zitten. zal vandaag even lampjes halen kijken of het werkt. groeten richard
N.B.:Bij auto's geproduceerd vanaf 01/2007 verandert de positie van de stekker van de motordraadbundel (C100) van de onderzijde van de GEM naar de bovenzijde. Er zijn zekeringen veranderd zekering F45=in de nieuwe gem F113 dagrijlicht parkeerlicht zekering F71= F110 verlichting overdag R15 zit tussen F129 en F135 succes michel
kun je dit toelichten met een schema of afbeeldingen zekering en plaats relas had ik gevonden zover werkt het kom alleen weerstand nog te kort denk ik en die zit waarschijnlijk in een van de drie stekkers.
Meet de weerstand tussen weerstandleiding, stekker C96, pen 26, circuit 15S-LE8 (GN/RD), kabelboomzijde en pen 1, circuit 15S-LE8 (GN/RD), kabelboomzijde. C96 is de grote groene stekker op de foto hier boven van de vernieuwde gem.