1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Onderhoudsbeurt en kosten

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Wipneus, 5 nov 2014.

  1. Tsja en straks koeren dat er helemaal geen dealer meer in de buurt zit en je weet-ik-hoeveel kilometer moet gaan rijden voor een beurt.

    Ben het met [MENTION=3422]antig01[/MENTION] eens, je bent vrij om het zelf of ergens anders te laten doen.
     
  2. Ik heb er verder ook geen moeite mee om hem naar de dealer te brengen. Meestal doe ik dat de eerste 3 jaar ivm garantie. Maar ik wilde alleen weten waarom het zo duur is nadat ik zie dat ze maar 3 of 4 dingen vernieuwen.

    Hij gaat sowieso naar de dealer ivm eventuele fouten van de retourslang van de koelvloeistof. http://focusclub.nl/forum/showthread.php?t=40351
    Want mocht die niet goed zijn wordt die door de dealer gratis hersteld.
     
  3. @wipeus Sorry dacht dat je vraag al beantwoord was! Met betrekking tot de prijs ligt het gewoon echt aan wat voor beurt je uitvoert. Bij 9 van de 10 merk garages ben je zoveel geld kwijt. En super veel verschilt de Ford niet met andere merk garages, bij VW betaalde ik ook ongeveer dezelfde prijzen!
     
  4. omdat die man die de beurt uitvoert ook graag wat beleg op z'n boterham wil verdienen ;)

    even een voorbeeld: laatst was hier een CV monteur die een tijdje bezig is geweest om de CV ketel te repareren.
    het euvel: een ringetje van 20 eurocent en aan het einde van het verhaal lag daar een rekening van bijna 150 euro :grote ogen:
    je betaalt voor die 3 of 4 onderdelen echt geen 300 euro, daar zit gewoon meer bij.
     
  5. Leuk topic, zelf zit ik ook in dubio over wat te doen met de beurt. over 5000 km is ie aan de beurt voor de 50.000 km beurt.
    Ja inderdaad voor de oplettende lezer: hij loopt uit de pas met het ford-schema, omdat hij bij aankoop een stand had van 30.000 en hij toen een beurt kreeg.

    aangezien hij volgens het ford schema bij 60.000 een grote beurt moet krijgen, lijkt het me verstandig deze nu te doen.

    Met de olie ging wipneus inderdaad al in de fout, de ecoboost heeft speciale 5w20 olie nodig, die voldoet aan specificatie Ford WSS M2C-948B.
    naast castrol wordt deze ook geleverd door mpm en kroon oil.

    Deze olie kun je op internet kopen voor rond de 70 euro voor 5 liter.
    oliefilter kost rond de 10 euro.
    luchtfilter 15 euro
    interieurfilter 30 euro
    bougies 15 euro per stuk.

    samen 170 euro aan materiaal.
    En zoals gezegd, veel van de controlepunten zijn visueel en kun je zelf doen.

    Nog altijd een stuk goedkoper dan de bijna 300 euro van de dealer, en ik twijfel of hierin de bougies en luchtfilter zijn meegenomen, of dat dit alleen een basisbeurt is met oliewissel.

    Voordeel van de dealer is dan inderdaad de carrosseriegarantie, en Ford assistance, waardoor een anwb abonnement overbodig is.

    De dealer heeft inderdaad kennis welke hij bij moet houden, maar desondanks vind ik het verschil in prijs aan de stevige kant.
     
  6. Veel duidelijker dan de link die ik al postte gaat het niet worden:

    Dus ja je bougies worden bij 60.000km vervangen...
     
  7. Luchtfilter ook bij 60.000
     
  8. Heeft iemand al een nagedacht wat zijn/of haar werkgever doorbelast aan zijn opdrachtgevers. En dan hebben we nog niet eens over een advocaat of notaris, daar krijg alles per minuut in rekening gebracht.

