1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mag naar prullebak(is niet meer van toepassing)

Discussie in 'Performance' gestart door jason101, 2 jan 2011.

  1. Ik hoorde zoveel tegenstrijdige antwoorden dat ik het op en zeker moment niet meer wist en de bak moest gewoon open om er eindelijk eens achter te komen.
    Dat "blacktops" dus mechanisch zijn is dus bull s*it. Kosten voor een ruilkop incl d-riem en arbeidsloon kunnen oplopen tot 1700/1800 euri. Dit word mij toch echt te veel, afgewogen wat de auto nu nog waard is. Zou ik het wel doen en wil de auto later alsnog en keer inruilen krijg ik er echt niet meer voor terug omdat er een andere kop in zit. Op zoek naar wat anders dus.
     
  2. Dat er een ander kop op gaat is niet ten koste van een auto verkopen gaat er meer om vind je het waard om te doen. Ik had al zoveel gedaan aan mijn focus dat ik toen moest beslissen of er een ander onderblok in zou gaan ja of nee. Heb het uiteindelijk wel gedaan dit vanwege weinig kilometers en de rest van de focus was schade en roestvrij. Dan volgende... Wat koop je terug en wat doe je met je eigen focus want met een versleten kop zal je hem niet 123 kunnen verkopen. Ik liep gegeven moment te rekenen wat krijg ik voor een focus met een kapotte motor en wat krijg ik terug als ik de motor laat vervangen. Laatste leverde toch het meeste op. Als ik jou was zou ik gewoon een kop op de sloop halen die in orde is (dus de focus laten repareren) en dan focus de deur uitdoen...;)
     
  3. een auto blijft hoe dan ook een slechte investering;)

    maar met die nieuwe kop kan je wel weer een hoop km's met het beestje rijden;)

    laat het is 1800 euro kosten, maar wel weer 100000 km kunnen rijden, dan kost die kop uiteindelijk maar 1,8 eurocent per kilometer;)
     
  4. Moet je nog wel meerkenen wat er nog meer aan kosten bij kan komen ding staat zo goed al op zo,n 2 ton dus er kan meer bij gaan komen.. Ik zeg repareren en wat jongers op zoeken met minder kilometers ;)
     
  5. #125 jason101, 3 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 feb 2011
    @Berry: Mijn mening is, Ik krijg voor deze auto met dit bouwjaar en deze kilometerstand hooguit €2500,00. Als ik er nu nog €1800,00 in inversteer dan zou mijn nettowinst €700,00 zijn.
    Zonder reparatie krijg ik er zowiezo meer dan €700,00 voor.
    Mijn keus is gemaakt en ben al begonnen om een en ander weer in orginele staat te brengen, waaronder de orginele achterlichten weer te plaatsen. Een en ander gaat binnenkort de verkoop in.
     
  6. Als ik het optel 700 euro of laat zeggen 1000 euro plus max denk ik 500 euro met een kop van de sloop is 1500 euro krijg je er dan 2500 euro alsnog voor zie ik nu al een winst van 1000 euro dus waarom geen reparatie ????????
     
  7. Nu moet je er puur zakenlijk naar kijken,
    bouwjaar 1999 196.xxxkm gelopen, restwaarde zou bij een goede 1.8i idd
    rond de €2500,- zijn, maar dat is dan wel de verkoopwaarde, en niet de inruilwaarde....
    Technische staat en uiterlijke staat kan je zelf het beste beoordelen....
    is het dan nog de investering van je opgegeven €1700 / €1800,- waard??
    Zakenlijk gezien is deze economisch totall-loss, hoe zuur het ook klinkt, het beste
    kan je hem gewoon inruilen, uiteraard niet bij de garage waar je de inspectie hebt
    laten doen, het lijkt misschien oplichten van een garage, maar dat valt reuze
    mee, grote kans dat hij direct naar de export gaat, dus de garage loopt geen risico.
    Ook geven ze standaard al te weinig voor je auto terug, en zit er een behoorlijke
    winst op de auto die je gaat aanschaffen, dus dubbele winst voor de garage;)
    uiteraard is het wel raadzaam om aan te geven dat de kleppen wat tikken....
    kan je wel rustig slapen zonder schuldgevoel.
     
  8. Zo bekijk ik het dus ook. Bij het inruilen van mijn vorige auto is de verkoop rond gemaakt zonder dat de dealer de auto ooit had gezien tot aan de overdracht.
     
