1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 EcoBoost 150pk Hoog verbruik 1.6 EcoBoost 150pk

Discussie in 'Performance' gestart door ronver, 15 mei 2014.

  1. zeker met dakkoffer zijn dit prima cijfers, beter dan dat ik haalde met dakkoffer erop ;)

    Eerder deze week brandde bij mij ook het lampje, BC gaf aan nog 45 km te gaan, ging 44,5 liter in, da's normaal dus.
     
  2. het verbruik lijkt me nu prima voor deze wagen
    qua tank hoeveelheid bij waarschuwinglampje, dit klopt het ook wel ongeveer
     
  3. Ik zit op het moment in Spanje. De heenweg via Parijs en Millau een verbruik van 8,7/100km gemiddeld. Twee volwassenen, een hond in de kofferbak en de grootste dakkoffer die er op past. Ik rij bijna de hele weg 140 km/uur. Volgens mij wel een mooi verbruik gezien de omstandigheden.
     
  4. Dank u, het was een zeer mooie vakantie en aan de Middellands Zee is het klimaat altijd wel aangenaam :-)

    Zoals ik had verwacht zijn mijn verbruikscijfers nu zeer ok. Ik vind het toch altijd fijn om te weten dat er niets met de wagen scheelt. Bedankt voor het meedenken het het meedelen van jullie ervaringen.
     
  5. Laatste tijd is bij mij het verbruik enorm gestegen, had gehoopt dat na de grote beurt het beter zou worden maar helaas... heb hem nu op 7.8 staan.

    Zou dit kunnen komen door een vervuilde luchtmassa meter? Ik rij met een Pipercross filter. Staan geen foutcodes in, dat had ik laatst al gecheckt.
     
  6. Weet niet of realtime verbruik te hoog is, geef hier amper gas... bij 80 op CC zit hij tussen de 4.8-5.5ltr 100km

    [YOUTUBE]https://youtu.be/CM8ngrER-_o[/YOUTUBE]
     
  7. deze waarde bij 80 km/u op CC herken ik wel, is niet (te) hoog.

    Het is een beetje lastig om iets over de 7.8 l / 100km te zeggen, ligt helemaal aan hoe je rijdt en wat voor stukken je rijdt. Voor veel stadswerk is het laag, voor veel snelweg werk met normale snelheden is het wat hoog.

    Ik rijd ook al heel lang met een Pipercross filter, heb na installatie gemerkt dat verbruik licht daalde.
     
  8. #68 Mpothoven, 25 jan 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jan 2017
    Het verbruik is sinds paar maand flink gestegen, ik reed eerst ruim onder de 7.0 . Ik rij korte ritten a 14km enkele reis. Dit verbruik is na reset (nieuwe accu) 40km snelweg en de rest binnendoor/provinciale weg.
    Gek genoeg is het begonnen nadat ik mijn half open luchtfilterbak deksel gemonteerd heb gehad.


    Morgen maar eens originele filter erin en temp sensoren uitlezen. Hij loopt niet slecht oid, alleen waren de bougies van 2 clinders wel zwart. (Zaten er al wel lang jn en aan vervanging toe)

    [​IMG]
     
  9. Maurice vergis je niet wat de lagere temperaturen doen met je verbruik.
    Het kost allemaal extra energie om de boel draaiende te houden.
    Ik vind dit verbruik niet heel schokkend. Mijn ouders rijden met hun C-Max met 182pk in de stad iets van 1 op 10/11. Vind 1 op 12/13 met deze temperaturen niet heel slecht. Mijn oude 1.8 doet iets van 1 op 10 met deze temperaturen, waar het anders 1 op 11 is.
     
  10. Ik merk het ook door de koude temperaturen met mijn 125 pk variant.
    Zat praktisch iedere tankbeurt op 6.3.
    Nu met afgelopen weken dat het zo koud is zit ie gemiddeld op 6.7.

    Maar met 182 pk is dat toch niet heel slecht??
     
  11. Op dit moment geeft die van mij bij 85 op de teller ongeveer 4,5l/100km aan. Als ik straks de correctie heb gedaan aan de bc verwacht ik dat hij ongeveer 5l/100km zal aangeven.
     
  12. Die 5 heb ik altijd gehad, nu soms zelfs lager met die Aral 102 in de tank
     
  13. Robert dat is het actuele verbruik, zegt eigenlijk helemaal niks.
    Misschien liep de weg naar beneden, had je wind mee, liet je het gas los etc.
    Enige wat iets verteld over je verbruik is tanken en de kilometers terugrekenen.
    Daarbij rij jij langere stukken dan Maurice. Die van jou is dan echt wel goed op bedrijfstemperatuur terwijl die van Maurice pas op de plek van bestemming echt op temperatuur kan zijn. Zeker met die lage temperaturen van de laatste tijd.
     
  14. Met mijn 1.6 ecoboost 150 pk @ 182 pk merk ik het ook. In de zomer 1 op 14 en nu 1 op 13.3. Je rijdt gemiddeld gewoon 1 km minder per liter.
    Lijkt me normaal.
     
  15. Ondertussen al weer gezakt naar 7.2 :thumbs:
     
  16. Zelfs onze diesel verbruikt meer. In de zomer steady rond de 1 op 19-19-5.
    Nu 1 op 18-18,5. Kan me er niet druk om maken.
     
  17. #77 sot, 28 jan 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 jan 2017
    Bij een diesel ligt dat aan de samenstelling van de (winter) diesel.
    Ivm vlokken meer lichte fraties erin = minder energie.

    Meer verbruik bij koude is normaal, koude lucht, koude motor, dikkere olie en enz

    Die bougies van Mpothoven zijn gebruikt maar zeker niet versleten!, het zijn irdiums, die gaan 100K mee.
     
  18. En dus aan vervanging toe, auto heeft nu net iets meer dan een ton gelopen ;)
     
  19. Nou verbruik is weer toegenomen, blijft raar. Nadat de accu eraf is geweest is hij ineens super zuinig maar na 1000km rijden loopt het weer flink op.

    Vreemde auto is het :P
     
  20. #80 Davendre, 23 feb 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 okt 2018
    ...
     

Deel Deze Pagina