1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Onderhoudsbeurt en kosten

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Wipneus, 5 nov 2014.

  1. Bougies worden pas bij de 3e jaar/60.000 km beurt vervangen.
     

  2. [MENTION=13919]thecure[/MENTION]
    Nee, geen nieuwe bougies en ook geen luchtfilter. Die zijn bij de volgende beurt aan de, ehhh beurt... Alleen het pollenfilter, de remvloeistof, het oliefilter en de olie is nu vervangen.
    Kosten, beurt 2 €293, remvloeistof vervangen €60, Airco reinigen €43 (met Forte airco reiniger) en Forte Gas €20.
     
  3. ok dank je [MENTION=1954]focusp[/MENTION]
    Blijf erbij dat ik de prijs van de dealer stevig vind.
    Bijna 300 euro voor alleen een oliewissel, oliefilter en interieurfilter.
     
  4. Op de eerste pagina (uitdraai ETIS post #6) kun je zien dat het meer is dan dat, inspectie van diverse zaken kost ook tijd. Het is wat erg kort door de bocht om het alleen als oliewissel, oliefilter en interieur filter te zien. Je krijgt er ook weer een jaar pechhulp service voor.

    Maar goed, dit is in herhaling vallen ;)
     
  5. Je kunt niet rekenen met alleen de prijs van de onderdelen, de monteur, werkplaats etc. moet ook ergens van betaald worden. Er moet vooral veel gecontroleerd worden en dat kost ook tijd. Heb ook wel een heel klein beetje medelijden met de monteur die de beurt moet uitvoeren, het controleren van de kofferbakverlichting lijkt me nu niet echt het hoogtepunt van de werkdag...
    De pechhulp vind ik ook een sterk punt, deze zou ik anders zeker ergens anders regelen. Bij de ANWB kost deze €150 en dan is de beurt opeens best wel goedkoop...
     
  6. Daar hebben jullie zeker gelijk in. Tijd kost geld, en de pechhulp is ook een sterk punt.
     
  7. Hoeveel pechhulp heb je met een goede auto nodig? Als je zelf een band kunt wisselen dan is het goedkoper om voor die ene keer in 20 jaar een sleepdienst te betalen dan een abonnement af te sluiten. Pechhulp in het buitenland zit meestal al in de autoverzekering (WA+) en reisverzekering.
     
  8. Ik dacht dat filter vervangen veel werk was. Interieurfilter vervangen (filmpje uitgebreid hoe vervangen filter op youtube) nog geen 5 minuten wat ik zelf in de garage zag. Ze hebben gratis de retourslang vervangen van de koelvloeistof. Dit koste 5 minuten werk. Band plakken duurde wat langer. De rest heb ik niet gezien.
     
  9. Laat ik beginnen te zeggen dat ik de kosten vraag wel begrijp maar daar blijft het dan ook gelijk bij. Ik snap best dat iedereen op de kleintjes moet letten en als die kleintjes heel erg klein worden dan moet je jezelf afvragen of je wel tot aanschaf van een auto over moet gaan.

    Een veel voorkomend probleem met de aanschaf van een auto is dat men niet de moeite neemt uit te zoeken wat de kosten zijn die gepaard gaan met het op de weg houden van de auto en het onderhoud is daar één van. Bezint eer gij begint kan in dergelijke gevallen weer eens uit de kast gehaald worden.

    Ik heb in de afgelopen 30 jaar verschillende merken auto's mogen bezitten en los van de auto's in de categorie "Daar heb ik een mannetje voor" durf ik te zeggen dat de prijzen van Ford echt niet buitensporig zijn in zijn/haar klasse, auto rijden kost nu eenmal geld of je het leuk vindt of niet.

    Indien je de Focus laat onderhouden bij een Ford dealer neem dan eens de moeite om de specificaties van de onderhoudsbeurt door te lezen zodat er een beeld ontstaat van wat er zoal gedaan wordt. Deze gegevens kan de dealer verstrekken of, zoals al eerder aangegeven in dit draadje, kunnen worden online worden ingezien via oa. de Etis website.

    Klagen is prima maar stellen dat het vervangen van wat kleine onderdelen bijna 300 eurie kost is natuurlijk nergens op gebaseerd. Vanzelfsprekend zijn de kosten van de onderdelen tijdens een onderhoudsbeurt van ondergeschikt belang iedereen moet een inkomen zien te verdienen zo ook een monteur die deze werkzaamheden aan de Focus verricht.