  9. #129 michaelrally, 4 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 feb 2011
    Ik ga toch nog eff reageren op deze topic

    jason jouw motor beschikt over stelplaatjes kijk maar heel goed op de foto en dan bij de uitlaat nokkenas bij de 4e cil
    hier zie je duidelijk een hoogte verschil en een inkeping!


    nogmaals ik ben ford monteur en ford werkt niet met hydraulische stoters!!!!!!!!!!

    heb zelf ook een blacktop gehad en hier heb ik kleppen van gesteld door middel van stelplaatjes, als jouw monteur vol blijft houden dat jouw motor hydraulische stoters heeft moet hij eens terug gaan naar de opticien voor een nieuwe bril of terug gaan naar school!!!!!!!!!!!!!!!


    aangezien een 1.8 blacktop en 2.0 blacktop precies dezelfde motoren zijn durf ik er nu mijn JAAR salaris op te verwedden, dat jij stel plaatjes heb

    zie plaatjes van ford ecat( onderdelen programma van ford)
    hier is duidelijk zichtbaar dat je stelplaatjes heb
    [​IMG]
     
  10. naamgenoot, laat hem maar;) hij luistert toch niet........
     
  11. #131 kolere, 4 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 feb 2011
    Toch heb ik wel waardering voor mensen die blijven proberen te helpen! Denk alleen niet dat het veel nut heeft:P.

    :cheer:Michealrally:cheer:

    Anders stelt Micheal de kleppen voor 1000 euro? :P. Als je in Delft bent geweest, welke monteur heeft er naar gekeken? Dun 1.85, rond de 50 jaar oud? Dat is wel een goede vent.
     
  12. #133 jason101, 4 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 feb 2011
    Lekker duidelijk Elco maar op deze site moet je inloggen.
     
  13. #134 jason101, 4 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 feb 2011
    De goeie vent waar jij het over hebt is idd diegene die mij geholpen heeft. En juist hij was diegene die zo verbaasd was over wat hij onder de kleppendekdel tegenkwam.
    De nokkenas nokken zoals hij dit mij simpel uitlegde zijn ingesleten wat hij me ook duideljik liet zien en is idd zichtbaar. Sommige zijn zelfs vervormd. Hierdoor tikken ze tegen het frame van de kop aan. Dus hydraulisch of niet, kan me eigenlijk geen reet meer schelen, afstellen zit er niet meer in.
     

  14. sorry, dacht dat je het plaatje zo kon zien,

    iig,

    www.hbase.nl

    dan voor je je kenteken in, en kan je alle onderdelen van je auto zien die je veelzijdig vervangt. hier klik je in het linkerkolom bij cilinderkopdelen aan, hier vind je je klepstoters. deze zijn mechanisch en dus te stellen,

    maar als de nokken krom zijn, dan houd het sowiezo al op.
     
  15. #136 jason101, 5 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 feb 2011
    Ik vind al die reacties van jullie best wel grappig. Een oordeel vellen zonder iets te weten ,maar te zwijgen over iets te hebben gezien. In eerste instantie ging ik ook uit van de kleppenstoters maar het zou ook wat anders kunnen zijn, zei ik nog omdat volgens andere die ik gesproken heb de klpestoters constant hoorbaar zouden moeten zijn.
    Maar goed, de monteur die mij geholpen heeft kon met zijn "getrainde oor" bij het luisteren al vertellen dat het hier niet om klepstotes ging. Dus deksel eraf, en ja, toen kwam het euvel aan het licht.
    Dus, en dat geld voor jullie allemaal. oordeel in het vervolg niet zo snel.
     
  16. Uiteindelijk komt het geluid dus van de nokkenas begrijp ik uit je verhaal?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  17. heb je niet genoeg aan alleen nieuwe nokkenassen dan ?
     
  18. #139 Danny, 6 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 feb 2011
    lol
    ik zal zelf allang de kleppendeksel eraf gehaald om te kijken
    maar wat ga je er nu mee doen? repareren ofniet?

    zoniet kun je nog altijd weilanden omploegen met je kleine tractor haha
    [/facepalm modus aan]
    [​IMG]
    [/facepalm modus uit]
     
  19. En dan? Waarschijnlijk had ik, met mijn verstand van autotechniek niet verder gekomen dan alleen de kleppendeksel eraf halen. Ik had zelf niet geweten waar ik het had moeten zoeken.
     

Deel Deze Pagina