1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Onderhoudsbeurt en kosten

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Wipneus, 5 nov 2014.

  1. [MENTION=15364]focusgebruiker[/MENTION] is het wel eens in je opgekomen dat niet iedereen zo handig is dat je zelf de beurt uit kan voeren. En tuurlijk ben je goedkoper uit als je op internet spullen besteld. Dat is toch met alles zo.
     
  2. #82 focusgebruiker, 22 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 nov 2014
    Nou, nou.. niet gelijk zo aanvallend zeg. Dat heeft niets te maken met "zelf" een beurt uitvoeren. Ik benoem immers "samen met een monteur" DHZ garages heb je door het hele land zitten, dus altijd wel ergens in de buurt. Kwestie van beetje uitzoeken en googelen. Er zijn alleen een legio mensen die liever naar de dealer gaan dan zelf even rond kijken naar de mogelijkheden. Maakt mij verder niet uit. Dus ipv dat er allerlei dingen niet in mij opkomen, probeer ik juist duidelijk te maken dat een beetje speurwerk aardig kan lonen. Is dat wel eens in je opgekomen?

    Nog een kleine aanvulling: Ik ga er vanuit dat een ieder die hier op het forum zit op een of andere manier zelf bezig is met de auto. Mensen die dat niet doen, gaan direct naar de dealer zonder hier even te kijken. Of we kunnen ook allemaal het zelfde antwoord geven: "ga naar de dealer" Er is ook een sticky-topic met tips over de aanschaf van een focus en waar je dan op moet letten. Vindt ik een fantastisch topic! De persoon die dat gemaakt heeft krijgt mijn lof. Had ook kunnen zeggen: koop maar een nieuwe ford bij de dealer..... :lol:
     
  3. #83 thecure, 22 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 nov 2014
    je moet geen appels met peren vergelijken.
    dit zijn de prijzen voor een 1.0 ecoboost motor en heb ik even snel opgezocht, mogelijk zijn ze nog een paar euro goedkoper te krijgen.
    maar:
    deze bougies in deze ecoboost zijn van een speciaal type en daarom duurder.

    en de olie is ook speciale 5w20 met aparte specificaties. duurder dan gewone 5w30.
     
  4. Alle onderdelen kun je ook zo los bij je dealer kopen alleen geen olie daarvoor even naar een automaterialenzaak, daar zou je ook dd onderdelen kunnen kopen zijn ze misschien ook iets goedkoper want ander merk.


    Ik zal zeker niet elke dealer over de dezelfde kam scheren, maar wel bij dezelfde kapper, helaas. Daar moet geld verdient worden zoals overal en er zijn maar heel weinig dealers waar tegen de monteur gezegd zal worden dat het wel wat langer mag duren of de klant moet erop staan te wachten en dan zal een beurt zeker niet sneller gaan dan de tijd die ervoor staat.
     
  5. Ik gaf gewoon een voorbeeld van standaard bougies en filters etc. niet iedereen heeft natuurlijk een focus van 99 ;)
    Het gaat er om dat je zelf je spullen redelijk goedkoop kan kopen als je wat speurwerk doet. De dealer zegt bijvoorbeeld ik moet een bobine van 140,- euro want die gaat langer mee. Ik zeg ik koop er 1 van 28,- euro en vervang dat ding gewoon elke 25000 KM. En het is idd nooit in mij opgekomen dat er geen handige mensen op het forum zitten :lol: De niet-handige mensen hebben waarschijnlijk nog nooit zo'n forum gezien. Wat er inderdaad niet in mij is opgekomen is dat je voor andere focussen duurdere bougies nodig hebt;)
     

  6. Het was niet bedoelt om je aan te vallen. Echter je noemt onderhoudsprijzen die voor iemand die niet zelf sleutelt niet haalbaar zijn. Die voelt zich vervolgens opgelicht door zijn garage terwijl dat wellicht niet zo is.
     
  7. Het komt best wel vaak voor dat garages (niet dealers) de hoofdprijs rekenen voor onderdelen. Volgens mij heeft dat veel te maken met slecht inkopen bij dure groothandels die erop ingesteld zijn dezelfde of de volgende dag te leveren. Als de klant een week kan wachten dan kunnen ze veel goedkopere onderdelen inkopen. Maarja, wil een garage een onderdeel bestellen voor een auto die niet bij hun binnen staat? Dan krijg je gezeur met onderdelen aanbetalen en zo.
     
  8. Waarom om de 25k je bobine vervangen terwijl deze goed is?
    En ook wel n rare veronderstelling dat mensen handig zijn, als ze op dit forum zitten.... Er zijn er genoeg die 't onderhoud uitbesteden omdat ze het niet kunnen, terwijl ze toch op t forum komen.
     