    Nu weet ik dat er mensen zijn die geld uit het niets kunnen toveren, mij is dit echter nog nooit gelukt en met mij waarschijnlijk vele andere ook niet waaronder bv de Ford dealer ;)

    Nu weet ik niet of u als lezer van dit betoog voor een werkgever werkt of dat u een eigen onderneming heeft, maar mocht u als werknemer door het leven gaan verdiep u dan eens in de kosten die de werkgever verhaald op de klant, voor vele zal er een hele nieuwe wereld opengaan.

    Ik schat mijzelf als gemiddelde Nederlander in, ik heb geen sterke drang om in de top mee te moeten lopen. ik heb dan ook een heel gemiddeld inkomen, iets wat voor de meeste eerste monteurs ook zal gelden. Toch houdt dat in dat de dealers waar deze monteurs werken forse arbeidsloon kosten hebben en ja net zo goed als dat mijn klanten moeten opdraaien voor mijn kosten zal ik moeten opdraaien voor de kosten van de dealer waar ik mijn auto laat onderhouden, het is niet anders.

    Nu kan ik daar natuurlijk op besparen niemand houd me tegen. Daar staat dan weer wel tegenover dat ik niet moet zeuren bij Ford als er iets niet helemaal lekker verloopt met mijn auto en geloof me ik weet waarover ik praat.

    Helaas lees ik maar wat vaak dat mensen niet tevreden zijn over de service van de dealer of van Ford. Het moge duidelijk zijn dat er dealers zijn die steken laten vallen en ook Ford mag zo af en toe best iets beter zijn best doen. Maar even zo vaak valt er tussen de regels door te lezen dat ook de klant niet schoon van fouten is door bv te klagen over het niet mee willen werken van de dealer en/of Ford in het geval van kostbare reparaties terwijl men zelf het onderhoud heeft gedaan aan de auto.

    ik wil niet zeggen dat je naar de Ford dealer "moet" voor het onderhoud maar voor die zuur verdiende centen die je daar uitgeeft creëer je wel iets en nee daarmee doel ik niet op de garantie maar op een vertrouwensband. Het klinkt misschien allemaal erg geromantiseerd maar nogmaals ik weet waarover ik het heb en kan dan ook stellen dat ik daar al een aantal keren dankbaar gebruik van heb mogen maken.

    Moraal van dit verhaal, ik had gewoon zin om een stukkie te schijven :schater:
     
  10. Ik heb wel in de gaten dat jij niet op de centen hoeft te letten. Zie auto`s die jezelf hebt gehad. Tuurlijk zijn de onderhoudsprijzen veel te duur. Ik ben wat ouder en reken nog graag om. Zou jij je auto laten maken voor bijna 700 gulden voor dat beetje werk? Waarom zijn kleinere garages (niet merk gerelateerd) goedkoper? Heb je gezien hoeveel reclame Ford maakt? Champions league, waarmee ze nu gelukkig stoppen. Dat geld kunnen ze beter stoppen in verlaging prijzen van auto`s of onderhoud voor klanten. Waarom denk je dat zoveel mensen niet meer naar een dealer gaan? Ik heb ook een eigen monteur die werkt in een dealer garage maar die geeft ook aan dat de prijzen echt belachelijk zijn.
     
  11. #51 antig01, 18 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2014
    Belachelijke reactie. Ga alstublieft naar je "mannetje" en ga dan niet zeuren als achteraf blijkt dat alles half gebeurt. Reken je ook je salaris om naar guldens en ga je dan je baas bedanken omdat je het zo veel vind?
     

  12. Het staat je vrij je eigen onderhoud te doen hoor. Geen Ford dealer die je in de weg staat..

    Punt wat de heren proberen te maken is dat je bij de beun alleen voor de onderdelen betaalt en bij Ford ook voor veel andere dingen.
    Zoals het juiste gereedschap, kennis garantie etc...
     
  13. En daarbij dat niemand zonder dealer kan, de beunhaas, de universeel de consument, dus een dealer is altijd nodig.

    En ik durf te wedden dat als de mensen die een dealer te duur vinden vragen wat alleen olie en een filter kosten en dan niet terug komen om een kraakje rammeltje of garantie, dat de dealer voor deze mensen de prijs wel wil verlagen.

    dus net als de beunhaas, oliestop eruit, olie erin en verder nergens naar kijken en euro's aftikken.
     
  14. :thumbs: Dus daaraan kan jij afleiden dat ik niet op de centen hoef te letten heel bijzonder, misschien ben ik wel bereid er meer voor te laten dan een ander. Wel wordt duidelijk dat je het epistel niet hebt gelezen en het ook niet snapt, maar goed ieder zijn ding.

    Tja wat is wat ouder zelf heb ik bijna 48 jaar op de teller staan dus ik denk dat ik wel iets ervaring heb met centen van nu en toen. Terugrekenen is wel erg 2013 vind je zelf ook niet, doe je dat ook met je salaris of dan juist niet ;), sorry allemaal gebazel natuurlijk.