    Ik heb nog nooit een faktuur van de dealer gezien als ik hem belde o.i.d.

    Ja mannen, autorijden is duur en de pijp moet ook roken.
     
  9. Desondanks wordt er voor de 1.0 EcoBoost gelukkig geen diesel of 2.5 ST/RS onderhoudstarieven berekend ;)
     
  10. De prijzen van de Ford dealer vind ik niet over dreven duur als je hiervoor een BMW reed uit de 3 serie met de 2,5 6 cilinder daar houd je geen vaste jaar of x aantal km beurt maar via de bc stond je een paar keer per jaar in de garage (bij nog geen 20.000km /jaar) en iedere keer minimaal 400 euro lichter.Nu netjes 1 x per jaar voor de beurt en de prijzen weet je nu bij de Ford dealer dus de mijne blijft mooi bij de dealer.
     
  11. Gisteren heeft de auto een onderhoudsbeurt (toch maar bij de Ford dealer) gehad en weer 293 euro lichter. Ze vonden nog een draad in de band dus die moest geplakt worden. Met een beetje geluk kan ik er weer een jaartje tegenaan. Ze hebben uit voorzorg onder garantie wat eigenlijk (nog) niet onder garantie Ford valt de retourslang van de koelvloeistof vernieuwd. Wat goed van de dealer, was nog geen 10 minuten werk !!!
    Zag namelijk dat hier op het forum een discussie over was.
     
  12. Pas ook de tweede beurt laten uitvoeren (1.0 ecoboost 2012, 34k). Naast standaard beurt zijn er, na overleg, nog wat extra's uitgevoerd:
    -vervangen remvloeistof, moet iedere twee jaar
    -airco reinigen met forte airco reiniging. Pollenfilter vervangen zit al bij de beurt, reinigen niet. Weet niet of dit echt nodig is maar ivm astma gevoelige kinderen leek me dit extraatje wel handig.
    -forte gas treatment. Zinvol? Geen idee, dealer is blijkbaar fan van forte en gooit dit standaard (en zonder overleg) in je tank. Of is dit een voorschrift/aanbeveling van ford? Baat het niet dan schaad het niet denk ik dan maar.
    Al met al wordt de beurt hiermee ruim 100euro duurder, dat is weer minder...
     
  13. Ok. Maar op het brandstof additief na heb je verder overal toestemming voor gegeven dus dan kan de prijs geen verrassing zijn.
     
  14. Klopt, ik heb akkoord gegeven voor de extra's en van tevoren is keurig gemeld wat de extra kosten waren. En als service heeft men ook nog geprobeerd een lelijke kras van de motorkap weg te poetsen (helaas niet helemaal gelukt). Ik bedoelde dit ook niet als klacht! En over een flesje forte van 20 euro ga ik niet moeilijk doen. Wilde alleen maar zeggen dat het bij elkaar toch een aardig bedrag is om weer een jaar te kunnen sturen.
     
  15. #35 nickysmeding, 12 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 nov 2014
    Indien de kinderen astmatisch zijn is een interieur filter plus misschien geen overbodige luxe. Ik heb hem zelf nu ook in de mondeo zitten, omdat mijn vriendin last heeft van hooikoorts en ook allergieën heeft, en ze heeft er erg veel baat bij.
     
  16. Dat noemen ze nou up-selling [MENTION=7013]nickysmeding[/MENTION] [emoji1]
     
  17. Er is geen woord van gelogen dat het interieur filter plus werkt en eens in de zoveel tijd de airco laten reinigen is ook niet overbodig.
     
  18. Vond er dit oude draadje over:
    http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=13972&page=3
    Geweldig forum is dit toch! Alles wat je wilt weten is te vinden of anders weet iemand het wel, super!
     
  19. Wat was je nou totaal voor deze beurt kwijt [MENTION=1954]focusp[/MENTION] ? Hebben ze ook de bougies vervangen?
     

Deel Deze Pagina