  9. Zoals ik :)
     
  10. Onze focus mag morgen voor de jaarlijkse beurt (3e jaar alweer).
    Nu is dit een zo gehete kleine beurt volgens mij, gelijk aan het eerste jaar.
    Waarom vragen ze het eerste jaar 192euro, en dit jaar 318euro??
    Ik vindt dat goed onderhoud belangrijk is, en voor niks de zon op gaat, maar waar zit dit verschil in? (mss ze ik wel een aantal werkzaamheden over het hoofd?)
     
  11. #91 kolere, 1 feb 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 feb 2015
    Normaal hanteert Ford een klein-klein-groot regime, dus dan zou dit een grote zijn... Officieel bestaat bij Ford groot en klein niet meer.
     
  12. vorig jaar wassie 287euro.
    €192-€287-€318-€287-€192 is de prijs volgorde voor de standaard beurten.
     
  13. #93 kolere, 2 feb 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 feb 2015
    Ja en de derde €318 dan klopt toch wat ik zeg?

    Nogmaals derde is nooit een kleine geweest, maar altijd een grote. Zo worden de bougies bijvoorbeeld bij 3 jaar/60.000km en 6 jaar/120.000km vervangen. het verschil tussen 1-2 en 4-5 weet ik niet, maar bij de 1 en de 5 beurt zal vast minder gecontroleerd worden.
     
  14. Deze prijs voor jaar 3 klopt helemaal. Volgende link geeft de beurten 1 (jaar 1/20.000 km t/m jaar 10/200.000 km) >klik<
     
  15. Als je op Ford ETIS kijkt kun je de controlelijst per beurt opvragen, daar staan de werkzaamheden in.
    https://www.etis.ford.com/
     
  16. Schijnt in het vervangen van de bougies en luchtfilter te zitten. (verschil beurt 2 en 3 jaar).
    Beurt zat standaard trouwens op 335euro.
    Pollenfilter was ook nog erg vervuilt met bladeren en is vervangen (ventilatie maakte toevallig vanmorgen zomaar een raar bijgeluid) totaal weer 365euro lichter.
    Hij kan er weer een jaartje tegenaan :).
     
  17. #98 antig01, 2 feb 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 feb 2015
    Het hele eieren-eten met de beurtprijzen zit als volgt:

    Vroegah; Klein (20k) Klein (40k) Groot (60k).

    Hierbij kwamen na de 3e beurt veel mensen niet meer terug bij de dealer omdat de 3e grote beurt zo duur was. Mensen vergaten dan ineens dat ze de 2 kleine beurten relatief weinig betaalden.

    Dus wat dacht Ford? We smeren de totaalprijs van 3 beurten uit. Het heet nu ook geen klein of groot meer, echter de inhoud is nooit veranderd.
    De 1e en 2e beurt betaal je dus relatief veel, terwijl de 3e beurt eigenlijk te goedkoop is.

    Eind van de rit heb je na 3 beurten dus in verhouding net zo veel betaald.

    Persoonlijk heb ik dit altijd een slecht plan gevonden, immers mijn ervaring is is dat de meeste mensen het helemaal niet erg vinden om flink te betalen voor een grote beurt. Daar is het immers de grote beurt voor..
     
  18. Ah ik kon ook al niet veel argumenten vinden voor de prijsverschillen tussen 1, 2 en 4,5. Ford zou het op een manier moeten kunnen uitleggen. Wanneer je prijsverschillen niet kan verklaren worden klanten eerder wantrouwend. Jouw - de echt - verklaring is als officiële verklaring denk ik niet erg tactisch, maar zou voor mij bevredigend zijn.
     
  19. Wie heeft een antwoordt:
    Sinds een 3 tal weken heb ik steeds meer last(met name op de langere ritten) dat mijn koppelingspedaal(focus diesel stage3 115PK) halverwege blijft hangen. Voet eronder en klapt terug. Als ik kortere stukjes rijdt is het minder, ook als hij koud is. Hij koppelt overigens(nog) heel goed en hoor/voel ook niets vreemds. Als ik dan in zijn vrij een aantal keren pomp met koppeling is het weer even weg. De veer is het niet. Met name als ik de koppeling langere tijd niet gebruik(autoweg stukken) dan heb ik er bij de eerste stops meestal weer lasts van. Het is een hele keten maar een dure en ben niet van plan om op goed geluk van alles maar te gaan vervangen. De dealer 'specialisten' hebben mij tot nu nog niet kunnen helpen. Wie heeft hier meer verstand van? Kan het de remvloeistof zijn?(is gekoppeld) of lucht in leiding(of in gever/nemer deel)waar het nog het meest op lijkt.
    Is soms behoorlijk irritant. Soms trap ik pedaal in en is de eerste helft helemaal geen weerstand alleen het laatste deel weer en dat gaat goed(koppelen op zich) Heeft hier iemand meer verstand van? Ik hoor het graag spoedig.
     

Deel Deze Pagina