    Tja wat zal ik hier nu op antwoorden en ik weet wat een boel lezers nu denken, "Gewoon negeren Joost geen antwoord op geven" Laat ik het dan zo zeggen ik ken je niet, ik weet niet wat je doet of gezien je opmerking over leeftijd, wat je gedaan hebt maar één ding weet ik wel het zal geen commerciële functie zijn geweest.


    Het ludieke van dit verhaal is dat je de ondertoon van mijn betoog niet hebt begrepen en ook niet geheel op de hoogte bent van de speldenprikken die ik zo af en toe graag uitdeel. Dat is geen schande ik neem het je niet kwalijk maar moord en brand schreeuwen omdat je de rekening gepresenteerd krijgt voor gedaan werk is een beetje goedkoop denk ik, tenzij je er een proletarische levenswijze op na houdt natuurlijk.

    Oja ik ga zo nog even mij tank vullen met Shell V-Power, goedenavond :schater:
     
  15. Je bedoelt die marketingrotzooi voor yuppen?
     
  16. :schater: Ja die ja, ik hoef immers niet op de centen te letten heb ik zojuist gelezen.
     
  17. Helaas vind ik de reactie van Antig01 ......, maar dat moet hij zelf weten. Als je goed had gelezen ben ik deze discussie begonnen en volgens mij heb je het niet doorgelezen.

    Kijk de een heeft werk dan ander niet en de een verdiend genoeg en de ander kan net rondkomen. Ik heb mijn auto ook gewoon naar de Ford dealer gebracht.

    Het lijkt of de mensen die reageren allemaal netjes de auto naar de Ford dealer brengen en nooit naar een beun of onafhankelijke dealer en nooit ergens anders spullen hebben gekocht als bij de officiële dealer. Ook een goede beun moet je betalen !!!

    Iodokus
    Helaas heb ik geen salaris dus daar kan ik niet op reageren. En Iodokus ik ben gelukkig niet commercieel ingesteld en blij toe want zulke mensen daar heb ik niks mee. Maar had jij je auto vroeger voor een onderhoudsbeurt naar de dealer gebracht als je 700 gulden moest betalen ook als omrekenen 2013 is.
    We zijn nagenoeg leeftijdgenoten trouwens !!

    Ik moet zeggen, en dat heb ik al aangegeven volgens mij, dat ik tevreden ben met mijn Ford Dealer.
     
  18. Elco dit is wel heel kort door de bocht, of ik begrijp je verkeerd.
    Ik reken mijzelf ook tot een beun of meer hobbyist. Kan wel stellen dat we over het algemeen (met name Lars) de speciale tools etc. wel hebben. Kost idd wel geld. Maar daar hebben wij de dealer niet perse voor nodig. Ook voor het uitvoeren van reparaties volgens voorschriften.

    En olie eruit en erin, ik durf te stellen dat dit zeker onze werkwijze niet is. Dat kunnen behoorlijk wat mensen op dit forum wel bevestigen. Kortom niet alle beunen werken zo.

    Verder ben ik het wel eens dat wanneer je de auto naar de beun brengt, je naderhand niet moet gaan lopen klagen om garantie bij de dealer.
    Er zijn immers spelregels, maar ook normen en waarden.
     
  19. #59 Wipneus, 18 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2014
    En daar ben ik het uiteraard mee eens. Er zijn ook goede beun(hazen) bij.
     

  20. Dat je geen salaris hebt, is uiteraard kudt.
    Maar misschien moet je iets meer commercieel ingesteld zijn voor jezelf, wellicht komt het je dan ten goede. En commerciële mensen zijn bij lange na niet altijd gladde salesmanagers of telefoonverkopers zoals je wil.

    Je bent al commercieel bezig als je een buitendienst functie of zelfs automonteur bent.

    Wat betreft het onderhoud en dan het terugrekenen naar guldens.... Ja als je alles terugrekend naar guldens, dan kom je tot de conclusie dat alles verdubbelt is, maar de inkomens over het algemeen ook.
    Neemt niet weg dat mede door de geweldige regering in Den Haag het leven wel heel erg duur is. Maar goed onderhoud, daar ging het over: als je auto nog in de garantie valt of je aanspraak wil maken op coulance (indien nodig) dan breng je de auto naar de dealer. Boeit dit niet breng je 'm naar een adres naar keuze. Uiteraard speelt de leeftijd van een auto ook mee. Maar dan achteraf niet mekkeren over slechte service bij dealers wanneer ze je niet tegemoet komen.
     

Deel Deze Pagina